hallo iedereen! Mijn naam is amber en ik ben 26 jaar oud ik ben vanaf juni gestopt met de pil en ik ga ronde 3 in! voor ons 1e kindje!!! vind het allemaal erg spannend!!
Amber87: 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 Secretangel: 30 jaar, 1e kindje, verwijdering spiraal in september Koali: 25 jaar, 1e kindje, oktober poging 1 Finally88: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Bubble27: 27 jaar, 2e kindje, november poging 1 Mommyowl: 25 jaar, 1e kindje, november poging 1 Scrat: 29 jaar, 2e kindje, december poging 1 Damali: 28 jaar, 3e kindje, januari poging 1 Daenerys: 23 jaar, 1e kindje, januari poging 1 Isis857: 27 jaar, 2e kindje, januari poging 1 Kapitein: 23 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1 Truusje89: 24 jaar, 1e kindje, begin 2014 poging 1 @finally leuk!! heb t even veranderd, zodat het wat duidelijker is.
hihi, helemaal bovenaan zelfs!! Hopelijk ook als eerst een positieve test! Oh ja, die willen we uiteraard wel zien, als het zover is he!
Wat grappig Scrat, ik zat er zelf ook net aan te denken dat ik dat nog niet had 'opgegeven'. Net tijdens het eten even met m'n vriend over gepraat. Hij wil nog niet echt iets vastleggen qua datum. Maar als mijn spiraaltje eruit is, moest ik hem maar dronken voeren zei hij. Ik moest er erg om lachen. Hij wil graag, maar vindt het ook doodeng volgens mij. Ben wel al met foliumzuur begonnen. Als ik meer weet over echte datum laat ik het weten : )
Bedankt voor het warme welkom allemaal Altijd gezellig om zo te kletsen. Dat kan toch echt alleen met dames onder elkaar hè.. mijn vriend en ik hebben het er wel over, maar die heeft op een gegeven moment wel zoiets van; ja, nu is er wel weer genoeg over gepraat. Ik ga denk ik dan maar vanaf september beginnen met foliumzuur. Heb nu een potje van 120 stuks, dus daar kan ik wel even mee vooruit. Zijn er bij jullie ook mensen en je omgeving die weten dat je bezig bent/gaat voor een zwangerschap?
Bij mij weet er in de omgeving niemand dat we der aan gaan beginnen dat wilde m'n vriend niet. Die was bang dat ze dan gingen vragen ; en zijn jullie al zwanger? M'n beste vriendinnetje weet wel dat we der en goed gesprek over hebben gehad en dat we en datum hebben gepland. Maar meer weet ze niet. Ik zou t zelf wel van de daken willen schreeuwen.. Maar aan de andere kant denk k dan weer, tis ook wel heel leuk om t ons geheimpje te laten zijn. Alleen ik zou er wel de hele dag over kunnen praten en daar heeft m'n vriend niet zo'n behoefte aan. Dus ben wel blij met dit kletsgroepje
Ik vind het ook wel fijn om hier even te stuiteren en te kletsen. Dat doe ik met mijn vriend ook wel, maar niet zo lang. Mijn beste vriendin weet dat we er bijna mee gaan beginnen, maar zij blijft voorlopig de enige. Ik herken dat wel Finally88, dat je het van de daken wilt schreeuwen, maar dat het geheim is vind ik ook wel leuk.
Het is heerlijk om hier te kletsen toch anders dan vriendlief. Al hoewel hij al veel eerder de behoefte had om te beginnen. En het liefst al papa is. Ik vind het daarin tegen heel spannend en wil ook pas in januari beginnen om echt echt aan het idee te wennen.
