Ik geef je één goede raad! Niet mee bezig zijn en dan gaat het van zelf! Ik ben er getuigen van want ik heb voor mijn vruchtbare dagen afstand van genomen! Ik heb één maal geklust rond eisprong, heeft bij oudejaar naar nieuwjaar een glaasje cava gedronken want ik zei in mijn eigen foert en zie het is prijs!!
yeahhhhhhhhhhhhh van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap weer 1 er bij @koali ik heb het totaal van 4 testen gedaan 1 met ochtend urine en de andere 3 met avond urine en er kwamen allemaal knallers uit
Jeej Muisje, gefeliciteerd!!! Dat is echt wel een hele duidelijke test! Leuk dat er nu meer zwanger zijn Finally: ik duim voor je voor komende maand Fijn weekend allemaal! X
Hoi meiden en Jessy, Sorry dat ik even niets van me heb laten horen Van de week had ik een heel verhaal getypt en ineens was het verdwenen. En ik had niet de puf om het opnieuw te doen. Maar nu zit ik met een laptopje voor het haardvuur en dacht ik, ik ga het nog een keer proberen. Hopelijk lukt het nu wel *fingers crossed* Rozientje, wat balen dat de follikelmeting in december niet goed was. Even een vraagje follikels zijn toch waar de eitjes in groeien? En zien ze dat op een echo? Doen ze dat inwendig? Als ik teveel vraag moet je het maar zeggen hoor. En die Clomid is dat iets dat je moet slikken? Of spuiten of zijn dat van die bolletjes? Ik heb hier op het forum wel het een en ander gelezen, maar niet onthouden hoe alles heet. Ik hoop dat je maandag een goede meting hebt *duim, duim* Heb net even naar je temperatuurkaartje gekeken, je hebt een hele lage basale lichaamstemperatuur, in ieder geval vergeleken met de mijne. Ik hou het zelf bij in FF en vind die makkelijker om te bekijken. Als je op mijn link klikt zie je dat mijn temperatuur ook wisselt en dat kan door verschillende dingen komen. Hoe lang je geslapen hebt, hoe je in je vel zit en nog heel veel andere dingen. Het belangrijkste is dat je iedere dag op dezelfde tijd meet, voordat je iets anders doet en uit bed gaat. Bij mij ligt mijn thermometer onder mijn kussen, dan kan ik er gelijk bij. Rectaal meten is het meest betrouwbaar. Doe jij dit ook zo? Smiley, ik ga waarschijnlijk ook naar de negen maanden beurs. Ik wilde eerst niet gaan als ik nog niet zwanger was, maar een vriendin van me vroeg me mee. En wie weet zijn we dan wel zwanger. Ik ben heel benieuwd. Zij is al een keer geweest en wat gehaaider dan ik, dus ik ben wel benieuwd. Is iemand er al geweest? Tips? Nog maar een paar daagjes dan ga je voor het eerst naar de verloskundige. Spannend. Jippy, waar ben je op vakantie geweest? Was het leuk? Mijn vakantie lijkt alweer zo lang geleden, maar is wel nog heerlijk om er aan terug te denken. Leuk dat je wel meeleest tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ook al weer nog wachten? Madeline, wat jammer dat het zwanger worden niet op een natuurlijke manier wil lukken. Weten jullie ook hoe dat komt? Spannend dat jullie nu met IUI beginnen. En wat zag ik nou? Gaan jullie trouwen? Geweldig, gefeliciteerd!!! Ben je al op zoek naar een jurk en locatie enz.? Weten jullie al wanneer jullie gaan trouwen? En ben je echt gevraagd of hebben jullie het samen bedacht? Goh, dit lijkt haast wel een kruisverhoor Finally, wat ontzettend balen dat je toch ongesteld bent geworden. Het was nog wel zo spannend Ik herken het helemaal, ik had het vorige cyclus ook. En dan steeds maar denken, zou het? Of hou ik mezelf voor de gek? Pfff Ik hoop dat je er straks weer met positieve energie weer voor kunt gaan. Scrat, gelukkig komt de tijd dat jullie er voor gaan steeds dichterbij. Nog een paar nachtjes slapen Tot over een paar weken! Muisje, wauw wat een mooie test! Gefeliciteerd!!!!! Hoe voel je je? Hoe heb je het je vriend verteld? Of hebben jullie samen getest. Oh wat heerlijk dat er weer eentje op roze is. Woehoe!!! Ik heb denk ik donderdag mijn eisprong heb gehad. Nu gevoelige borsten en erg emotioneel. Hebben jullie dat ook rond je eisprong? Hopelijk gaat mijn temperatuur morgen omhoog, dan weet ik zeker dat mijn eitje gesprongen is. Genoeg geklust en ook relaxed, dus wie weet. Nu weer proberen rustig op het wachtbankje te blijven zitten. Fijn weekend allemaal!
