Dagenlang pijn, herkenbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Star87, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hey meiden,

Geen idee of het te maken heeft met of je eisprong er aan komt, maar heb al 3 dagen lang steken in mijn rechter eierstok. Als ik er op druk dan doet het zeer, als ik een bepaalde draai maak doet het zeer, kan niet op mn rig en buik liggen want dan trekt het, en bij volledig uitademen als ik dan lig komt er een druk op te staan die steekt. Continu. Soms gaan de steken door naar andere plaatsen( vlakbij ribben ) maar niet in mn buik.
    Op andere plaatsen is het af en toe maar eierstok continu. Heb gelezen dat dit bij een eisprong maar een paar uurtjes is., maar dit is al 3 dagen. Herkent iemand dit?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vaak duidt die stekende pijn juist op het groeien van de follikels en niet op de eisprong zelf.

De groeipijn van de follikels kan inderdaad een aantal dagen duren. Zodra het stopt, zal je eisprong plaatsvinden waar je dus veelal niks van merkt.

3. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dankjewel voor je snelle reactie! Is dit ook meestal maar aan 1 kant dan dat je het voelt groeien??

4. NightShade

NightShade Actief lid

2 apr 2014
    250
    0
    0
    In mijn huisje
    Bij mij wel meeste maanden links en een enkele maand x rechts

5. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Wel een goeie manier om te weten dat je eisprong er aan komt dan in ieder geval! Als de pijn verdwenen is, is de eisprong dan geweest of komt die nog? En hoeveel dagen zou dat dan ongeveer zijn voordat de eisprong is?

6. NightShade

NightShade Actief lid

2 apr 2014
    250
    0
    0
    In mijn huisje
    Meestal gaat hij springen als je pijn weg is maar kan ook nog wel 1 a 2 daagjes duren. van de eisprong zelf voel je eigelijks niks dus blijft altijd moeilijk te zeggen (maar wil ook niet garanderen dat hij daadwerkelijk springt) soms lukt het niet en probeert hij het later nog eens

7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dankjewel, ik zal het even in de gaten houden!:) heb namelijk niet het idee dat ik dit de eerste 3 cyclussen heb gevoeld. Voor jou ook spannend zie ik? Nog 3 daagjes geduld, spannend!!

8. NightShade

NightShade Actief lid

2 apr 2014
    250
    0
    0
    In mijn huisje
    Ik voel het ook niet elke maand hoor meestal wel maar ook pas sinds een jaar of 2 ofzo daarvoor ook nooit en bij mij ja nog ff geduld wel moeilijk om nog niet te testen maar ik houd vol niet eerder dan voor nod hihi

9. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Knap hoor!! Ik had het al 3 dagen voor nod gedaan met een clear blue die 4 dagen vooraf kan haha, veel te ongeduldig!

Ik dacht trouwens dat je elke cyclus een eisprong hebt, dit blijkt dus niet zo te zijn. Waar ligt dit dan aan? En vrouwen die elke maand netjes een eisprong hebben, en dus netjes de dagen ervoor klussen, en toch niet zwanger raken, waar ligt dat dan weer aan? Want dan zou het eitje toch bevrucht moeten worden lijkt mij..

10. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Je hebt wel elke cyclus een ei. Als je geen eitje hebt wat afgestoten wordt komt je menstruatie niet op gang :) maar elke ronde heb je ongeveer 20% kans op bevruchting. Waar dat precies aan ligt.... Geeeen idee!
    Maar wat betreft je pijn duidt inderdaad op een groeiend eitje. Elke cyclus laat je andere eileider een eitje los (links rechts links) maar je hoeft het groeien niet te voelen. Ik ben nu in mn derde ronde, eerste twee maanden heb ik niks gevoeld, nu heb ik sinds een paar dagen krampjes en steekjes.. Hopelijk komen onze eitjes snel!

11. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Oke! Had namelijk gelezen dat je niet elke cyclus een eisprong hoeft te hebben en dat wanneer je ongesteld word je niet perse een eisprong gehad hoeft te hebben. Hihi we gaan duimen!! Doet best zeer maar heb de pijn er graag voor over!:):)

12. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Volgens mij geldt dat alleen als je hormonale anticonceptie gebruikt. Door die hormonen heb je geen eisprong en verlies je tijden je 'menstruatie' alleen wat slijmvlies en bloed. In een normale cyclus wordt je pas ongesteld op het moment dat je ei niet bevrucht is. Wanneer je ei springt bepaalt dus ook mede hoe lang je cyclus duurt (van 26 dagen tot....) want dit hoeft niet netjes na ongeveer twee weken te zijn. Je lichaam gaat door tot je een eitje hebt gehad.
    Maar wel super vervelend dat je er zo'n last van hebt :( is het wel een beetje vol te houden?

13. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dat klinkt logisch inderdaad! Ik kan het goed volhouden hoor, het is alleen vervelend. Bij bepaalde houdingen die je dagelijks doet, even uitrekken ed steekt het alleen veel erger. Moet er een beetje op letten hoe ik ga liggen en zitten. Had laatst een cyclus van 17 dagen, vreemd he? Dan is dat eitje wel heel erg vroeg gesprongen.. Na 3 dagen al ongeveer. Spannend bij jou! Nog 3 daagjes:):)

14. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    17 is inderdaad wel heel kort.. Was het wel echt een menstruatie? Misschien een korte luteale fase? Hopelijk nu wat langer.. Elke twee weken ongesteld worden is het ook niet!
    Volgens mijn banner inderdaad over een paar daagjes mijn ei, maar ik geloof het niet helemaal.. Ik voel inderdaad vanalles trekken en steken, zelfs gister heeeel licht rozebloed maar mijn vruchtbaarslijm is nog ver te zoeken. En morgen gaan we heel vroeg al op vakantie en ik heb eigenlijk weinig zin om dan ovulatie tests mee te nemen.. Dus ik denk dat ik maar ga afwachten hoe deze maand loopt!

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Je kunt heel goed ongesteld worden zonder een eisprong gehad te hebben! Dit kun je opmerken door te temperaturen.

Star, je eitje kan niet op dag 3 springen, dat is onmogelijk. Of hij is rond dag 8/9 gesprongen (wat al heel vroeg is) en je hebt een korte lf. Ben je net met de pil gestopt? Het lijkt mij meer logisch dat je cyclus nog een beetje van slag is en dat dit geen 'echte' menstruatie was (zonder eisprong).

16. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    De menstruele cyclus | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Helaas echt niet dit is slechts een voorbeeldje. Alleen op het moment dat je lichaam nog van slag is van de anticonceptie, maar dan is het ook geen echte menstrustie zoals je zelf al zei. Tenzij je dan iets opwekt om te menstrueren reguleert je lichaam hormonen obv het al dan niet bevrucht zijn van je ei

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Misschien noem je het dan geen menstruatie, maar je kunt goed een bloeding hebben wat op menstruatie lijkt, zonder een eisprong te hebben gehad. Google maar op anovulatoire/ anovulaire cyclus.

18. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik ken het :) heb in het verleden een studie gedaan hiervoor. Het kan inderdaad zijn dat je dan een bloeding hebt, maar dit wijkt wel echt af qua samenstelling ed van een menstruatie. Meestal heb je bij een dergelijke stoornis ook vrijwel geen bloedingen. Maar goed technisch praatje :). We bedoelen denk ik hetzelfde wat betreft de cyclus van 17 dagen!
    Hoe gaat het met de pijn vandaag?

19. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Goedemiddag!! Jaaa 17 dagen was kort.. En dat was de 3e ronde dus nog niet zolang gestopt met de pil. Ervoor had ik wel netjes een cyclus van 30 en 28 dagen. Moet wel zeggen dat ik afgelopen keer erg lang ongesteld was. 13 dagen. Dus misschien nog klein beetje in de war. Mijn pijn is minder, dat merk ik wel!!! Spannend😄😄

20. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Dat je maar 20% kans hebt komt vooral doordat het niet zo simpel is als het klinkt. Ten eerste moeten er genoeg zaadjes zijn om door te kunnen dringen tot de eicel. Als het er uiteindelijk eentje gelukt is, dan moet het samensmelten van zaadcel en eicel nog helemaal goed gaan. Als de bevruchte cel dan start met delen, moet het eitje nog vanuit de eileider naar de baarmoeder reizen. Daar kan ook nog het een en ander misgaan, zowel bij het delen als het reizen. In de baarmoeder aangekomen moet er nog een innesteling plaatsvinden in de baarmoederwand. Dat schijnt best een cruciaal punt te zijn, gaat in zo'n 50% van de gevallen fout. De kans dat dit hele proces goed gaat is dus ongeveer 20% gemiddeld.

Deel Deze Pagina