Zwanger worden 2014 groep 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kapitein, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

@Truusje89: Ik had normaal ook altijd erg last van buikpijnen, was constant ziek wanneer ik ongesteld moest worden/was.
    Sinds ik toen de pil gebruikte werd dit minder.
    Maar nu sinds mei ben ik gestopt toch met in je achterhoofd dat je nog een flinke periode kan ontpillen (ivm zwangerschap).

Het bevalt me nu eigenlijk heel goed zo, en ik heb nog wel buikpijn tijdens mijn menstruatie en verlies ook de eerste dag erg veel bloed, maar ik heb het voor zo lang het nog duurt dit er wel voor over:)
    Jij nog wat leuks gedaan het weekend?

2. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Wij vrouwen hebben het niet makkelijk ! Een nicht van mij had er ook altijd heel erg last van, totdat ze haar eerste kindje kreeg ! Wij hebben een lekker lui weekend gehouden, afgelopen weken zo druk geweest ! Dan is een rustig weekend echt heerlijk. En jij /jullie ?

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, die dingen weet je van te voren helaas nooit!
    Wij hebben ook een rustig weekend gehad.
    Moest vanavond weer werken maar ben net na 2 uurtje werken ziek naar huis gegaan.. last van mijn maag!

4. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    He vervelend! Beterschap.

Wat voor werk doe je?

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik werk voor 5 weken in een verzorgingshuis voor dementerende ouderen.
    Maar als vakantie kracht hoor, ik heb vrijdag mijn laatste dag.
    Het zijn steeds maar 5 uurtjes die je achter elkaar werkt, maar aangezien ik nog op school zit is het wel lekker bij verdienen nu!
    Wat doe jij voor werk?

6. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    @bloem93 leuk en dankbaar werk ! Ik ben accountmanager bij een personeelsbemiddelaar. Wat voor studie doe je ?

7. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ja het is heel leuk zo voor een paar weken, maar best intensief, vooral doordat je ziet hoe die mensen ineens zo achteruit kunnen gaan.
    Ik ben bezig met een MBO opleiding pedagogiek.
    Ga nu aan mijn laatste jaar beginnen en ben in Juni klaar.
    Daarna hoop ik gauw werk te vinden.
    Oh accountmanager, zou niks voor mij zijn, haha.
    Maar dat doe je al lang?
    Ik ga even televisie kijken, mijn vriend moet zo om 21.00 de nachtdienst in, dus nu kan ik hem nog eventjes zien!
    Volgens mij is er om 21.00 een recordpoging hier op de site, dan kom ik wel weer even terug online, altijd leuk! en heb nu toch niks te doen haha.

Tot straks misschien!

8. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @secretangel lekker nog even genieten van de laatste uurtjes Griekse zon heerlijk

@truusje89 ontstekingen zijn indd niet fijn bij mij werkte de pil een aantal jaartjes geleden niet goed samen met stress erg stress periode gehad met mijn ex en had de goedkope versie gekregen van de microg30 maar dat ging dus niet goed elke dag erge hoofdpijn heel erg prikkelbaar was niet normaal ben gestopt en had nergens meer last maar toen kreeg ik een nieuwe vriend en ja dan toch maar weer aan de pil toch maar weer diezelfde proberen nu dus geen stress en heb geen last van de pil gehad maar nu nog een paar maandjes wachten en dan kan de pil de kast weer in

9. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Welkom nieuwe dames!

Buikpijnen, hier ook bekend verschijnsel, helaas. Ken trouwens maar weinig vrouwen die nergens last van hebben

Weekend, heerlijk weekendje thuis, moesten laatste weken vaak weg. We hebben wat geklust.

Werken met dementerenden, heb ik ook gedaan tijdens m'n studie. Heel intensief idd..