Nou je verhaal is nu goed over gekomen secretangel Wat lekker een haardvuur, dat heb ik hier helaas niet. Geeft niks van dat kruisverhoor, ik vind het leuk dat je zoveel interesse toont in iedereen! Maar om je vragen te beantwoorden: Het is niet duidelijk waarom ik niet zwanger word. Zaad van vl is 2x getest en was voldoende. Mijn eileiders zijn open, baarmoeder ziet er goed uit en heb een goede eisprong. Ik lijk op mn zus ben ik bang. Zij deed er ook bijna 5jr over om zwanger te worden en er is nooit iets gevonden. En ja we gaan trouwen! In juni aan de kust. We willen dit al een lange tijd maar de financien lieten het niet echt toe. We willen wel een klein feestje kunnen geven. Ik heb nog geen jurk uitgezocht, ik hoop tegen die tijd wel zwanger te zijn We hebben wel hele mooie ringen uitgezocht! Ik ben niet meer emotioneel tijdens mn eisprong, ik heb dat juist rond mn ongi.
@sectreangel ja indd nog een paar daagjes ben ze aan het aftellen vind het zo spannend dan is het voor mij ook echt duidelijk dat ik echt zwanger ben nu nog steeds erg onwerkelijk terwijl er al 4 testen in de kast liggen komt denk ik ook omdat ik nog steeds nergens geen last van heb had ik met mn zoon ook niet hoor toen duurde het ook even voor ik het echt tot me door liet dringen ik ben 1x eerder op de negenmaanden beurs geweest hebben ze altijd wel leuke aanbiedingen had toen een luiertas van de kruidvat zal een flesje in van tommy tippi lotiondoekjes sokjes en nog wat spul was toen voor 5 eurie had toen 1 gekocht voor de opvang nu is het natuurlijk leuker om spulletjes te kopen daar weer spannend secretangel op het wachtbankje ga weer voor je duimen had van de week een cataloge`s van de babydump besteld zat een bon in voor een zwangerbox en er zaten witte sokjes in
@Secretangel, Dank je meid! We moeten er nog altijd aan wennen dat het gelukt is! Ik voel me al bij al goed en weinig kwaaltjes eigenlijk. Ik ben totaal niet misselijk of zo. Ik heb alleen maar gevoelige borsten, steekjes in mijn onder buik, veel plassen, veel wit verlies (ik loop eigenlijk altijd met een natte onderbroek rond zo moet ik het zeggen, haha!) Toen mijn ventje moest gaan werken die dag had hij mij s'middag overtuigd om dan toch een test te doen omdat ik al 2 dagen over tijd was! Jammer genoegd niet te samen zoals ik al zei zat hij op zijn werk maar toen ik het zag dat het positief was schoot ik in tranen en belde ik hem direct met het goede nieuws! Hij was zo blij en wist ook niet wat zeggen! Maar toen hij gedaan had met werken hebben we elkaar goed vast genomen en stonden wij allebei naar de test te kijken als twee domme kiekens! Maar daarna rond 20u15 hebben we nog een test gedaan want we wouden het zeker weten (deze keer te samen) en het was zo overduidelijk, er kwam weer een 2e streep en weer zo duidelijk! We zijn echt zwanger! Morgenavond ga ik naar de huisarts voor mijn bloed te laten trekken en daarna een afspraakje maken bij de gynaecoloog voor de 1e echo, dat worden spannende weekjes! Hopelijk is het bij jou ook snel raak! Maar het waar wat ze zeggen, je mag er niet mee bezig zijn! Ik had het ook gedaan en gewoon gevreeën wanneer we zin in hadden, maar eigenlijk nooit gedacht dat het prijs ging zijn! Ik wil je alle sinds nog veel succes wensen! Ik zal voor je duimen dat de zaad celletjes het eitje mogen vinden en bevruchten!
