Zo ik heb een winterjas voor willemijn bij de zeeman vandaan, een paars/donkerblauwe met bontkraag in de kapischon. Ook rouwstuk voor de vrouw van vriendliefs baas geregeld boodschappen gedaan, pff actief dagje nu kolven en even zpen
Deze bedoelje? Dank! Ik ga dus op dag 10 beginnen, dat zal nog ruim twee weekjes duren als het goed is.
@fidel: ik zie dat je moedermelk hebt gedoneerd. Mag ik vragen hoe dat gaat? Is dat op jouw eigen initiatief gedaan? Bij de zeeman hebben ze vaak leuke kleertjes hoor!
Ja ik heb per dag 0.5 l bv over sinds dat willemijn 5 maanden is, de vriezer puilde uit toen ben ik gaan googelen, eerst kwam ik uit bij de moedermelkbank, via t zh t VU in amsterdam, dat ging voor mij niet op omdat de melk alleen in de randstad wordt opgehaald, verder door het land moet je de melk zelf komen brengen, en de melk mag niet ouder zijn dan 3 maanden, je moet dan alle materialen gebruiken die het zh aanbied omdat deze melk voor prematuren wordt gebruikt. Verder gezocht kwam ik uit bij het moedermelknetwerk, een koppelsysteem wat vraag en aanbod bij elkaar brengt, moeders die om redenen te weinig melk hebben, geen bv mogen geven ivm medicijnen worden gekoppeld aan iemand met overschot. Bij het aanmelden moest ik een vragenlijst invullen, en bij iemand die belangstelling had, bloed laten prikken. De kosten voor de bloedtest zijn voor de afnemer van de melk, dus niet voor mij (130) daarom wordt er wel verzocht om min. 13L of dagelijks 200 ml te doneren, anders is kv veel voordeliger. Als de bloedtest goed is worden er gegevens uitgewisseld tussen donor en afnemer en moet je zelf de rest regelen. De melk wordt aangeraden om deze wel te pastirauseren, omdat er enkele kleine risico's aan vast zitten, zoals spruw en onschuldige bloedziektes bij het verwarmen tot 60-70 zijn deze risico's teniet gedaan Ik heb 3 verschillende afnemers gehad, 1 tje vond ik echt overdreven, kindje was dik 1 had al tijden geen bv gehad, een ongeluk, scheur in der tong weet ik veel.. Vond het eigenlijk onzinnig.. Heb deze eenmaliger 20 l meegegeven 2e heeft meerdere keren melk gehad rond de 30L per keer enigste nadeel was de afstand wij wonen in de prov. Groningen zij in amsterdam. Ze had ook meerdere donors, ik was vooral voor het hoogtepunt,om zeker weten genoeg te hennen. hele fijne mensen hebben ze ook op fb 3 is hier ook op zp stefanie78, zij hebben denk ik 5 of 6 x melk gehaald 1 x per maand, hoeveel weet ik eigenlijk niet, want zij had het graag in eigen potjes ( ik vreis ze zelf in in 0,5 flesjes) dus moeilijker tellen hoeveel, vandaar dat ik gok op 150L Als je meer informatie wilt Borstvoeding Centrum Moedermelk Netwerk Hoop dat je zo een beetje informatie hebt en wat wijzer bent
Bekijk bijlage 350800 Niet de mooiste foto zit op de i pad, maar dit is willemijn haar eerste pakje, komt ook bij de zeeman vandaan, paste haar perfect bij de geboorte en de verpleging vond het een ontzettend leuk setje ( met de geboorte zat er een wit rompertje onder op de foto een gekleurde) ( wat was me meisje nog klein)
@fidel: wat knap dat je zoveel moedermelk hebt gedoneerd! Je hebt er dus al 3 verschillende mensen mee blij gemaakt, en natuurlijk ook je eigen meissie! Echt goed van je hoor! Bij mij liep de bv niet heel goed, na veel moeite ben ik uiteindelijk met drie maanden gestopt. We moesten met twee maanden al bijvoeden omdat hij niet genoeg aankwam. Ik had gewoon niet genoeg melk blijkbaar. Gek is dat he om foto's van een jaar geleden te zien van je kindje. Lijkt al eeuwenlang geleden. Wij hadden als eerste shirtje die van de hema, wit shirtje met tekst: Hello, I am new here! En een blauw broekje van noppies (veel te groot nog) Ik zit nu toch op de laptop dus ik kan hem wel ff spammen
Nou ik stond bij de pasgeboren kleding bij de zeemans er hing iets zo leuks dat ik bijna dacht dat neem ik mee alvast , maar goed dat me moeder erbij was, tegen die tijd is er ook nog genoeg leuks te krijgen hahaahah Ik krijg soms zulke wisselende berichten van vl. Collega gaat morgen met zijn vriendin voor de eerste echo (2 x mk) spannend! En dan denk ik jah wat moet ik met die informatie.. Ik zal er dan wel teveel achter zoeken.. Ik denk dat t struikelblok nog steeds willemijn haar eten is, als dat makkelijker gaat zal denken aan een 2de voor hem ook makkelijker zijn.. Denk ik, want denken namens een man is altijd riskant!!! @adriana ga je het wel weer proberen bv ? Of meteen kv ? Ik had trouwens tijdens de zw al laat van lekkerij.. Van dat doorzichtige plakkende spul. Een teken dat vaak de bv meteen goed op gang komt !!