Ook gek.. Gisteren het gevoel dat het zondag was en hadden we lekker nog een dag. Vandaag het gevoel dat het zaterdag is, terwijl het zondag is.. Morgen moet er toch echt weer gewerkt worden..;)

10. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @isis857 hahah ja dat is dan even vervelend dat het dan vandaag toch echt zondag is

wij hebben lekker rustig weekend gehad niet veel gedaan
    morgen weer oppassen ben werkzaam als gastouder kijken of het hier morgen ook nog lekker weer is dan maar weer even lekker aan de wandel

11. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Dank je Koali, wat een lieve woorden, dat doet me veel goed :) En je hebt helemaal gelijk natuurlijk!

@wanneer het vertellen: ik vind het moeilijk om nu al te bedenken wanneer ik de wereld laat weten als ik eenmaal zwanger ben. Aan de ene kant zou ik het graag meteen vertellen, want het is natuurlijk super leuk! En, mocht het toch mis gaan, dan kunnen mensen mij/ons ook steunen. Maar aan de andere kant, als het mis gaat, dan wordt je wel steeds er opnieuw ermee geconfronteerd, omdat iedereen steeds blijft vragen hoe het nu met mij/ons gaat enzo. Dat lijkt me dan juist weer lastig... Misschien is een combinatie van de twee het beste: een paar mensen vertellen (bijv. beste vrienden), en de rest pas later.

Nieuwe dames, welkom! Gezellig zo, het is al druk:D

12. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    @smiley80 ontstekingen zijn inderdaad niet fijn. Heb nu 6 jaar een vaste relatie dus we weten wat we aan elkaar hebben. Dus toen de huisarts zei van stop er gewoon mee, had ik ook zoiets van het is goed !

Leuk werk gastouder zijn ! Hoeveel kindjes heb je als gastouder ?

@isis857 heel herkenbaar ! Heb vandaag ook het gevoel dat het zaterdag is. Maar inderdaad morgen gewoon weer werken ! Ik vindmij werk leuk dus vind het ook niet erg m weer te werken.

@bloem93 Dus je laatste jaar leuk hoor ! Wil je straks gewoon werken als je een kleintje heb ? Gelukkig vinden we qua werk niet allemaal htzelfde leuk ! Zou ook zo saai zijn.

13. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Knuffel voor jou ! Mensen kunnen soms zo hard zijn, ook al bedoelen ze het niet zo. Het komt vaak hard aan. Dan is een forum als dit heel fijn !

Ik ga het wel vertellen aan mijn ouders en zus. Mijn zus heeft 4 miskramen gehad en vond het altijd fijn om het snel te vertellen zodat familie/vrienden kunnen steunen als het eventueel fout gaat.

14. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @truusje89 ik doe dit werk vanaf 2008 en heb op dit moment 1 kindje toen ik bij mijn ex weg ging ben ik terug gegaan naar mn geboorte plaats en moest ik de oppaskids helaas achter laten vond ik wel erg jammer omdat de meeste kids er al vanaf het begin bij mij waren ik kon 1 oppaskindje mee nemen omdat ze in mijn woonplaats werkt
    dus dat was wel weer heel erg leuk het is alleen jammer dat de hele opvang wat op zn gat ligt dus het is erg rustig kwa aanvragen

15. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    @smiley80 je doet het dus aleen tijdje leuk ! Wel jammer dat je een oppaskindje moest achter laten je bouwt toch een band op met zo hummeltje ! Hoe oud is je oppaskindje nu ?

16. stella84

stella84 Actief lid

8 jan 2011
    169
    0
    0
    @scrat. Bijna goed! Kindje nummer 2 en word pas later dit jaar 29.

Lijkt wel ineens 'echt' zo. Heeeeeerlijk! Maar we vertellen niemand iets over wanneer. Word al ruim een jaar gek van de vraag: wanneer komt nummer twee? Alsof het een vereiste is. Of nog erger: vraag eens aan je papa en mama wanneer je een broer of zus krijgt (tegen onze zoon) :(

Hebben de dames met al een kindje daar ook last van? Of irriteert het mij alleen? :)

17. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ja het laatste jaar, ben er nu ook wel heel erg klaar mee, dat school leven.
    Ik ga dit jaar 3 dagen mee werken 'stage' in een kinderdagverblijf.
    Heb er opzich wel zin in, maar het zijn een totaal ander soort mensen als hoe ik zelf ben.. Dus kijk er nu nog een beetje tegen op.
    Hopelijk valt het volgende week toch nog heel erg mee!

