Hoi allemaal, Wij willen graag een tweede maar door twee miskramen afgelopen half jaar wil het allemaal nog niet lukken. Onze zoon zal minimaal 3,5 zijn voor hij een broertje/zusje krijgt, misschien wel ouder, (of.. misschien komt er wel geen brusje meer). Ik wil het leeftijdsverschil nu proberen los te laten. Maar het is wel confronterend. Iedereen om me heen met een kindje van zijn leeftijd heeft nu al een tweede kind of is al ruime tijdzwanger. Ik voel me daardoor soms een beetje 'achtergebleven'. Ook heb ik niemand in mijn directe omgeving die in dezelfde situatie zit. Wie herkent zich in mijn verhaal en wil gezellig meekletsen over het zwanger worden van de tweede als het allemaal niet zo op wil schieten?
Hoi hoi, Wat vervelend. Ik wil wel mee kletsen. Onze dochter is net 3 geworden en ik heb in oktober een curretage gehad. Helaas zit ik dus ook met dat leeftijdsverschil. Had graag een jaar of 3 ertussen gehad. Hier ook de meesten die een kindje kregen ongeveer gelijk met mij hebben nu ook al een tweede. Ik begrijp hoe je je dan voelt
Hoi Meid Begrijp je helemaal...wij zijn weer begonnen toen onze dochter 6 mnd was... ze is nu 3,5... schiet niet echt op. Heftig voor jou zeg! 2 miskramen
Ik vind het ook fijn om mee te kletsen. Onze dochter wordt in april 3. We zijn begonnen voor een 2e kindje toen ze net 1 was.. Heb er veel moeite mee gehad om dat los te laten.. maar kan t steeds beter accepteren. Al vind ik de gedachte dat we straks meer richting 4 gaan en ze dan al bijna naar school gaat wel heel moeilijk..
Welkom allemaal! Die herkenning is wel fijn hè? Zo weet je dat je niet de enige bent! Het lijkt een luxeprobleem want je hebt al een kindje, maar ik zou echt niet willen dat m'n zoon enig kind blijft.. Werden jullie van de eerste snel of moeilijk zwanger? Ik ben drie keer binnen drie maanden zwanger geworden, maar ja als je steeds miskramen krijgt schiet het ook niet op.
Toen ik zwanger wilde worden van de eerste lukte het niet. Lang geprobeerd, toen erachter gekomen dat ik soms helemaal geen cyclus heb of soms 1 van maandenlang. Heb dus clomid gekregen en daarmee in 1 x zwanger geraakt. Nu voor een 2e ook alweer bijna een jaar bezig. Weer met clomid begonnen. In juli was ik zwanger maar was helaas niet goed dus gecurreteerd. In december weer begonnen met clomid. Moet woensdag ongesteld worden, als het goed is 31-12 mn eisprong gehad. Voel tot nu toe niks dat ik denk Van het is raak. Ben wel al de hele week snipverkouden en misselijk. Maar dat zal een griepje zijn die niet doorzet En jullie?
Precies aquavis.. super blij met een prachtige dochter, maar heb altijd de wens gehad om meerdere kindjes te krijgen. Wij waren van onze dochter in de 1e ronde zwanger, de mk in ronde 4 en nu dus al ronde 16 na de mk.. heel apart dus..
Ik zit aan het einde van mijn menstruatie. Heb t geluk dat ik een strakke korte cyclus heb dus meer kansen. Eind januari is mijn nod! Spannend angel12.. de laatste wachtweek vind ik altijd zo lang duren. Ooh ja ik probeer maar steeds meer de positieve kanten te zien vh grote leeftijdsverschil. Meer aandacht voor beide, oudste al zindelijk, oudste kan redelijk veel zelfstandig en evt ook wat helpen.
Welkom nieuwe meiden! Spannend Angel12! Ik ben benieuwd wanneer ik ergens ongesteld moet worden. Ik merk dat ik een dezer dagen waarschijnlijk een eisprong krijg, zal wel raar zijn om daar dan geen gebruik van te maken Ik wil eigenlijk gewoon door, maar het voelt beter om iets meer tijd te nemen. En eerst 19 jan afspraak met gyn over wel/geen onderzoek doen naar de herhaalde miskramen.
Dat is trouwens al lang Anneke, dat het nu zo lang duurt. Echt naar. Ik zie dat je onderzoek krijgt in Gent? Ik zou gek worden als het nu opeens heel lang zou duren... Je word toch een beetje verwend met 3x binnen 3 maanden zwanger.
Inderdaad lang Anneke. Ik zou echt gek worden. Vind het nu al echt vervelend Hoe het weer gaat. Geduld heb ik echt niet.
Hoi meiden, het is wel wat stil op dit forum he? Ik zit ook bij een ander clubje, die erg actief is, we gezellig. Is het een idee om je aan te sluiten bij de club : als meer dan een jaar proberen zwanger te worden van 1e, 2e en 3e kindje? Volgens mij is dat op de meeste van ons van toepassing. Ik denk dat ik hier niet meer verder ga schrijven (ook al heb ik het zelf geopend) want ik vind 1 club overzichtelijker. Anneke, jij zit toch ook bij mij in de andere groep?
Mee eens aquavis. Ik schrijf daar ook mee! 1 club is idd overzichtelijker, vooral als er meer dezelfde mensen mee schrijven!