Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Leuk Menorca! Denken wij ook over na, voor september. Hotel? Potjes niet beter in de handbagage? Of mag dat tegenwoordig nog steeds niet?

Wat een gedoe met je schoonbroer Lafelife, hopelijk is er snel duidelijkheid, klinkt niet echt als een houdbare situatie.

Zoon vindt vuurwerk ook geweldig :). Het was vandaag nod. Hopelijk snel ongesteld. Heb de afspraak voor de uitgangsecho al weer staan. Het begint nu een beetje te bezinken. Ik had gisteren echt een duidelijker test verwacht. Die pregnyl heeft me totaal op het verkeerde been gezet. Net al zitten janken. Ben helemaal op.

2. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat lekker Menorca! Alvast veel plezier gewenst! Wel een hoop bagage hoor haha...

En die scheiding...pfff...wat een gedoe zeg....en altijd zijn de kinderen van zoiets de dupe denk ik....

Jammer Kris, dat het nu toch echt niets is, weer een maand voorbij pfff...

Ik heb verder eigenlijk niets te melden, behalve dan dat ik vanmorgen op mijn werk ineens met vlagen misselijk werd, beetje last van mijn buik en licht in het hoofd, maar zo snel als het op kwam, zo snel ebde het ook weer weg, dus goed uur later niets aan de hand.....dus geen idee wat het nu was....

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja. Ik ben gewoon de tel kwijt. Vlg mij zitten we over een paar dagen in maand 17, ronde 16. 18 is al anderhalf jaar. Blegh.

Hm.... interessant :rolleyes:

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    En Kris, al ongesteld? Of nog hoop?
    Vervelend dat het zo lang duurt :( ik had me bij mijn zoontje ook ingesteld op iig minstens een jaar MMM (een vriendin van me heeft er zonder aanwijsbare reden 3 jaar MMM over gedaan), maar ik was zomaar zwanger na 3 rondes (stomverbaasd). Voorafgaand aan het MMM hoefde ik het niet zelf te proberen (duidelijk PCOS), maar ik ben toch wel eerst ruim anderhalf jaar bezig geweest om mijn diabetes (type1) in te stellen (insulinepomp genomen) en mijn schildklier in het gareel te houden. Ik heb het vermoeden dat het nu minder snel gaat.

Vrijdag controle of er een ei gaat springen/gesprongen is :) ik werk dan thuis dus ik hoef geen verantwoording af te leggen over een uurtje afwezig (ga wel wat langer door die middag).
    Nog een detail over het stoppen met roken? mijn man is dus ook gestopt, en ik merk zeg maar al een verbetering in zijn doorbloeding zeg maar (niet dat het eerst slecht was, maar nu gewoon nog beter). Dus hij mag nooit meer roken hahaha

Maarreh @78Sandra wanneer heb je nu de AMH afspraak?

Ik ben nog nooit op Menorca geweest dus we gaan het zien. het maakt wel mijn lijstje Balearen vol, de rest ben ik geweest (hetzij dat ik op Ibiza alleen luchthaven/weg/boot heb gezien naar Formentera). Jammer dat ze er geen normaal Spaans spreken (maar Catelaans). Dus dat wordt engels haha.. We zitten in een appartementje, 10 dagen voor 1000,- voor 3 volwassenen en 1 dreumes (mijn moeder gaat mee als oppas). Wel rottijden om te vliegen, maar daarom is het ook goedkoper. Ik vind et zelf erg goedkoop, de recenties zijn goed, we gaan het zien.
    Ben zelf helemaal verliefd op Fuerteventura (Canarische Eilanden), maar was te ver vliegen volgens mijn man met zoontje en is nu sowieso te warm, en hij wilde wat nieuws zien, dat snap ik ook.

Gisteren steroideprik in mijn pols gekregen (syndroom van Quervain) en normaal verdwijnt de pijn dan als sneeuw voor de zon. maar helaas zo niet gisteren, dus nu drukverband en eigenlijk een mitella (anders gebruik ik hem onbewust toch teveel, zoals ik nu gewoon zit te typen). De dokter had het idd over een verwijzing voor een operatie. Teveel steroiden in je pols schijnt ook niet goed te zijn. Als ik zwanger zou worden wilde ze hem nog wel een keer zetten (omdat operatie dan is uitgesloten).

