Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeeetje wat vervelend allemaal :(

Ik zou het lab bij dat ziekenhuis bellen, en dan vragen wanneer ze d volgende AMH bepaling gaan doen. Ik heb mijn zkh wel eens gebeld wanneer ze een specifieke bepaling gingen uitvoeren.

Het langste waar ik ooit op moest wachten was 5 weken, maar dat doen ze tegenwoordig in 2 weken..

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    1981Mama, 35 jaar, 2e kindje
    78Sandra, 38 jaar, 2e kindje
    Desi111, 39 jaar, 1e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Katenhond, 36 jaar, zwanger, 3e kindje
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje
    Mariska, 37 jaar, 2e kindje
    Melian, 37½ jaar, 3e kindje
    Raket78, 38½ jaar, zwanger, 2e kindje
    Roos31, 36 jaar, zwanger, 2e kindje
    Roosje35, 36 jaar, 2e kindje
    Rozanna, 2e kindje

Welkom @Desi111 !
    Dames, moet ik nog iets leuks doen met kleurtjes of zo? Suggesties?

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik word deze week 36 dus dat moet je maar vast aanpassen ;)

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Zo, en nu even inhoudelijk reageren. Graaf trouwens gerust de lijst weer even op als ie te ver is weg gezakt!

@Desi111 : Wat hebben jullie al een lange weg afgelegd! En dus geen verklaring gevonden... Hopelijk blijkt IVF de oplossing te zijn! Ik duim voor je!

@Kris81 : fijn spul, die Utro (not). Hopelijk is er iets te doen aan de bijwerkingen...

@1981Mama : Vervelend, die hevige bloeding. Zo zag dag 2 van mijn cyclus er elke maand uiit. Dat is begonnen toen ik een jaar na de geboorte van Raketje mijn cyclus weer terug kreeg. Twee dagen niet gerookt (inmiddels 3 hoop ik!). Ik ben trots op je! Jij kunt dit!

@78Sandra : Nou moe, ze laten je wel echt wachten zeg. Hadden ze meteen gezegd dat het wat langer kon duren, dan had je je verwachtingen wat aan kunnen passen.

Vandaag heb ik bericht gekregen dat ik op 14 juni de eerste afspraak met de midwife (VK dus) heb. Het is ook nog de midwife waar ik een voorkeur voor had opgegeven, dus ik ben dubbel blij. En dus geen spijt dat ik zo vroeg heb getest.
    Ik vind het retespannend allemaal. Hopelijk blijft het allemaal goed gaan. Ik voel me ook een soort van bezwaard naar jullie toe. Julliie moeten zoveel moeite doen en hier kom ik dan met mijn glimmende banner. Ik kan het ook niet helpen, maar het voelt lullig en ik kan helemaal niets doen. Ik kan niet eens in een fles plassen, want Moeders voor Moeders kennen ze hier niet... Maar: Ik kan wel luisteren, meeleven en domme vragen stellen. :)

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    1981Mama, 36 jaar, 2e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Rozanna, 2e kindje

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik heb even meegelezen, en dan vind ik het wel zo netjes om mij even voor te stellen. Ik ben (pas);) 37 jaar geworden, en heb vier kindjes. Eerst drie meisjes en nog een jongentje. Uit 2007, 2009, 2013 en 2016. Waarom ben ik hier, mijn gezin voelt compleet. Mijn zoontje was al een kadootje. Maar nu begint het toch weer te kriebelen. Het is de mooiste periode in mijn leven, weet ik nu alDeze maand niet heel voorzichtig geweest. En de eisprong kwam ineens vroeger dan vroeg. Man stelt de " knip" steeds uit. Maakt insinuerende opmerkingen, zoals, we hebben nog wel een plekje vrij. Wie weet zit er een kansje in deze maand. Ik zou graag met jullie mee willen kletsen als dat mag. Voel mij bij 30+ miss toch meer op mijn gemak

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    1981Mama, 36 jaar, 2e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Lafelife, 37 jaar, 5e kindje
    Rozanna, 2e kindje

Welkom @Lafelife !

8. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    dankje!

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Nou ja zeg Sandra... wat een ellende!! Ik hoop dat het er vrijdag toch echt is en je verder kunt. Hopelijk niet pas de zomer over, dat is echt ruk. Zit hier ook al te rekenen ivm de ronde na aankomende ronde. Die moeten we overslaan ivm vakantie.

Spannende tijd dus Desi, hopelijk dan ook gewoon meteen raak.

Goede bezig 1981mama! Volhouden hoor! En ruk dat het temperaturen niet goed lukt. Zou hier denk ik ook niets worden. Utrogestan is inderdaad progesteron. Ik hoop dat er ook iets anders is om mijn lf te verlengen. Ik voel me er niet goed bui, depressieve buien, vermoeid, niet stabiel op de benen, concentratieverlies. Ik heb het ook gebruikt bij onze eerste maar daar herinner ik het me helemaal niet van.