Ik kan me zo voorstellen dat het voor jullie nog moeilijk te bevatten is Smiley en Muisje. Hopelijk gaan jullie een onbezorgde zwangerschap tegemoet met weinig kwaaltjes. Muisje is het gebruikelijk dat je bij de huisarts bloed laat prikken? Hier doen ze dat namelijk niet zo snel. Tenminste wat ik hier op het forum lees. Een test zegt genoeg zeggen ze. Spannend die 1e afspraak bij de verloskundige lijkt me. Bij jou begint dat al op te schieten hè Smiley? En er niet mee bezig zijn... tja... de een zegt dat het zo werkt, de ander zegt zwanger wordt je down there en niet met je hoofd. In beide zit wel iets vind ik. Ik laat het in ieder geval niet mijn leven beheersen, maar kijk wel naar mijn temp en ovu testjes. We zullen zien....
Muisje, het zal inderdaad wel wennen zijn nu. Nog zo onwerkelijk, of niet? Wel fijn dat je tot nu toe nog geen ongemakken of kwaaltjes hebt. Houden zo! Ik vroeg me ook al af of het bij jullie gebruikelijk is om bloed te laten prikken bij de huisarts. En jullie komen ook standaard bij de gynaecoloog? Spannende tijd hoor! Geniet er lekker van!! Smiley, bij jou schiet het ook alweer op! Bijna naar de vk! Spannend hoor. Lekker van genieten. Hebben jullie het al meerdere mensen verteld of wacht je tot na de eerste echo? Secretangel, weer op het wachtbankje zie ik. Spannend hoor. Je FF-kaartje laat duidelijk de eisprong zien (voor zover ik daar verstand van heb ) Dus je gevoel zat goed. Vanaf nu dus duimen op een mooie positieve test Madeline, wat lijkt me dat lastig als ze dan ook nog eens niets kunnen vinden. Ik hoop dat het met IUI snel raak mag zijn!! Ook alweer zo spannend. Zie je er tegen op? Super leuk dat jullie gaan trouwen. En nog bijzonderder zou het zijn als je dan met een mooi buikje daar mag staan. Wacht je daarom nog bewust met de jurk? @ negen maanden beurs, ik wil er eigenlijk ook nog wel naar toe. Lijkt me gewoon erg leuk om rond te snuffelen. Wel ook erg druk denk ik. Nog even kijken of ik dat ook ga doen Wij zijn dit weekend bezig geweest met het opknappen van de babykamer. In de voorgaande weken hebben we al de andere kamer opgeknapt en daar de logeerkamer van gemaakt. Nu het behang getrokken van de toekomstige babykamer. Alle kozijnen opnieuw een verflaagje en de muren met structuurverf gedaan. Zit er allemaal erg mooi op gelukkig. Nu alleen nog een kleurtje op één muur de komende week en de plintjes. Het begint nu wel wat te worden. Komend weekend gaan we lekker een weekendje weg naar het zuiden van het land. Heerlijk! Vrijdag t/m maandag in een vakantiehuisje. Heb er helemaal zin in. Maandag gaan we op de terugweg ook even kijken bij de babydump Mijn weekend kan niet meer stuk!