Ik wil wel gewoon blijven werken als we een kindje hebben, mijn vriend werkt fulltime in de logistiek en draait 3 soorten wisselende diensten, best lastig soms!
    Maar ik vind het wel belangrijk ook wat bij te dragen qua financiën.
    We wonen in een koop appartement en nu ik hier een jaar er bij woon en studeer vind ik het heel lastig dat hij steeds voor de grote kosten op moet draaien.
    Ik wil uiteindelijk graag zo'n 16-20 uur gaan werken in een kdv, waar misschien ook ons kindje dan heen kan, zou natuurlijk best handig zijn.
    Gastouder worden lijkt me overigens ook wel heel erg leuk!
    Ik weet het nog niet zo goed:)

18. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Meiden, misschien weten jullie dit: Ik heb op 17 aug laat op de avond (rond 22.00u) mijn eisprong gehad. Tenminste, ik voelde bekende steken aan mijn linker eierstok. Meestal voel ik trouwens flinke steken aan de rechterkant, maar nu dus weer eens een keertje links, waarbij de steken iets minder pijnlijk zijn vergeleken met rechts.

Anyway, hubbie en ik hebben de volgende dag, rond 14.00u, onveilige seks gehad met het idee dat het wel kon, omdat ik mijn eisprong de vorige dag heb gehad. Maar de afgelopen week heb ik toch lopen twijfelen. Want in principe hebben we dus seks gehad 16 uur na mijn eisprong (mits die steken ook echt mijn eisprong waren, en niet krampjes vlak vóór de eisprong, want dan was het dus minder dan 16uur). Aangezien een eitje 12-24 uur in "leven" blijft, zou mij ei dus misschien bevrucht kunnen zijn.

De week na die eisprong heb ik wat vreemde symptomen gehad: ik was veel duizelig, heel moe, hoofdpijn, juist géén gespannen borsten (heb ik altijd wel vlak na de eisprong en dat wordt dan steeds erger totdat ik ongi wordt) en vooral een vreemd gevoel in mijn baarmoeder en eierstokken (soort krampjes, maar alsof ik rommelende darmen heb, maar dan in mijn baarmoeder). Ik ben nooit duizelig, en dit soort hoofdpijn heb ik ook nooit. Moe ben ik wel eens, maar dit voelde toch anders. En dat gevoel in mijn baarmoeder heb ik echt nog nóóit gehad!

De laatste paar dagen zijn alle symptomen veel minder geworden. Minder duizelig, nauwelijks hoofdpijn, minder moe, borsten beginnen een klein beetje gespannen te worden, en dat gevoel in mijn baarmoeder is nu ook minder. Waarschijnlijk heb ik het me gewoon allemaal verbeeld (ben ik blijkbaar goed in, want ik ben al een keer schijnzwanger geweest in april), maar wat denken jullie? Kan ik uberhaupt zwanger zijn deze maand? En wat denken jullie zelf, zwanger of niet? Ik ben gewoon benieuwd wat jullie vinden :) Ondertussen probeer ik gewoon ontspannen te blijven hoor en afleiding te zoeken, want ik heb geen zin in nog een schijnzwangerschap:p

19. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Er is inderdaad een kans dat je zwanger bent als je onveilig plezier hebt gehad ;).

20. smiley80

smiley80 Bekend lid

1 aug 2013
    572
    0
    16
    gastouder
    friesland
    @truusje89 ik had toen ik nog bij mijn ex was de laatse periode 7 oppaskindjes was altijd een gezellige boel mij thuis
    heb nu nog 1 kindje die is nu 1.5 jaar en is al bij mij vanaf dat hij 3maandjes was

Deel Deze Pagina