Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubble27

Bubble27 Lid

19 aug 2013
    80
    0
    0
    Friesland
    Dag Dames,

Ik heb net dit hele topic even doorgelezen... Pfff wat een werk! Haha...

Ik ben in maart bevallen van een gezonde zoon en zou heel graag snel weer zwanger willen raken. Ml en ik hebben afgesproken het vanaf november weer te gaan proberen (is wel niet per se in 2014, maar ik zie dat er meer dames zijn die het eind 2013 gaan proberen).

De vorige zwangerschap was het in een keer raak, dat hadden we nooit gedacht. Nu afwachten hoe lang een tweede zwangerschap op zich laat wachten. Als er nog dames zijn met vragen over zwanger worden, zwangerschapssymptomen of zwanger zijn...stel ze gerust! Het zit nog vrij vers in mijn geheugen.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er de vorige keer niet zo heel erg mee bezig ben geweest. We zijn getrouwd en meteen daarna zwanger geraakt. Ik kan me voorstellen dat als je er op moet wachten je er meer mee bezig bent. Ik ben toen ook bewust niet op ZP gaan schrijven, omdat ik bang was dat het mijn leven te veel zou gaan beheersen. Zijn er meer dames die daar bang voor zijn?

Groet,

Bubble

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Welkom Bubble!

3. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Welkom bubble ! Nog een ervaringsdeskundige erbij !

Gezellig

4. scrat

scrat Niet meer actief

#84 scrat, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    leuk mommyowl!!! ik wil ook!! ;) (sorry... :))
    @isis, dat is inderdaad heftig! Kan me voorstellen dat je dan minder kunt genieten.
    @Bubble welkom!!
    over dat zwangerschap t leven beheerst door zp: dat is bij mij toch al te laat! :D Het kriebelt van alle kanten en zp versterkt dat idd nog een beetje.

5. scrat

scrat Niet meer actief

Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september
    Finally88: 25 jaar, 1e kindje, stopt in november met pil
    Bubble27: .. jaar, 2e kindje, november poging 1
    Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1
    Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1
    Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1
    Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1
    Isis857: 27 jaar, 2e kindje, januari poging 1
    Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1
    Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1

6. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mag ik hier ook mee komen kletsen?

Ik ben 25 jaar en we willen gaan voor ons eerste kindje. Ik ben sinds vorig jaar september al gestopt met de pil. Mijn cyclus heb ik toen bijgehouden en lijkt redelijk onder controle en mijn vriend en ik hebben besloten om er vanaf oktober (2013) voor te gaan. Er toch vanuit gaande dat het even kan duren, zou ik het gezellig vinden om hier mee te kletsen!

Ik vind het wel spannend. Vriend is bezig met afstuderen en als alles mee zit in januari klaar. Daarna moet hij dan dus nog wel een baan vinden, maar we gaan er vanuit dat er altijd wel íets te vinden is als het moet. Ik heb zelf al wel een vast contract, dus we zitten in die zin sowieso wel veilig.

We hebben het het afgelopen jaar al eerder over beginnen gehad. We wilden dit eerst in de zomer doen, maar hebben het toch nog eventjes verschoven naar het najaar. Ook met het ook op de studie van mijn vriend. Dan hebben we nog iets meer bewegingsruimte.

Ik ga nu even alle pagina's teruglezen! :)

7. Bubble27

Bubble27 Lid

19 aug 2013
    80
    0
    0
    Friesland
    Ik zie t lijstje net staan...ik ben 27 jaar

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    welkom Koali! spannend de eerste! en oktober is best snel toch.. volgens mij ben je de eerste nu!

9. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je Isis :) oktober is inderdaad al snel.. 2 maandjes. Dat besefte ik me gister ook. Net naar de winkel geweest en foliumzuur gekocht. Wanneer starten jullie daarmee? Op het potje staat 4 weken van tevoren, maar ik zie ook al dames op het forum die er al maanden van tevoren aan beginnen. Heeft dat zin?

Ik heb alles even teruggelezen, over de kriebels, spulletjes en het delen met je vriend/man. Hier kriebelt het al sinds vorig jaar september, maar ik moet eerlijk zeggen dat die tijd echt voorbij is gevlogen! De eerste drie maand voelde het wel heel langzaam, maar vanaf de winter tot nu is echt zo snel gegaan! Hopelijk zullen jullie het ook zo ervaren. Ook wij hebben al wat spulletjes in huis. Dit kon ik vorig jaar voor een klein prijsje overnemen onder het motto: dan hebben we het maar vast. Mijn vriend en ik praten er regelmatig over. We weten zelfs al een paar namen :) Mijn vriend vindt het allemaal nog wel een tikkeltje spannender dan ik volgens mij.

Wat leuk dat er meerderen zijn die voor een eerste gaan. En ook dat we een aantal ervaringsdeskundigen hebben :) Altijd fijn voor vragen en ervaringen :D

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    @Koali. Of foliumzuur nut heeft om er eerder mee te beginnen weet ik niet als je het maar minimaal 4 weken van te voren doet (word aanbevolen) is het goed. Maar ik had ze van de etos en dat was een aanbieding 2e gratis ( dus heb iets van 300 tabletjes haha) ik dacht dan begin ik maar vast ik denk dat het in ieder geval nooit erg is, beter als te laat beginnen.

11. scrat

scrat Niet meer actief

Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september
    Koali: 25 jaar, 1e kindje, oktober poging 1
    Finally88: 25 jaar, 1e kindje, stopt in november met pil
    Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1
    Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1
    Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1
    Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1
    Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1
    Isis857: 27 jaar, 2e kindje, januari poging 1
    Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1
    Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1

(iedereen mag de lijst zelf aanpassen indien nodig!) :)

12. scrat

scrat Niet meer actief

@koali welkom! leuk, al zo snel! ik begin een maand van tevoren met foliumzuur. Ik gebruik vitaal zwanger van kv.

13. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    @ Koali, Dat is idd snel wat super leuk!
    Ik moet nog even wachten.. Naja maandje langer. Ik ga vanaf oktober starten met foliumzuur. Ik houd neit zo van pillen slikken, maar vind het voor dit doel niet erg. Ben zeg maar blij als ik ga starten met de foliumzuur, dan is het al weer iets dichterbij.

14. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    @koali welkom bij de club !

Wat spannend dat je al over twee maandjes gaat beginnen. Hopelijk hoef je niet lang te wachten voor een positieve test

Liefs

15. scrat

scrat Niet meer actief

@finally willen jullie wel in november meteen n poging wagen? Spannend!
    @secret angel wanneer willen jullie de 1e poging gaan wagen.

Kan ik de lijst weer aanpassen ;)

16. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Je bent er maar druk mee ! Als ik kan helpen, let me know ;)

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Secretangel, fijne vakantie!
    Isis welkom, wat leuk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!
    MommyOwl, wat fijn om eerder te beginnen! Lekker gevoel he, ik ga ook eerder beginnen, van mei/juni naar dec/jan gegaan, en nu hopen dat die tijd vliegt en pil snel op is!! :D

18. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    @scrat, ja ik stop met de pil en we gaan dan geen condooms ofzo gebruiken. Dus we zien wel of t dan meteen lukt of dat ik eerst nog lang moet ontpillen.

19. Finally88

Finally88 Actief lid

8 aug 2013
    390
    16
    18
    Vrouw
    14nov neem ik m'n laatste pil!

20. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104