Verder heb ik niets te liegen :)

5. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry, dacht dat ik dat al verteld had...afspraak staat op 7 juni as.

6. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Spannend mama 81. Heb je zelf een idee wanneer? Dat van de operatie is dan duidelijk. Fijn om dat helder te hebben in je hoofd?
    Van die doorbloeding is wel fantastisch Haha. Als ik em goed begrijp .

78Sandra , last van lage bloeddruk?
    Heb je nog achter je bloed aangebeld?

Hier had mijn jongste dochter vandaag sportdag. Eerst helemaal verdrietig. Arm kind ze ziet zoveel beren op de weg. Maar ik weet dat ze het leuk zou gaan vinden dus min of meer toch "dwingen". Gelukkig vond ze het inderdaad heel erg leuk. Ik kwam haar weer ophalen had ze helaas een teek in haar nek. Griebels. hij was nog klein en zat niet erg vast gelukkig. Altijd eng ivm Lym.

Kris ik vind het echt heel erg balen voor je. Ik heb geen idee hoe het is zo lang te moeten wachten en ook nog met hormoontoestanden te moeten klooien. Hoe doen jullie dat toch emotioneel elke maand.

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb inderdaad een iets lagere bloeddruk (75/110, wat volgens mij vrij normaal is), maar niet zo laag dat ik er echt last van heb.....soms wat duizelig bij opstaan, maar that's it.

Nee vandaag compleet vergeten om achter het bloed aan te bellen....maandag maar eens doen....

Ieks, een teek....las vandaag idd dat nederland op de tekenradar rood gekleurd is en dat er een hoge tekenactiviteit is....dus oppassen geblazen in begroeide gebieden (bossen, hoog gras etc). Het schijnt dat als je hem binnen 24 uur verwijderdt zonder hem olat te knijpen, dus keurig achter het kopje losdraaien, dat de kans op lyme minimaal is, maar je moet het uiteraard wel goed in de gaten houden de komende tijd....

8. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja klopt, het is hier heel heftig in deze regio. En wij zijn hele weekenden op de sportvelden te vinden in het gras. Niet erg handig. Zo de kinderen maar even bloot onderzoeken. En mijzelf. De teek leefde nog na het uithalen. Denk dat dat wel goed gegaan is.
    Drink jij genoeg? Kan het ook nog zijn.

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    doordeweeks op kantoor drink ik ongeveer 5 mokken thee en s'avonds thuis ook nog een grote mok thee, maar ik zou idd meer moeten drinken, in de weekenden drink ik bij lange na niet genoeg namelijk....

10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik drink ook niet veel, alleen bij dorst, zou normaal genoeg moeten zijn. Er werd mij toen verteld toen ik last had en flauwviel in zwangerschap dat ik het volume in mijn aderen kon verhogen door meer te drinken. Maar ik ben er niet heel goed in. Ben geen drinker.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat is een vraag die mij ook bezighoudt. Het eeuwige wachten, de onzekerheid... En die spanning steeds rond NOD.

Hier gaat alles prima.
    Een paar dagen geleden verloor ik opeens een klein inieminiebeetje lichtroze. Meteen googlen natuurlijk. Gelukkig was voor de verandering "dokter google" dit keer eens wel geruststellend: beetje lichtroze heeft geen betekenis. Het is ook niet meer of roder geworden. Wel voelden zowel mijn man als ik opeens iets wat ons heel bekend voorkwam: Beschermingsdrang naar dat ultrakleine minieme mensje in wording toe. Ik kan me dat nog goed herinneren van het begin van mijn vorige zwangerschap, maar was bijna vergeten hoe het voelde. Het gevoel dat je eigenlijk al vader/moeder bent zeg maar. Mooi gevoel. :)
    Ik heb iedere avond een darmenbuik die een zwangerschap van minstens 15 weken doet vermoeden. Dit houd ik echt niet meer lang verborgen! :eek:

12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Raket, oeh dat is spannend hè elke keer naar de wc om zo snel mogelijk op het papier te kijken of er geen bloed zit.

Ik herinner mij van elke keer wel dat ik dat de eerste tijd heel erg spannend bleef vinden. Toen ik bij de laatste dan ook echt een miskraam kreeg. Was ik ook echt helemaal padje af. Tot ik een paar dagen later begon met overgeven in de ochtend dat ik dacht er zit misschien nog wat. Wat was ik dankbaar dat ik mocht meemaken om alsnog goed nieuws te krijgen bij de eerste echo. Daar moest ik nog twee weken op wachten. Twee weekjes maar. En zo bedoel ik mijn vraag ook. Dat wachten. En elke keer hoop en teleurstelling. Elke maand wat als, dan ben ik dan die maand uitgeteld. En dan nog erger , lukt het ooit nog. Daar loop ik bij een goede vriendin tegenaan. En tot hoe oud doorgaan. En dan ik die tot nu toe toch heel makkelijk zwanger wordt en blijft. Hoe kijkt zij tegen mij aan. Hoe kijken jullie tegen mij aan mocht ik weer snel zwanger zijn. Ik zou best een steek voelen. Mijn vriendin zegt dat ze dat met mij niet heeft. Maar ik zou het niet erg vinden als ze mij een beetje haat om die reden.

Net naar mijn werk gebeld. Had al sterk het vermoeden dat een hele lieve dame die elke week bij mij kwam, al bijna 8 jaar, was overleden. Klopte dus. Doet mij wel wat, ook al zijn ze bijna 100. Miss dat ik daarom een beetje sentimenteel ben, leven dood, ach ben een beetje een dromer.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Lafelife : O dat is toch moeilijk nieuws, hoe oud de persoon in kwestie ook is. Je mist ze toch.

Mijn schoonzusje en haar man zitten in de mmm. Ik weet eiigenlijk niet precies waar ze zich momenteel bevinden in het traject, wel dat ze al een jaar of 2 bezig zijn met zwanger worden, dat er onderzoeken zijn geweest en dat ze medicatie slikt. Ik vraag er niet naar (je weet immers nooit of ze er misschien niet over wil praten op dat moment), maar bied wel een luisterend oor als ze haar verhaal wil delen.
    En dan ik: Vorige keer eerste ronde zwanger, dit keer ook weer snel. Als dit allemaal goed mag blijven gaan zijn we een stel enorme bofferds. Maar ik vraag me af hoe we haar dit moeten gaan vertellen. Ik hoop zo dat zij het binnenkort ook allemaal mogen meemaken! Het leven is niet eerlijk.

14. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Helemaal eens. Ik kan er niets aan doen dat het lukt of niet lukt. En toch voelt het zo oneerlijk.

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nou flinke teleurstelling hier... Ik dacht op dag 17 van mijn cyclus wel eens een aanloop te hebben naar een eisprong... Ik voel ook links alsof er druk op mijn eierstok staat... Dus ik een ovulatietest gedaan... Nog net niet omo-wit... Pfff bijna geen LH te bekennen... Morgen dus niet teleurgesteld bij de echo, ik weet de uitslag al nu dus...

Bijgevoegde bestanden:

16. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Net thuis van twee geslaagde dagen bij mijn ouders in Friesland. Heerlijk gevaren vandaag!

Kom ik thuis, zit er een brief van Result in de bus...dus ik denk dat is mooi, de amh waarde wordt me per post toegestuurd...nou mooi niet...afgenomen materiaal ongeschikt...of ik even opnieuw bloed wil laten afnemen grrrr

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    WAT?! Jeetje. Opnieuw dan maar. Kunnen ze er misschien dit keer wat vaart achter zetten? En wat is er gebeurd waardoor de AMH-waarde niet bepaald kan worden? Verkeerd bloed? Ondeskundig handelen?

18. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik gok op ondeskundig handelen (bloedpoli dicht dus afname gedaan door laborant) of het bloed is te lang onderweg geweest...kan maandag pas bellen...lees het nu pas namelijk

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Tsssk. Heb jij weer. Ik zou echt aandringen op duidelijkheid en tijdigheid. Dus geen verplaatste afspraken meer als het ook maar even mogeliijk is. En helaas kun je meer dan dat momenteel niet doen...

20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ga maandagochtend eerst even bellen....vragen of dit met cito kan....of met een ander soort speod, aangezien dit met de normale snelheid mijn afspraak op 7 juni natuurlijk weer niet gaat halen....

Nou ja, ik heb nog twee dagen om te kalmeren whaha...

Deel Deze Pagina