Nee precies, maar wel heul spannend!! Ik vind het voor mezelf al spannend, wanneer zal het raak zijn enzovoorts al zijn we nog niet eens bezig ^^ Heel soms heb ik wel eens dagen dat ik denk oef zou er nu geen twee moeten hebben maarja hij is ook pas 7 maanden en soms handen vol Hier vandaag even aan mijn project gewerkt (ben fotograaf en voor november moet mijn portfolio af zijn , want die wil ik dan presenteren en hopelijk ben ik dan kanshebber om een publicatie met 5 foto's te maken )
Aaj jullie gaan snel! Sorry als ik niet op alles reageer. En inderdaad ik vroeg dat met mijn 25 jaar @Daenerys Kan me voorstellen dat je er niet teveel aan wil denken. Wij hebben niet naar kinderopvang gekeken. Aleen naar gastouder. Maar gastouder schijnt goedkoper te zijn.
Sorry dames, beetje druk geweest! Oh wat een verhaal! Lijkt me ook wel even schrikken, maar wel gaaf natuurlijk. Wel balen van je cyclus..
Inderdaad leuk! Dan wordt er tenminste ook niet neergekeken.. (Zie ik hier op ZP nog best vaak gebeuren helaas, gelukkig niet in de topics waar ik meeschrijf)
@ Micchigan, inderdaad.. Alsof wij jonge toekomstige moeders niet voor een kindje zouden zorgen en we niet weten wat het inhoudt, we weten net zo goed allemaal dat het niet rozengeur en maneschijn is en dat het zwaar is maar dar zegt niet dat vanwege onze jonge leeftijd dat we dit niet aan kunnen. Overigens zijn de meeste toekomstige jonge mama's helemaal gesetteld, ik vind het anders als je nog geen vaste basis hebt. Fijn dat we hier dan een clubje hebben die elkaar respecteren en er trots op zijn om jong mama te worden!
Waar op neergekeken op jonge moeders? Ben het zelf niet tegen gekomen maar ik val ook niet onder de jonge jonge moeders Maar nu we toch met leeftijden bezig zijn. Wat voor werk doen jullie of studie kan natuurlijk ook. Ik werk in de zorg dus werk onregelmatig. Soms fijn soms niet. En nu onze zoon er is moet ik het nog maar even afwachten
Heey dames, Ik wil ook lekker meeschrijven. Ik stop 10 december met de pil en gaan we voor een tweede wondertje Ik ben al volop aan het aftellen Ik zal me even voorstellen, ik ben 21 jaartjes jong, ben getrouwd met mijn lieve man en wij hebben een fantastische dochter van bijna 18 mnd. PS: Waar houden jullie zich mee bezig om te tijd te verdoen.. Groetjes
Hoi allemaal, mag ik meekletsen? Wij gaan ook in 2014 voor een kindje. We hebben al een zoon die nu 16 maanden oud is. De wens voor een tweede is voornamelijk bij mij al heel lang aanwezig. Mijn man wil op zn vroegst 2014 beginnen met 'proberen'. Ik heb een koperspiraal dus die gaat er dan uit. Gelukkig geen hormonen die mijn cyclus beinvloeden Ik kan niet wachten tot het zover is
Adriana: ik herken het bij mij is de wens ook al een hele tijd aanwezig! Moest het van mij afhangen zouden wij nu al starten maar het is manlief die tot het einde van het jaar wil wachten .. Hopelijk vliegt de tijd snel
Hoi dames, gezellig dat jullie erbij komen. Ik ben 22 begin juli 23 en in mei 2014 gaan wij voor ons eerste kindje. Ik werk vier dagen als doktersassistente op de poli dermatologie waar ik het razend druk heb dus de tijd gaat voor mij wel snel maar kan toch niet wachten als het zover is! Misschien leuk idee om een lijstje te maken wanneer iedereen er volgend jaar voor gaat? Groetjes
Welkom Zoetje en Adriana. Mijn tijd vliegt omdat mijn zoontje nog niet zo oud is dus nog van alles aan het uitvogelen. En natuurlijk werk zorgt ook voor afleiding. Maar ik ben ook niet echt bezig omdat onze zoon nog zo jong is. Dus denk ik anders dan jullie omdat jullie kinderen al iets ouder zijn.
Ja inderdaad! Jammer is dat he? Terwijl het over het algemeen juist gezonder is om vroeg te beginnen, en vroeger (haha, m'n oma-modus komt opzetten) was het haast niet anders, werd je bijna raar aangekeken als je geen kind had terwijl je 'al' 20 was. Maarja, nu wordt die gemiddelde leeftijd steeds hoger, en dan ben je opeens niet goed genoeg meer.. Jammer jammer. Gelukkig hier niet dus
Soms komen er van dat soort topics voorbij, over wat een goede leeftijd is en blablabla.. Tot 20 ben je te jong want 'dan heb je nog geen basis en nauwelijks levenservaring', boven de 40 ben je weer te oud en 'is het zielig voor het kind omdat die dan snel z'n ouders moet missen'. Alsof dat in elke situatie hetzelfde is.. Maar niet alleen op ZP hoor, merk het op straat en binnen de familie ook.. Ik werk niet en doe ook geen opleiding. Twee keer gezakt voor vwo-examen, derde keer geprobeerd maar midden in het jaar gestopt, want ging weer precies dezelfde kant op als de voorgaande jaren, rotlichaam ook.. Dus helaas niks, nada, noppes. Edit: Ohja, en ook regelmatig de opmerking 'Ik zie dat je XX jaar oud was toen je je eerste kreeg. Die was zeker niet gepland?' Kan daar zoooo boos om worden, en dan is het nog niet eens naar mij toe gericht. :x
Welkom Zoetje! Leuk dat jullie al een dochter hebben en binnenkort (nouja, het voelt vast niet als binnenkort, net als hier hahaha ) voor een tweede gaan! Euh.. recepten opzoeken, gamen, op ZP en Facebook kletsen, series en filmpjes op Youtube kijken.. Denk niet dat je aan mij erg veel hebt.
Welkom Adriana, gezellig dat je mee komt kletsen! Wat leuk dat jullie al een zoontje hebben en er volgend jaar weer voor gaan! Wat duurt wachten lang he, haha.