@fidel. Wat geweldig dat je de moeite neemt om andere mensen op deze manier te helpen. Echt super. Zoo schattig die eerste pakjes. @micchan succes morgen. (Toch?) Ik hoop dat alles goed is en dat het contact dit keer wat beter gaat. Vandaag foliumzuur en multivitamine voor aanstaande moeders in huis gehaald. Maar twijfel nu of ik allebei moet slikken. Volgens mij voldoen de vitamine. Iemand ervaring hiermee. Ben vast aan het oriënteren. Morgen eindelijk een dag vrij. Vannacht tijdens mijn 'slaapdienst' maar 3 uur geslapen. Breekt wel op zo. Zaterdag de derde en laatste slaapdienst van deze werk.
@fidel; ja ik ga het zeker weer proberen maar ik ga niet zo lang meer er voor 'vechten'. Kolfdagen en om de twee uur aanleggen enzo. Mss in mn berlof nog maar daarna zeker niet meer. Heb ook spijt dat ik dat bij Siem wel gedaan heb, heb nu toch het idee dat ik vanalles gemist heb. Tja je weet nooit wat die mannen denken.... Wsl heeft zijn collega het er wel met hem over omdat hij zenuwachtig is, en zet dit je vriend aan het denken? @leuke pakjes, die liggen er ook weerwel als jij zwanger bent hahaha @kapitein; ik zou alleen foliumzuur slikken, en je andere vitamines uit gezond eten te halen.
Ik hoorde dat ik hier ook gezellie mee mocht kletsen, ik ga strax is even terug lezen en hier gezellie mee kletsen! Fijn dat hier meiden zijn die tenminste echt begrijpt wat je voelt! X
Foliumzuur zit vaak al in de vitaminen.. Je hebt vitaminen voor zwanger worden en voor zwanger zijn..
Rums aaaaah zielig is dat als ze er last van hebben Ytest is de gebruiksaanwijzing hihi ik gebruik ze niet maar snap zelfs wat je bedoelt terwijl ik ze nog nooit heb gezien haha. Micchan goedzo! Zo jammer dat he altijd eerst kwaad moet worden Hoe was de echo? Hihi adriana lastig is dat het dat bewegen. Doet de mijne ook zo erg en ondanks dat hij nog maar 3,5 maand is is het mega sterk.... Vandaag voor het eerst een poepluier die aan de zijkant voorkant en achterkant lekte.... (Zat ook erg vol) hubbie riep en ik stoormde naar de kamer aangezien hij er een kreet uitgooide alsof hij dood was, dus daarna ook boos geworden dat hij wel anders kan roepen... Dat shirtje hebben wij ook, leuke foto! Fidel fijn dat je een winterjas hebt gevonden klinkt leuk. Van dat moedermelk wist ik niet wouw knap en mooi dat je doet/ hebt gedaan! Aaaaah leuk pakje en lieve foto! Ja mannen zijn moeilijk te lezen Kapitein mij werd gezegd dat je sowieso foliumzuur moet slikken. ( al moet ik bekennen heb ik pas gedaan toen ik zwanger was, had geen zin om misschien voor jaren dat te slikken ben namelijk niet goed in pillen in nemen haha) Mama aapje welkom Hier net babyzwemmen gedaan zo leuk Zal ook een foto plaatsen met eerste pakje. Het pakje dat we eigenlijk wilde was veeeeel te groot aangezien onze kleine man had besloten 3 weken eerder te komen en iedereen zei dat het een grote baby werd hadden we alleen dit haha. Hier is hij een paar uur oud.
@mama aapje. Welkom. Je word hier inderdaad begrepen. Althans dat proberen we altijd wel ik begrijp dat je ergens anders niet begrepen werd? Ben benieuwd naar je verhaal. Heel veel succes met terug lezen. Ik heb indd vitamines waar foliumzuur al in zit maar heb ook apart foliumzuur gekocht. Beetje dom. Ik lijkbleek wat ik doe. Gezond eten is sowieso erg belangrijk aangezien ik echt nog af moet vallen. Mijn vriend zei gisteravond. Heb je al condooms gekocht. Ik zei nee waarom... Hij dacht dat ik het de eerste tijd met condoom wilde doen. Toen ik zei van niet, begon hij een meter breed te grijnzen. Dat zit wel goed volgens mij. @mamaf. Hopelijk worden veel van zulke luiers je bespaard. Niet zo smakelijk misschien om te vertellen. Maar ik had laatst zo'n luier op het werk. Bij iemand met een volwassen lichaam. Aiii even doorbijten en denken aan het moment dat mijn salaris binnenkomt. Haha.
Dat is een goede reactie, een grijns... Maar is die voor het zwanger worden of omdat ie geen rubber om hoeft