Zwanger worden 2023

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door onzekereMama, 22 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    8 jaar terug zijn wij ouders geworden van een prachtige zoon, maar toen zijn niet slapen(3j) druk zette op onze relatie besloot mijn man zich te laten helpen. Tot groot verdriet destijds van mij.

ondertussen zijn we een aantal jaar, maar vooral duizenden gesprekken verder en heeft mijn man de sterilisatie terug laten draaien! Het voelt nog zo onwerkelijk dat hij dat eindelijk na al die tijd toch heeft gedaan en wij kunnen proberen om nog eens zwanger te worden. Onze zoon was een cadeautje. En daarom hebben wij nooit dat moment van het er over hebben, testen, afwachten samen meegemaakt. Het is te hopen dat het ons nog eens word gegund!

mijn situatie is vrij apart, maar misschien zijn er meer mama’s of soon to be mamas die het gezellig vinden om mee te praten? De andere groepen voor 2023 zijn al wat langer bezig dus dacht start een nieuwe

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik schrijf graag mee!

Ben een alleenstaande moeder van een heerlijke eigenwijze puber van 14.

Vorig jaar augustus heb ik de stap gezet naar de huisarts voor een verwijzing naar de fertiliteitkliniek voor een 2e kindje. Na 4 iui behandelingen was ik zwanger. Helaas kwam ik er met de 7 weken echo achter dat er een leeg vruchtzakje zat. Zit nu op dag 3 van de bloeding die gelukkig zelf op gang kwam.
    De miskraam valt me lichamelijk zwaar. Hopelijk voel ik me na het weekend weer sterk genoeg om weer te gaan werken.

Ik heb inmiddels 4 nieuwe rietjes (donorzaad) besteld welke over een maand bij de kliniek binnen komen. Deze keer een andere donor genomen. Als alles mee zit kan ik in augustus weer beginnen met iui.

3. onzekereMama

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland

Oh wat super knap dat je die stap alleen neemt! En wat heftig dat je door dit proces dan ook alleen moet! Een miskraam is heftig, doet een hoop met je en ook met je lijf. Neem de tijd om alles voor jezelf een plekje te geven ♥️, hopelijk is de poging in augustus goed

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Dank je wel, neem zeker de tijd, mijn lichaam doet rare dingen afgelopen dagen dus neem lekker de rust wie ik nodig heb. Gelukkig is mijn werk daar het helemaal mee eens.

Gelukkig heb een goede steun om mij heen van mijn moeder, zusjes en beste vriendin dus sta niet helemaal alleen.

Als augustus te vroeg is ga ik voor september. Ik geef mijzelf de tijd om mentaal en lichamelijk weer sterk genoeg te zijn.

5. onzekereMama

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    ben heel benieuwd, mijn man moet zich over 3 maanden. Laten testen, mocht het dan nog niet goed zijn, 3 maanden later weer en als het dan nog niet genoeg zwemt moeten wij meteen het traject in.

bij mij is een jaar of 7 terug pcos vast gesteld, maar toen was mijn cyclus heel raar en wisselend. Tegenwoordig is die wat langer, maar wel heel regelmatig, dus dat lijkt me een goed teken! ♥️

Ik heb vandaag ovulatie testen gehaald, nog nooit gebruikt, dus moet even kijken hoe dat werkt, maar dacht dan kan ik zien of mijn lijf doet wat het moet doen

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Oh wauw dus als het over 3 maand nog niet goed is moeten jullie nogmaals 3 maand wachten op nog een test en dan pas mogen jullie het traject in. Hopelijk zwemt alles over 3 maand super goed!

Ik gebruik ook ovulatietesten, haha moet natuurlijk wel ivm iui. Ik doe met mijn 2e urine de easy@home test en dan wanneer hij donkerder begint te worden of wanneer vruchtbaar slijm komt de roze clearblue erbij. Oh en in de middag na mijn werk rond een uur of 5 ook met Easy@home

7. onzekereMama

21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja kunnen 6 hele lange maanden worden :roflmao:, maar we gaan uit van het positieve, dat alles werkt zoals het zou moeten. Ik ga wel een maandje kijken met deze, heb ze nu bij de action gehaald. Wil er eigenlijk niet te bewust mee bezig zijn, maar wil ook graag weten of het werkt bij mij :p.

hoe voel jij je vandaag?

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja groot gelijk! Altijd positief blijven werkt het beste in het leven hoe moeilijk het ook is!

