Langs de andere kant mag je blij zijn dat je geen kwaaltjes heb. Ik mag eigenlijk ook niet klagen. Ik voel me precies al beter dan 2u geleden! Wat spannen zeg je je 1e echo! Ik ben benieuwd wanneer ik mag gaan. Morgen ga ik bellen voor een afspraak.
Eventjes lijstje wijzigen! Koali: 25 jaar, 1e kindje, zwanger, uitgerekend 26 mei 2014 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, zwanger, uitgerekend 14 augustus 2014 Smiley80: 33 jaar, 2e kindje, zwanger, uitgerekend 23 augustus 2014 Muisjex3: 25 jaar, 1e kindje, zwanger, uitgerekend 17 september 2014 Madeline: 28 jaar, 1e kindje, ronde 3, NOD 14 december Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, ronde 3, NOD 15 december Asun: 29 jaar, 2e kindje, ronde 1, NOD 28 december Finally88: 25 jaar, 1e kindje, ronde ???, NOD ??? Bloem93: 20 jaar, 1e kindje, ronde ???, NOD ??? Isis857: 27 jaar, 2e kindje, ronde ???, NOD ??? Catmommy: 24 jaar, 1e kindje, februari poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, maart poging 1 Fee89: 24 jaar, 1e kindje, maart poging 1 Jippy: 25 jaar, 1e kindje, zomer poging 1 Behappy: ?? jaar, 2e kindje, 2014 poging 1
Follikels zijn een met vocht gevulde holte in de eierstok waarin het eitje rijp geworden is. Bij de eisprong komt dat eitje vrij uit de follikel en word het door de eileider naar de baarmoeder gevoerd. Tijdens een follikelmeting kijken ze via een inwendige echo naar de groei van de follikels. Niet zo'n aangenaam onderzoek maar wel nodig om exacter te weten wanneer ik m'n eisprong ga hebben en te zien of de Clomid z'n werk doet. Clomid is clomifeencitraat, een geslachtshormoon dat inwerkt op de hypothalamus en er op die manier voor zorgt dat de hormoonspiegels in je lichaam 'correct' verlopen. FSH zorgt ervoor dat de follikels goed groeien, LH zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt. Beide hormonen worden geregeld via de hypofyse. Op hun beurt zorgen zij ervoor dat andere geslachtshormonen worden geregeld. Clomid werkt hier dus op in. Ik neem ze in de vorm van pillen telkens startend op dag 3 van de cyclus en dit gedurende 5 dgn. Op dag 12 moet ik telkens langs de gynaecoloog om een follikelmeting te doen. Dan zegt de gynaecoloog mij wanneer ik een eisprong zal hebben en dus moet klussen? Mijn temperatuurkaartjes houd ik bij via fertility friend (heb de app nu op gsm staan). Ik neem mijn temperatuur altijd axillair (onder de oksel), ligt op nachtkastje, dus omdraaien en meten. Altijd rond 6u 15. Mijn temperatuur schommelt wel wat. Maar vandaag was ze hoger dan anders, vermoedelijk omdat mijn eisprong op komst is. Daarnaast gebruik ik ook nog de ovulatietestjes (rondom ovulatie) om zeker te zijn. Gisteren follikelmeting gehad: Links was vorige keer 5mm, nu een follikel van 16mm. Vermoedelijk zou ik vandaag of morgen eisprong hebben. Verplicht klussen dus. Baarmoederslijm was 6.5mm dik. Heb gisteren, na bezoek gynaecoloog, zo geweend. Het voelt niet goed. Ik had gehoopt dat de follikel verder was gegroeid tot een kanjer van een follikel. De vorige rondes met Clomid waren de follikels ook rond 16mm, en telkens was ik niet zwanger. Ik ga er dus vanuit dat het nu ook weer niks zal worden. De gynaecoloog begon gisteren opnieuw over sperma-onderzoek bij m'n man. Heb de gynaecoloog verteld dat hij dat niet ziet zitten, ondanks ik een zelftest voor thuis heb gehaald (ik dacht "mss is de drempel dan lager"). De gynaecoloog zei dat m'n man de volgende keer dan maar moet meekomen, dan ging hij hem uitleg geven over de noodzaak. Ik vertelde m'n man er gisteren over, en hebben weer discussie gehad. Ik kon het niet meer aan, begon te huilen, en heb hem toen nogmaals gevraagd waarom hij zo opziet tegen die test. Geen antwoord gehad. Enige antwoord dat ik krijg is: "het probleem ligt bij jou, niet bij mij". Wat moet je daarop zeggen? Uiteindelijk m'n man toch zover gekregen om die test te doen (zelftest), nadat we de vruchtbare periode gepasseerd zijn. Moet nu eerst onze kans voor deze ronde nemen en hopen. 't is een lang verhaal, maar moest het even kwijt. Ik kan zelfs geen zwangeren of kinderen rondom me zien, zonder erbij te huilen. Zo emotioneel ben ik momenteel. En dan hier en daar nog horen "je mag er zoveel niet mee bezig zijn", die uitspraken doen enorm pijn en kwetsen mij enorm. 't Is allemaal gemakkelijk gezegd, maar als je zelf in die schoenen staat is dat toch anders.
