Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier 36, voor nummer twee :).

    We zijn nu in maand 14 beland, het schiet niet echt op. Ik heb al een zoontje van 2.5, dus ik weet dat het kan. Het kost alleen veel geduld. Ik had gedacht dat een tweede sneller zou gaan, maar helaas. Het duurt nu zelfs al een half jaar langer, ontzettend flauw :x.

    Ik vind 36 ook echt wel een dingetje qua zwanger worden, ook al zegt de gyn dat het niks uit maakt nog. Maar ja, ik heb ook nog half half een derde in gedachten... weet niet of dat ik dat straks nog aandurf.
     
  2. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Op Jamberstoon: Het werd nog even spannend hier op het forum... Zou het uitmonden in een niet te redden discussie?! Maar gelukkig vindt iedereen elkaar nog lief ;):D

    Dankjewel voor welkom Raket.

    Ik lees ook wel 'stiekem' mee bij de 40+ en volgens mij is het inderdaad een fijne, respectvolle en sociale groep vrouwen. Leuk hoe je elkaar zo kunt vinden hè? Zelf klets ik vooral in het derde kindje topic en dat is ook al zo fijn. Kijken of het lukt om meerdere topics tegelijk bij te houden :)

    Ik had gezegd me nog even voor te stellen. Bij deze: Melian, 37 jaar en moeder van twee meisjes van vijf en twee jaar. Het lijkt me mooi als ik nog een kindje mag toevoegen aan ons gezin. Het voelt al heel compleet, maar het lijkt me prachtig om het nog een keer mee te maken. Bevallen is ook hier niet bepaald een hobby. Ik doe het altijd met veel gepiep, gezeur, angst en ruggenprik :D maar gelukkig heb ik het niet als traumatisch ervaren en is het ook best goed verlopen allemaal.

    Op dit moment ben ik afwachting van een ei en rond 14 april heb ik NOD.

    Roosje35 Spannende fase waar je in zit. Veel succes woensdag!

    Raket Hier ook een lichaam dat verandert. Ik hoor het ook van vriendinnen. Blijkbaar gebeurt dat zo rond eind 30. Eigenlijk ook wel logisch, maar het ondervinden ervan is toch wat minder leuk. Hopelijk zijn we nog jong en vitaal genoeg voor nog een spruit ;)

    Rozanna Hoe gaat het nu met je? Toen je schreef was je miskraam nog maar een paar dagen geleden... Wat heftig voor je. Steeds weer dat lijf dat de boel optuigt en het hoofd dat al droomt. Ik begrijp dat je na de derde keer even uit het veld geslagen bent. Dat heeft ook tijd nodig. Sterkte.
     
  3. Melian

    Melian Fanatiek lid

    16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Hai Kris81, wat frustrerend dat het langer duurt. Wij begonnen ook met de tweede toen onze oudste een half jaar was en uiteindelijk deed ik een positieve test van onze tweede kindje vlak voor haar tweede verjaardag. Tussendoor ging het twee keer mis. Ik was in die tijd alleen maar aan het tellen: ik ben nu zo oud, dus als er dan een tweede komt dan... Totaal niet wat ik me had voorgesteld. Maar ook spannende verhalen kunnen heel mooi eindigen ;) Ik hoop dat dat voor jullie ook zo is.
     
  4. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik ben 36 en heel pril zwanger van ons 3e kindje. Vind het allemaal heel spannend. Twee gecompliceerde zwangerschappen gehad met HG en alweer aan het spugen. Nochthans super blij en dankbaar dat het ons gegund is. Onze oudste kwam pas na acht jaar "geduld" in ons leven.
     
  5. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Katenhond, acht jaar? En dan ook nog HG er bij, heftig! Gefeliciteerd met je zwangerschap, wel akelig dat de HG al weer terug is :(.

    @Melian, ja dat tellen herken ik ook. Ik hoop enorm dat het deze maand nog raak is, voor we echt de mmm in gaan. Daar zaten we al een beetje ivm korte lf waarvoor ik utrogestan gebruik (ook bij onze eerste al) maar nu heeft dat nog niet bijgedragen aan een zwangerschap dus mogen we een stapje verder, hormonen spuiten... en dat vind ik best eng.
     
  6. Ella4

    Ella4 Nieuw lid

    9 dec 2016
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik wil ook graag meelezen en meeschrijven. Ik stel
    me meteen maar even voor. Ik ben inmiddels 38.. in 2010 is onze zoon geboren (na een jaartje of 4 "wachten"). Na ongeveer een jaar zijn we voor een tweede "gegaan", na een paar maanden bleek ik asherman te hebben (wrs door de curretage voor een placentarest na de bevalling). Een week na dit bericht stortte onze wereld in: onze zoon bleek kanker te hebben. Hij heeft een erg zware en lange behandeling gehad, maar hij is gelukkig- tegen de verwachting in eigenlijk- nog bij ons. Na zijn behandeling begon onze wens voor een tweede kindje terug te komen. Na veel behandelingen voor de asherman en ook de MMM bleek ik in het voorjaar van 2016 spontaan zwanger. Een droom die uitkwam, een laatste kans zwangerschap. Maar een lang verhaal kort: in de zomer van 2016 stortte onze wereld weer in: ons meisje is na 22 weken geboren en overleden. Waarschijnlijk baarmoederinsufficiëntie. We missen haar enorm en het doet erg pijn.