Bij ons weet ook niemand in de omgeving er van. Mensen zullen er niet raar van opkijken en hebben ook al meerdere malen wel eens gegist of ik niet zwanger was als ik eens aan de frisdrank bleef. Maar dat doet de schoonfamilie al 2 jaar, haha. Die hadden volgens mij toen al het eerste kindje verwacht. Ik vind het zelf ook heel fijn om het er hier over te hebben. Het liefst heb ik het er ook met m'n zus, moeder en vriendinnen over, maar ik wil het wel graag ons 'geheimpje' houden voorlopig
Mijn vriend vind het ook heel leuk, maar ook ontzettend spannend en een klein beetje eng. Hij heeft echt nog die 2 maanden nodig om zich mentaal voor te bereiden. En hij wil ontzettend graag meer te weten komen over zwangerschap en een kindje verzorgen. Maar dan vanuit de man zijn perspectief zeg maar, zodat hij weet hoe hij mij straks het beste kan ondersteunen in mijn zwangerschap en hoe hij dat kleine hummeltje na de bevalling in leven kan houdenom het zo maar even te zeggen Heel aandoenlijk dat hij zich zo wil verdiepen *smelt*. Ik probeer nu alleen te bedenken hoe ik hem daarmee kan helpen, want hij weet niet zo goed waar hij moet beginnen... Waaah, ik kan niet wachten tot 1 nov!!! Maar nu het zo best dichtbij is, begin ik het toch ook wel een beetje spannend te vinden. Gek eigenlijk, had ik nooit gedacht Ik heb mijn twee beste vriendinnen en een goede vriend vertelt van onze datum. Hoewel, zij denken dat het nog steeds 1 jan is. Ik kon het gewoon niet laten om het te vertellen! Vond vriend toch niet zo leuk, want hij had het liever tussen ons gelaten, omdat hij geen druk wilt van anderen (en, zijn jullie al zwanger??). Dus ik vertel het verder niet aan anderen. Achteraf heb ik toch wel een beetje spijt dat ik het aan die vrienden heb verteld, ze reageerde namelijk niet heel positief. Ze vonden het wel leuk natuurlijk, maar ze kwamen gelijk met goedbedoelde vragen en adviezen m.b.t mijn gezondheid en onze financiele situatie. Terwijl we er echt wel goed over na hebben gedacht en alles goed hebben uitgezocht. Wel een beetje jammer, maar ach, ze bedoelen het natuurlijk goed
Oh jeetje MommyOWl.. dat is dan inderdaad niet de reactie waar je op hoopt. Gelukkig zijn jullie degene met de wens en niet zij. Jullie zijn de enige die kunnen beoordelen of dit wel of niet het goede moment is voor jullie. En ik denk ook dat er altijd wel redenen zijn waarom iets een 'minder' goed moment is, dus dan kun je het vooruit blijven schuiven. Niet teveel van aantrekken hoor!
Ik heb pas tegen mijn zusje gezegt dat we toch voor een derde gingen maar nog niet nu dus ze weet geen datum.
hier weten mensen wel dat er een wens is voor een 2e, maar niet wanneer. dan ben ik ook wel benieuwd hoe jullie er tegenover staan als je eenmaal posi getest hebt. Gaan jullie het gelijk vertellen of wacht je bijv. tot 12 weken?
Oeii.. dat vind ik nog een hele moeilijke Het liefst zou ik het denk ik gelijk willen vertellen door enthousiasme, maar denk dat we toch minimaal nog wachten tot we in ieder geval de eerste echo hebben gehad. Daarna zou ik het graag aan familie willen vertellen en de rest v.d. buitenwereld pas na 12 weken. Mijn werk moet ik wel al eerder inlichten omdat ik vanaf drie maanden zwangerschap vervangende werkzaamheden krijg. Hier gisteravond bijna al een eerste poging gedaan maar we hebben het uiteindelijk toch maar veilig gedaan. Zat ook nog niet in mijn vruchtbare periode, dus het zou sowieso denk ik niet veel gedaan hebben. Wel hebben we het erover gehad dat we misschien al wel voor oktober een poging wagen. Wat maakt dat ene maandje nou voor verschil Daarom vanaf vandaag ook maar vast begonnen met foliumzuur.
Ik vertel het meteen aan mijn 2 zussen en 1 s.zus en s.moeder en vader en de rest mag wachten tot de 12 weken. Ik doe met de 8 weken ook altijd een echo maar dan zeg ik nog niks.
Hey meiden, het begint al lekker druk te worden, gezellig! Pff k weet niet wat ik heb maar ben sinds 2,5 week aan een nieuwe pil begonnen (Qlaira). Alleen was ik te laat met innemen omdat ze de pil nog moesten bestellen bij de apotheek maar in een gekke bui waren we dus ff vergeten dat ik nog niet beschermd ben in de eerste week.. Ik ben zo ontzettend moe, kan de hele dag wel slapen, ik hou vocht vast bij mijn enkels (heb ik echt nooit!) en mijn darmen zijn constant in de weer, heb zelfs al paar keer diarree gehad terwijl ik normaal gesproken last heb van obstipatie. Geen idee of dit door de pil komt ?? ik moet nog paar pillen slikken en dan is me stopweek, ik wacht het wel af, kans dat ik zwanger zou zijn is natuurlijk wel aanwezig aangezien we onbeschermd plezier hebben gehad. Ik probeer mezelf niet gek te maken ermee en wacht het maar rustig af..
oehh spannend allemaal!! Ik heb het de vorige keer uitgehouden, om te wachten tot 6 weken! Daarna wisten onze ouders het en een week later de broers en zussen. Echt erg, maar ik kan zoiets echt niet voor me houden. Het is gewoon te leuk om te vertellen. Ook mijn vaste team wist het al voordat ik 10 weken zwanger was, haha. Nu weten een paar (hechte) collega's het en verder eigenlijk niemand.