Oh rozientje, wat vervelend dat je man zo reageerde. Het kan net zo goed bij hem zitten. Of in de combi van jullie beiden. Waarom denkt hij dat het bij jou zit? Dikke knuffel voor nu. Sorry op de rest reageer ik later meiden. Ben erg moe. Trusten!
o rozientje dat is niet leuk hoe jou man reageert om te roepen dat jij het probleem bent en niet hij jij ondergaat al genoeg dingen om zwanger te worden heb je er voor over maar vind de reactie toch erg cru toch mooi dat je je man zover hebt gekregen om de zelftest
@Rozietje, Dikke knuffel! Niet echt lief van je ventje wat hij zei. Ik hoop dat hij beseft dat hij u heeft gekwetst met die woorden. Wel lief van hem om toch die zelftest te doen! Veel succes! Begrijp wel dat nu alles heel gevoelig ligt over zwanger zijn en kindjes, ik begrijp je volkomen! Maar je weet, je kan hier altijd je hart komen luchten hé meid! @Smiley, Wat spannend vandaag je 1e echo, succes! Op 4 februari hebben wij onze 1e echo, lekker spannend!
Jeetje Rozientje, wat heftig dat je man zo reageert. Ik kan me voorstellen dat je daar van slag van bent. Niet heel erg tactvol van hem. En het probleem kan natuurlijk ook net zo goed bij hem liggen, waar hij waarschijnlijk ook steeds meer bang voor is. Ik hoop dat de zelftest wat uitwijst. Smiley: Hoe was de eerste afspraak bij de verloskundige vandaag?
@ smiley hoe was het bij de verloskundige? @ rozientje wat een vervelende reactie van je man Onderzoek bij een man is zo simpel thuis potje vullen en binnen een uur af geven in het zkh of lab. Ziet hij soms op tegen de uitslag en de eventuele gevolgen?
Hallo! Zou ik hier ook nog kunnen meebabbelen? Ik ben 25 jaar en werk als verpleegkundige.. We zijn 5 jaar samen, wonen 3,5 jaar samen en hebben pas een huis gekocht waar we rond februari-maart zouden in kunnen! In september '13 zijn we getrouwd 1 februari neem ik mijn laatste pil en dan willen we er stilaan aan beginnen
he dames hier ben ik dan welkom Rainbow gezellig dat je meekomt kletsen vanmiddag naar vk geweest en ja hoor we hebben een kloppend hartje gezien ook heeft de kleine zich nog even laten weten dat het ook kan bewegen was zo lief om te zien volgens de meeting die ze heeft gedaan ben ik verder dan ik zelf verwachte ze heeft me op 9 weken en 2 dagen gezet mijn beval datum word nu op 18 augustus gezet zijn vanmiddag naar mijn schoonouders geweest en vanavond naar mijn ouders die waren helemaal blij natuurlijk 29 januari volgende afspraak dan hebben we intake en dan krijgen we nog een keer een echo
Oh smiley, wat fijn dat alles goed was!! Heerlijk! Heb je een fotootje om mee te pronken? Ben erg nieuwsgierig. Leuk dat jullie het nu kunnen vertellen. Ik vond je idee erg leuk! Hadden je (schoon)ouders het verwacht? Gefeliciteerd hoor, lekker genieten! Welkom Rainbow
ik kan helaas geen foto laten zien onze camera is stuk en heb niet zo`n luxe telefoon dat ik het daarmee op de pc kan zetten mijn schoonmoeder had een idee toen we het cadeautje gaven mijn ouders helemaal niet maar ze waren super blij mijn vader riep al kan je dit zo kopen hihi ik zij nee dat hebben we zelf zo gemaakt
Haha Smiley die reactie van je vader! Fijn dat alles goed was! Vanmorgen follikelmeting gehad, zag er goed uit. Gelijk een injectie meegekregen, vanavond prikken en dan springt mn eitje binnen 36-40 uur. Zaterdag inseminatie. Ik kan niet wachten
ja dat is echt een uitspraak van mn vader hahah en wat spannend voor jullie succes zaterdag en dat het tot iets goed mag uitpakken
Thnx smiley!! Ik heb net de inseminatie gehad, ik lig nu in het zkhbed te wachten tot ik naar huis mag. Het viel gelukkig alles mee! Nu duimen en hopen maar