Vanmorgen had in hele erge kramp waar ik bijna flauw van viel, daarna voelde ik gewoon bloed eruit lopen. Snel naar toilet en ineens weer 3 grote stolsels terwijl gisteren en vanacht het bloeden haast over was.

Nu nog goed bloedverlies maar geen stolsels en krampen meer. Heel apart hoe dit loopt. Ben wel ontzettend moe en met vlagen heel duizelig

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Bloeden lijkt zo goed als over. Zo nu en dan een beetje spotting. Wel super moe, duizelig en hoofdpijn.
    Hcg neemt gelukkig snel af:thumup:

Morgen nog een dag vrij, lekker rustig aan doen, Liam is werken in de middag en dan komt mijn beste vriendin langs. Kunnen we mooi met ons 2en kletsen :D

10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Ik wil ook graag meeschrijven maar ben daar dus echt heel erg slecht in:oops:
    Ik had mij al eens aangemeld bij een clubje maar omdat het even duurde voor ik een afspraak bij de gyn had heb ik daar niet meer gereageerd:oops:

Ik ga het hier wel proberen:roflmao:
    Wij hebben al een dochter van 3 en willen toch wel graag een tweede kindje.
    2 jaar geleden bleek ik ongepland zwanger. Dat ging helaas fout maar gaf ons wel de wens voor een tweede die we eerst niet hadden.
    Nu mijn lichaam herstelt is hebben we weer een afspraak bij de gyn gehad voor het starten van een fertiliteitstraject ivm pcos. Ik ben uit mezelf maar 3/4x per jaar ongesteld dus ik ben een paar dagen geleden begonnen met provera om een bloeding op te wekken. Dan start ik met letrozol en follikelmetingen in de hoop dat er 1 eitje gaat groeien!
    Met onze dochter hebben we in de tweede ronde clomid gelijk geluk gehad en bleek ik blijvend zwanger, nouja blijvend, tot 34.3 dan. Toen is ze geboren dankzij spontaan prematuur gebroken vliezen.
    4 Juli hebben we weer een afspraak met de gyn en krijgen we te horen of ik mag kiezen voor een keizersnede ivm een zeer traumatische miskraam en dan horen we wanneer ik voor follikelmeting moet!

Ik kan niet wachten om weer zo'n klein baby'tje in mijn armen te hebben❤️

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Welkom!
    Helaas hier nu bezig met herstellen van een miskraam. Gelukkig is het nu nog vooral de vermoeidheid welke me nekt op dit moment.

Wat fijn dat jullie weer bij de gynaecoloog terecht kunnen om te beginnen met het traject, hopelijk natuurlijk met net zo snel resultaat als bij jullie dochter!

Hier begin ik waarschijnlijk in augustus weer. Deze maand even kijken wat mijn cyclus doet.

12. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad! Ik zal er even over teruglezen.
    Is het wel "soepel" verlopen? Heb je mensen waar je op kan steunen? Ik vond een miskraam echt heel heftig, niet alleen lichamelijk maar ook zeker mentaal:oops:
    Hebben ze wel je hb gemeten? Wellicht nog een optie om te doen, heb je veel gebloed?

Doe je het traject in je natuurlijke cyclus?

Ik raak wel "snel" zwanger want zodra ik een eisprong heb is het raak. Dat was met mijn dochter en ons sterretje ook.
    Alleen het zwanger blijven is een probleem. Mijn baarmoeder stoot ook spiraaltjes af, ben er al 1 verloren en 1 was al voor de helft verzakt. Tel daar een vroeggeboorte en miskraam bij op en ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat een volgende baby wel blijft zitten zonder interventies. Maargoed, dat is een zorg voor als het daadwerkelijk zo ver is!

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ja achteraf wel, het was meer dat ik totaal geen informatie heb gekregen behalve "wacht maar tot je bloed".
    Vanaf de echo tot de bloeding was 5 dagen. Heb uiteindelijk 2 dagen heftig gebloed met stolsels en daarna 2 dagen licht en 2 dagen spotting.
    Heb afgelopen maandag mijn heb laten prikken ivm duizeligheid en moeheid maar deze (samen met mvh?) Perfect gelukkig. Moeheid en duizeligheid is een nasleep van de miskraam lichamelijk.

Mentaal heb ik het snel een plek kunnen geven omdat ik vanaf het begin al een vermoeden had dat het niet goed zat. Lastig uitleggen maar een gevoel?