Ja, dat is hier de gewoonte in België! Dat is voor te kijken of je hcg-waarde mooi stijgt of niet en andere dingen en het bevestigd nog eens dat je echt zwanger bent en daarna gewoon eventjes naar de gynaecoloog bellen voor de 1e echo en al de rest volgt gewoon! Ik weet wel dat het in Nederland heel anders aan toe gaat! Vanavond om 18u mag ik bij de huisarts gaan en ik verlang nu al naar dat buikje! Ik vind dat het nu enorm traag gaat... het mag wat sneller gaan vind ik!
@koali ja het schiet op nog 2 dagen we hebben het nog niemand verteld we wouden wachten tot de eerste echo of alles goed is en dan gaan we het vertellen
@ koali nee ik zie niet op tegen de behandeling. De follikelmeting gaat via een inwendige echo, die heb ik al eerder gehad en stelt niet veel voor. Tijdens het hsg onderzoek hebben ze contrast in de baarmoeder gespoten nu gaan ze de zaadjes inspuiten dat maakt volgens mij ook niet veel verschil. Ik zie er wel tegen op om het mn collega's te gaan vertellen. Ik twijfel nog of ik dat moet doen. In principe gaat het ze niks aan, maar ze gaan natuurlijk wel zien dat ik af en toe afwezig ben. Zoals as donderdag, ik kon het niet naast mn dienst plannen. Heb geen zin in geklets. De leidinggevende is als enige op de hoogte. Ik zit ook pas 2 weken op mn nieuwe stekkie. Ik ben ook een lekkere twijfelaar, heb ook een tijd getwijfeld of ik het wel kon maken om nu van werkplek te veranderen. Wat zouden jullie doen?
@Muisje, Oh ik weet nog goed dat ik de eerste weken ook zoooo langzaam vond gaan. Maar wacht maar.. straks gaat de tijd toch echt best wel snel. In de eerste twee weken was ik er helemaal mee bezig en op een gegeven moment ebte dat een beetje weg en werd het allemaal wat 'normaler'. Hierdoor ging de tijd ook sneller En vandaag om 18:00 al, lekker weer zo'n extra bevestiging! @Smiley, spannend hoor! Heb je nog een bepaalde manier in gedachten waarop jullie het willen gaan vertellen? Geniet er lekker van! @Madeline, gelukkig dat je er niet al teveel tegenop ziet. Toch wel altijd spannend lijkt me. Lastige situatie op het werk. Als je je op je gemak voelt en je vindt het geen ramp als je collega's er vanaf weten, dan zou ik het zelf wel vertellen. Ze kunnen je dan ook steunen en zullen je beter begrijpen. Aan de andere kant gaat het ze inderdaad niets aan, dus je moet echt op je gevoel af gaan. Je bent niets verplicht aan ze natuurlijk.
@koali we hebben een fotolijstje en daar in hebben we een mooi tekst gedaan met een plaatje van baby zowel voor ouders als souders mijn schoonzus laat ik de echo foto zien de tekst is: je kunt me nog niet horen je kunt me nog niet zien maar in augustus 2014 word ik geboren mag dan mijn foto hier in misschien
Vala bloed is gisteren avond getrokken en mag vanavond om 18u bellen naar de huisarts! Het ga natuurlijk positief zijn want de kwaaltjes beginnen al te komen maar ik ben vooral benieuwd of er nog andere zaken zijn bv is mijn ijzer te laag of ben ik immuun voor toxoplasmose of niet. Ik heb het namelijk al verteld aan mijn ouders, schoonouders, zussen en schoonbroeren, mijn doop meter, nicht. Voor hen was het geen verrassing want ze wisten dat we een kleintje wouden dus ja. Binnenkort gaan we het in het openbaar bekend maken met ook iets leuks! Ik heb in het weekend een beetje gephotoshopt en ik vind enorm mooi! Ik ga een afbeelding plaatsten met daarop 'Baby loading...' met een laad balkje met daar onder 'Please wait till september 2014'
dat is ook een leuk idee muisje dus bij jou beginnen de kwaaltjes al te komen ik baal er eigenlijk wel een beetje van dat ik geen kwaaltjes heb maakt me eigenlijk wel wat onzeker of het wel goed is morgen voor het eerste naar de verloskundige heb er veel zin in maar vind het ook erg spannend