Raket wat fijn dat het de midwifery van je keuze is! Super! En je hoeft je niet lullig te voelen, echt niet, juist hartstikke fijn dat het is gelukt!

Welkom Lafelife!

Hier nu 7 dpo, ik voel het steeds trekken in bm. Herkenbaar van een zwangerschap maar ook als bijwerking van utro. Bah. Ik wil geen hoop hebben zodat het straks weer de grond in wordt geslagen :(

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    En toch duim ik voor je, @Kris81 !

11. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
  12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik begrijp uit de verhalen dat zwanger worden niet bij allemaal vanzelfsprekend is of zwanger blijven is een probleem, hoor ik ook veel om mij heen.
    Dat lijkt mij echt heel erg.
    Kris81, ik hoop voor je dat het raak is. Ben je al lang bezig?
    Mijn cyclus is weer lekker vaag deze maand. Maar dat komt denk ik door de borstvoeding. Zoon heeft last van kiezen die doorkomen, s nachts is het hier liggend buffet af en toe. Als ik naar mijn slijm en bmm kijk dan is ei geweest. Temp is wat vaag, maar vandaag is de thermometer er ook mee opgehouden. Dus dat kan het ook verklaren. Vorige maand ei op dag 25 ongeveer en als ik het goed heb deze keer op dag 13. En mijn normale cyclus duur is 34 dgn. Dus het blijft een beetje gokken. Nou kan het bij mij ook nog zijn dat er twee eitjes komen op verschillende dagen. Dat geeft ook verwarring. Mijn vorige zwangerschap ben ik met 7 weken 1 vruchtje verloren. Maar dit gebeurde heel regelmatig zei de echoscopiste toen.

Merk ook dat ik erg prikkelbaar ben sinds ik weer iets van een cyclus heb. En dan vooral na de eisprong.
    Wat is het toch eigenlijk een gedoe

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Welkom Lafelife!
    4 kinderen, jeee! (ik vind 1 al druk). Maar wel gezellig lijkt me. Mijn gevoel wil er ook zoveel maar dat ga ik nu niet meer halen denk ik ;) Wel spannend, kan je je ei niet localiseren met ovulatietesten? of zie je wel waar het schip strandt?

@raketje Voel je niet schuldig! Risico van het vak :p nee grapje, ik ben hartstikke blij voor je! wat fijn dat je bij de midwivery van je keuze terechtkan! dat is wel een geruststelling denk ik?

@Kris: wanneer kan je testen? over 7 dagen? of ben je dan al ongesteld (of niet)?

Vandaag de laatste pil Clomid genomen, en hopen op een eisprong over 10 dagen. (26 mei echo in zkh). Ik vrees dat er weinig gaat gebeuren... vorige keer was ik supermoe en een kort lontje, en nu merk ik helemaal niets. ik ben ook dikker nu en conditioneel minder, dat helpt ook niet mee. Leuk zo'n teleurstellende echo 2 dagen voor de vakantie, maar we gaan het zien!

14. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    1981mama, ja vier kinderen, weet je dat als ik het zeg ik het veel vind, en dat het bijna asociaal voelt . Maar het is niet heel druk. Ik was druk met 1. Met nummer twee erbij was het al weer makkelijker, dochter drie is iets gevoeliger met alles, met haar ben ik wel druk, maar ik leer erg veel van haar. Door haar ben ik een betere moeder geworden. Mijn vierde kereltje is gewoon een heerlijk knulletje. Zo schattig. En met z'n allen vormen we een goed team. Ik moet wel af en toe wat schoonmaakwerk loslaten. En dan vooral laten liggen en later doen.
    Nu zien we wel waar het schip strand. Zit vandaag helemaal onder de kleine puistjes. Dit kan ook weet eisprong zijn. Maar kan ook miss wel aan het zweterige weer liggen. Heb gisteren zwaar gebootcampt. Er kwam nogal wat uit de poriën zeg maar. Ik vind het gewoon te leuk. Gezin is toch wel echt mijn hobby nu. En sporten.

Over jou, je weet het niet zeker van de eisprong? Het zou wel moeten komen?

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    uit mezelf heb ik bijna nooit een eisprong (PCOS), en ben van mijn zoontje zwanger geraakt met Clomid (dat zijn pilletjes die een eisprong opwekken). Dat werkte toen goed. Maar ik twijfel of er nu iets gebeurt. we gaan het wel zien ;)

Ben overigens gisteren met roken even van de wagen gevallen... mijn man kreeg te horen dat zijn baan flink op de tocht staat (terwijl we samen vorige week nog spraken over "tijd om het zinkende schip te verlaten" en ergens anders te solliciteren), maar dat er dit jaar nog wel werk voor hem is iig. Daarna is het even kijken. Hij verdient vrij veel voor wat hij doet, en ik weet niet of hij dat bij een ander ook zou krijgen, dus we gaan er sowieso op achteruit. Maar vandaag weer vol goede moet verder met "niet roken" :)

16. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Chlomid hoor ik vaker. Hopen dat het werkt! Dat stoppen met roken is lastig. Maar niet onmogelijk, je moet wel in jezelf geloven dat je het kan. Dat hielp mij goed, tegen mijzelf zeggen dat ik het kan. Iemand had mij gezegd dat het mij niet zou lukken, ik ben hem nu nog dankbaar.
    Ik ben gelukkig nooit weer begonnen na de eerste, maar nu nog, na meer dan tien jaar, droom ik er nog over dat ik rook. Zo stom. Inmiddels durf ik wel te zeggen dat ik het nooit meer ga doen. Heeft lang geduurd. Mijn man rookt nu nog af en aan, is heel verslavingsgevoelig en heeft ook last van lichte depressies. Ook ongelukkig op het werk op het moment. Maar het werk komt je niet zo aanwaaien, en ook nieuw werk is weer spannend en stressvol. Hij gaat solliciteren op een baan in de sales. Betekent een hele nieuwe uitdaging, en vliegen over de hele wereld. Dus ingrijpend voor het hele gezin. Ik laat het op mij afkomen.

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha, ja leuk is anders he, wb zwanger worden. Ben het wel aardig zat nu maar goed, gewoon doooorgaaan. Wij zijn vorig jaar in februari begonnen, dus nu langzaamaan onderweg naar de anderhalf jaar. Ik heb vandaag en morgen lekker de middag vrijgenomen, dus nu zo lekker de tuin in. Even relaxen is goed voor het broeden :D. En ik wil ijs. Maar het mag niet. Want ik vreet mezelf de laatste tijd aardig vol uit frustratie. Lang leve de mmm...

Vier, wow! Dat is voor mij denk ik echt te veel. Ik had altijd twee in gedachten maar neig een klein beetje naar drie. Maar ja. Manlief niet ;).

Wat vervelend al die onrust op werkgebied bij jullie mannen! Hier is het gelukkig wat dat betreft wel . Werk je zelf ook nog Lafelife?

Roken, hier ook zo'n guilty pleasure, op een feestje met wijntjes :). Daarbuiten rook ik niet meer.

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Welkom nieuwe dames!

Zoo daar ben ik ook weer even....morgen weer even bellen of het nu dan eindelijk binnen is....we zien wel....

Raket....ik ben trouwens al 39 ....vind die 38 leuker staan, maar helaas....gepasseerd station haha...

Ik had maandagochtend weer een smiley, zondagavond en gisteravond gezellig gemaakt, dus je zou denken, dat er minstens een de weg naar bovenheeft gevonden toch....nu maar hopen dat het eitje van goede kwaliteit is haha....ik voel er normaal niet zoveel van, maar nu had ik maandag en dinsdag toch echt wel hele duidelijke "pijn" aan de linkerzijde.....dus hopelijk duidt dat nu eens op een hele goede eisprong .

Nu ligt de muppet lekker op bed en ik heb een heerlijk kopje verse muntthee (uit eigen tuin) en de voetjes omhoog.....zit effe binnen want de tuintafel staat nog niet op zijn plek, dus de zit mogelijkheden zijn alleen maar midden in de zon momenteel.....en ik ben meer een 20 graden type haha...

19. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ach vier, je groeit er in mee, als ik ze allemaal tegelijk had gekregen was het anders geweest. En de ruimte hebben in en om het huis, scheelt heel veel. Ik heb er steeds maar 1 in de luiers. Gebruik ook nog eens wasbaar.
    Ik werk nog zo'n 6 tot 12 uur in de week naast het gezin. Voor mijzelf. Als kapster in een verzorgingstehuis. Daar huur ik een ruimte en heb ik nog een dame in dienst.

Ik heb ooit, toen we voor de derde gingen, gelezen dat om je innesteling niet te verstoren, je geen ijs mag eten en je niet je teennagels moet knippen. Dit ivm koude buik en teennagels omdat daar weer zenuwen lopen. Ik moest wel gniffelen toen ik het las, maar toch heb ik beide nooit meer durven doen.Stom hé. Misschien helpt het je om van het ijs af te blijven kriss81.
    78Sandra, we lopen deze maand denk ik gelijk maandag had ik duidelijke steken rechts. Nu nog steeds ongi gevoel, maar dat zou dan eigenlijk moeten blijven inclusief de steekjes in de borsten voor de komende maandenIk was gisteren duidelijk misselijk de hele dag, dus maandag ei denk ik.

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, het is wel heel erg warm he :). Oh shit, ik heb dit weekend ook al ijs gehad en net m'n teennagels geknipt :eek:. Help! Daarentegen wel cranberriesap... de dingen die je doet he ;).

Dat is wel lekker lijkt me, ook even tijd voor jou ipv mama. Hoe oud zijn ze?

Ik hoop het ook Sandra! Wordt nu echt tijd. :mad:

Deel Deze Pagina