Ik heb een hele lieve moeder en 2 super zusjes welke mij in alles helpen en steunen. Daarnaast is mijn beste vriendin een echte klaagmuur geworden haha.
    Liam kan gelukkig heel goed met mij praten dus voor hem wordt het zo ook verwerkt.

Ja de afgelopen 4x in natuurlijke cyclus maar omdat mijn eisprong heel erg schommelt ga ik vanaf de volgende poging met clomid beginnen.

Oeh dat is ook heftig. Natuurlijk super fijn dat je snel zwanger raakt maar als je dan niet zwanger blijft is kut. Kunnen ze daar niks tegen doen? Kwa medicatie?

Zuul vindt dit leuk.
  14. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Ja het gebrek aan info vond ik toen ook echt vreselijk! Hoe is het nu met je?
    Heb je al eens eerder clomid gebruikt? Ik werd er echt heel onaardig van:oops: Gelukkig trok dat wel weer redelijk snel weg!

Ik ben inmiddels aan het wachten op mijn menstruatie. Kuurtje provera zit erop en nu is het wachten tot ik ongesteld word voor ik kan starten met de letrozol. Ik hoop dat ik daar het einde van deze week of begin volgende week mee kan beginnen.
    Morgen belt de gyn of ik mag kiezen voor een keizersnede! Ik hoop zo van wel! Dan zal ik ook vragen wat we eraan kunnen doen om zwanger te blijven.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Op dit moment goed! Voel me eindelijk weer mezelf. 2 dagen terug was er nog een tuurstreepje te zien, morgen nog een keer testen.

Nee heb nog nooit geen clomid gehad. Ben benieuwd hoe ik erop reageer. Oei dat hoop ik niet, kan nu al heel humeurig zijn door hormoonschommelingen :rolleyes:

Ohh spannend! Bij jou komt het ook dichterbij! Ik ga voor je duimen dat de gynaecoloog akkoord geeft voor een keizersnede. Geeft veel rust voor jullie zo aan het begin van de reis.

16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Fijn! Hopelijk morgen een witte test, althans, ik vind dat altijd zo stom om te zeggen maar het zou wel fijn zijn zodat je door kan.
    Heb je trouwens ook pcos dat je gaat starten met Clomid?

Ja komt hier nu wel dichtbij hoor! Toch twijfel ik soms of het wel handig is om nu verder te gaan:oops:
    We zitten met het huis wat een puinzooi is, hopelijk is dat eind september wel oke maar toch. Het is niet echt een lekker begin misschien.

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook, merk dat mijn eierstokken weer beginnen te irriteren dus eitjes zijn bezig :thumup:
    Nee ik heb een regelmatige cyclus alleen een verspringend ei. Tussen dag 13 en dag 21. De arts vind daar teveel verschil tussen zitten vandaar de clomid. De arts hoopt dat mijn lichaam dan soort van reset.

Heel herkenbaar de twijfels! Hier ook twijfels gehad na de miskraam en mijn zoon is alweer 14, als de 2e komt is hij 15.
    Ik denk dat er altijd wel twijfels zijn maar het belangrijkste is dat je doet waar je je goed bij voelt :D

Zuul vindt dit leuk.
  18. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Mijn zwangerschapstest was vanmorgen eindelijk negatief.
    Temperatuur is gezakt dus nu wachten op mij ei en dan weet ik of mijn cyclus weer een beetje normaal loopt:thumup:

Zuul vindt dit leuk.
  19. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Fijn! Ga je testen met ovulatietesten of ga je inwendige echo's krijgen?
    Krijg je dan nu provera om je cyclus op te starten of ga je clomid gebruiken in natuurlijke cyclus? Deze ronde kan dat namelijk niet meer?

Ik word over een uur gebeld door de gyn en ik ben echt op van de zenuwen, ik kijk zelfs elke x in mijn online ziekenhuisdossier of er al wat in staat, maar tot nu toe is dat niet het geval. Logisch ook wel:roflmao:

20. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik ga testen met ovulatietesten. Echos krijg ik niet alleen als ik vermoed dat mijn test positief is op zaterdag. De kliniek zit dicht op zondag dus doen ze geen iui.

Nee deze maand doe ik niks. Ik heb vorige week nieuw donorzaad besteld en dat duurt een maand voordat het bij de kliniek is. Aankomende menstruatie begin ik met clomid vanaf dag 3 tot ( ik meende ) dag 7.

Ik ga voor je duimen!! Inmiddels heb je als het goed is het telefoontje gehad maar toch!
    Mag je voor keizersnede?

Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina