Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Super hoor Sandra!

Volgens mij heeft mijn eisprong al heel snel plaatsgevonden, mijn buik is rustig. Snap er weer eens niks van :rolleyes:. En vlg mij maakt die pregnyl mij ook depressief :confused:.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje Kris, in de tijd dat jij 2 eitjes laat springen, heb ik er net 1 gehad.

Ik denk dat mijn ei gesprongen is inmiddels, mag ook wel op dag 26.... Ik ben opeens heel erg insulineresistent, en dat wordt ik van progesteron dus zou kloppen iig...

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik ga als een speer met die medicatie haha. Geen idee of ie nu weg is of niet.

Pff nou idd! Lange ronde zo. Hoe is het op vakantie?

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het is heerlijk op vakantie! Kamer zonder dreumes dus lekker doorslapen ;)

M'n moeder is mee en het is een zegen dat ze af en toe ook met de dreumes weg kan! Maar verder zijn er wel wat irritaties haha.

We plannen nu om in september nog een paar dagen weg te gaan zonder kind. Opvang is bijna rond! 5 volle dagen weg voor 600,- incl auto. Als ik dan zwanger en ziek ben, kunnen we annuleren (goede verzekering)

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Klinkt goed! Tja, zo lang met elkaar zorgt altijd wel voor wat kleine irritaties geloof ik :). Heerlijk, lekker even weg samen! Moeten wij ook eens doen.

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou, wij moeten dat idd ook eens gaan doen. Even met zijn tweeen weg...lijkt me heerlijk even een paar dagen zonder de kleine muppet.....maar goed, voorlopig niet, want we hebben eerst de gezamenlijke vakantie voor de boeg....

7. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En idd, nu pas een ei, op dag 26. Zeker een lange ronde pfff...

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hebben jullie nog een tip voor een gevoelige hcg test? Want ik hoorde raket over een test die vanaf 5 mmol ofzo kon testen en ik dacht dat in NL officieel de testen vanaf 25mmol waren?

Als het mmol is, kan ook een andere eenheid zijn maar jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik denk dat ik namelijk 13dpo naar t zkh moet. Maar als ik zwanger ben hoeft t niet...

9. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb goede ervaringen met de kruidvat 2 voor 5 euro. Ik testte er nu op 11dpo al een duidelijke streep mee. En ze zijn gevoeliger dan er in de bijsluiter staat...

Heb eigenlijk nooit wat anders gebruikt dan deze dus ervaring met wat anders heb ik niet

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat zijn die van de druppels urine toch?

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik kan je de url naar mijn website wel geven (makeababy.ca), maar het ziet er niet naar uit dat ze buiten Canada (mogen) verzenden. Bovendien vermoed ik dat je de test al eerder nodig hebt, en intercontinentaal versturen zal toch minstens 4 werkdagen duren.
    Ik heb 1 test over en wil hem met alle liefde in een envelop naar Nederland sturen. Of dat wettelijk ook mag, weet ik niet. Bovendien vermoed ik dat ook dat te lang gaat duren...

Ik heb even gegoogled voor je, en mijn zwangerschapstesten lijken nog het meest op de Sensitest dipstick. Ik vermoed dat deze op zich niet veel gevoeliger is dan andere testen die in Nederland in de drogisterij liggen, maar zeker weten doe ik het niet. De prijs komt overeen met wat ik zou verwachten. De recensies lijken dik in orde: https://nl.trustpilot.com/review/sensitest.nl
    Op zich is de kans volgens mij best wel redelijk dat je op 13 DPO met deze test een positieve test krijgt op 13 DPO als je zwanger bent.

1981Mama vindt dit leuk.
  12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Over Kruidvat 2 voor 5 heb ik al in 2012 veel goede verhalen gehoord, maar de laatste tijd ook wel verhalen van vals positieve testen. Ik heb er een dubbel gevoel bij. Het iis goed mogelijk dat de test correct was en niet vals, en de zwangerschap is geëindigd in een zeer vroege miskraam. Dat risico stijgt natuurlijk naarmate de test gevoeliger is.
    Echter, als de test goed is uitgevoerd en afgelezen (zonder fotoshop e.d.) en er staan echt 2 met het blote oog zichtbare, rechte, roze strepen op de juiste plek, en de vrouw is echt absoluut niet zwanger of net geweest, dan is dat ernstig. Een zwangerschapstest hoort geen HCG onder de 5 MIU op te pikken, want HCG tot ongeveer 4,5 MIU is normaal bij niet-zwangeren.

Ik vind dat Kruidvat 2 voor 5 qua prijs sowieso redeliijk is. Veel zwangerschapstesten zijn zo belacheliijk duur (ik kijk jullie aan, Clearblue!) en dat voor iets waar je overheen piest of in de urine doopt, en een simpele teststrip is. De fabricagekosten van het strip-gedeelte is sowieso onder de 40 eurocent per test, dus je betaalt eigenlijk met name voor het stuk plastic wat om de meeste tests heen zit, dat slecht voor het milieu is en vaak gesloopt wordt om de binnenkant (het strip-gedeelte) beter te kunnen bekijken.

Tijd voor een "vieze" bekentenis: Ik heb de dipsticks van 2012 nog... Ze zijn opgedroogd (uiteraard) en ze ruiken naar niks. Maar je ziet wel de streepjes nog. De streepjes uit 2012... Het zijn er 3. Ik kon ze niet weggooien. Veroordeel me niet :oops:
    Ook de positieve testen van dit jaar heb ik nog, maar dat is wat minder vreemd; het is nog maar zo kort geleden dat ik ze voor het eerst zag...

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Net bruinverlies. Ik weet dat het normaal kan zijn tijdens het eerste trimester, ik weet dat ik me in principe geen zorgen hoef te maken tenzij het helderrood wordt met krampen. Ik weet dat de kans op een miskraam zelfs voor iemand van mijn leeftijd nu onder de 10% zit... En toch komt er opeens niks meer uit mijn handen. :(

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Oh nee Raket! Het hoeft idd echt niks te betekenen, maar kan me voorstellen dat je schrikt. Niet fijn dit.

Ik gebruik de wondfo testen, bestel ik online, zelfde als kv.

15. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoeft idd niets te betekenen! Bruin verlies is oud bloed, dus kan ook gewoon van een gesprongen adertje zijn.

Wondfo en kruidvat zijn idd dezelfde testen....ze hebben tegenwoordig wel wat langer nodig om te kleuren als er hcg in je urine zit, maar ik blijf het wel goede testen vinden en ik heb ook geen zin om andere te proberen omdat ik dan niet goed weet hoe en wat qua vals positief, gevoeligheid etc.

Ik bewaar mijn testen ook altijd hoor haha....heb voorkort wel die van 2013 weggegooid...werd nu wel eens tijd...

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb alleen m'n MvM test nog :).

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee raket! Het hoeft niets te betekenen maar ik kan me voorstellen dat je toch bezorgd bent! Ik hoop dat het snel stopt en goed zit!

Mijn testen van eind 2014 heb ik ongeveer een maand bewaard, op een badkamerrandje, en toen heb ik ze alle 14 weg kunnen gooien :)

18. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik verlies momenteel rood bloed en ben in emergency in het ziekenhuis aan het wachten. Over 2 tot 4 uur mag ik in de triage en komt er hopelijk snel een dokter aan mijn bed. Ze hebben een urinetest, bloedtest en een echo besteld.
    Ik vrees dat de kans groot is dat het voorbij is, maar ik geef niet op totdat ik het zeker weet.

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh nee Raket! Wat erg!!!! Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het goed gaat!!

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Urine en bloed zijn afgenomen. Ik wacht nu tot ik de triage in mag. Bloedverlies is wat afgenomen. Maar het enige waar ik me iets geruster van zou gaan voelen, is het zien van een embryo van 7 weken met goede hartslag.

Deel Deze Pagina