    En nu.. onze kinderwens is er nog steeds, de hoop op een zwangerschap is erg klein, door mijn leeftijd, asherman etc etc. We hebben weer (kleine) stappen gezet in de MMM.. maar nog zonder succes.
     
  7. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat een vreselijk moeilijke tijd hebben jullie achter de rug Ella. Gaat het nu goed met jullie zoontje? Wat verdrietig dat het mis ging bij jullie dochtertje.

    Nu weer opnieuw zwanger worden lijkt me dan ook best een zwaar traject voor jullie. Ik hoop dat het jullie gegund is!
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha Ladies,

    sorry ik heb alles gelezen maar niet overal op gereageerd.
    Wat een heftig verhaal iig Ella! tranen staan in mijn ogen. Ik hoop dat het toch ooit nog zo mag zijn!!

    @katenhond, ik heb ook HG gehad in mijn eerste zwangerschap (onder andere) en het is verschrikkelijk!! (2 jaar ziek van werk geweest)

    Toch twijfel ik of ik het nog een keer aandurf (als het zo mag zijn)... Mijn zoontje is zo geweldig dat het het eigenlijk allemaal waard is! Maar zo ziek EN een zoontje, ik weet niet of ik dat kan. Daarnaast is mijn lijf nog verzwakt van de vorige zwangerschap (ruim 1,5 jaar geleden)...

    Als laatste twijfel ik of iemand (van mijn werk) kan achterhalen wie ik ben op het forum. Ik heb al losgelaten waar ik woon, hoe oud mijn zoontje precies is, welke aandoeningen ik heb, etc. 1+1=2. iedereen mag vanalles weten maar als ik weer zwanger wil worden dan hoeft mijn werk het niet te weten....
     
  9. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik was vergeten dat je na een bepaalde tijd geen berichten meer kunt veranderen op dit forum. Dus dan maar een nieuwe versie van de lijst. Ik vond het toch wat eenzaam, zo'n éénvrouwslijst. :)

    Raket78, 38½ jaar, 2e kindje
    Rozanna, 2e kindje
    Roos31, 36 jaar, zwanger, 2e kindje
    1981Mama, 35 jaar, misschien 2e kindje
    Melian, 37½ jaar, 3e kindje
    Roosje35, 36 jaar, 2e kindje
    Katenhond, 36 jaar, zwanger, 3e kindje
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje

    Rozanna, als je niet in de lijst wilt, laat het dan even weten, dan laten we je buiten toekomstige versies van de lijst tot je aangeeft er klaar voor te zijn.
    Melian, ik zag je handtekening en ga er daarom vanuit dat het om een 3e kindje gaat. Klopt dat?
    Ella4, formuleer ik het goed zo?
    Laat het even weten als ik iemand ben vergeten.

    Volgens mij wordt het in het begin nog lastig om de 3 "roosjes" uit elkaar te houden! ;)

    Ik ga nu nog niet met opmaak en kleurtjes werken. Dat komt later wel, als ik meer tijd heb. Of mocht iemand zin hebben: Leef je uit!
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom Katenhond. Wat een leuke naam heb jij!

    Kris81, welkom! Wat vervelend dat het nog niet is gelukt. Maand 14, poeh! En na deze ronde de mmm in. Hopelijk is het niet nodig.

    Jambers, ik bedoel Melian, bevallen is volgens mij niemands hobby. Je hoort het wel eens, maar volgens mij is dat meer achteraf en in de zin van "ik zou het zo weer doen". Hopelijk binnenkort een derde kindje voor jullie! Nog een week tot je NOD!

    Katenhond, gefeliciteerd met je zwangerschap! Mag ik vragen hoever je (ongeveer) bent? Hopelijk heb je niet al te veel last van HG. 8 Jaar gewacht op de eerste, poeh! Mijn schoonouders hebben 7 jaar moeten wachten op mijn man. Het lijkt me echt slopend.

    Ella4, wat hebben jullie veel meegemaakt! Jullie zoontje die zo te lezen door het oog van de naald is gekropen. De diagnose asherman syndroom. Heb asherman syndroom even opgezocht, dat is niet misselijk zeg. En dan spontaan zwanger en dan na 22 weken afscheid moeten nemen van jullie dochtertje... Wat enorm verdrietig. En nu dan de nieuwe stappen in de mmm. Ik hoop zo dat dat goed uitpakt, het is jullie zo van harte gegund!

    1981Mama, het is begrijpelijk dat je twijfelt. Wat een heftige zwangerschap heb jij gehad. En na 1½ jaar nog steeds herstellende. Ter geruststelling: Het zou wel heel toevallig zijn als iemand van je werk erachter zou komen wie je bent!

    Ik ben even afwezig geweest. Drukke weken gehad, en sowieso zijn we deze ronde niet actief bezig (ik tel deze ronde ook niet mee). Toch is een zwangerschap niet helemaal uitgesloten, al vreet ik een spreekwoordelijke bezem als het gelukt is deze maand. Ik zit 3 à 5 dagen van mijn NOD af (korte cyclus) en dan gaan we weer aan de arbeid!
     
  11. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het zou wat zijn Raket, als het nu toch zo is :).

    Hier ondertussen in ronde 15 beland. En we zijn hormonen aan het spuiten, niet fijn. Het is niet eens heel pijnlijk maar een naald in je buik steken blijft toch best lastig.

    Zitten er collega's van je op het forum 1981Mama?
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Uiteindelijk went het om subcutaan iets in je buik te spuiten (weet ik uit ervaring)... Goed de naald stilhouden en als je bang bent voor pijn wiebelen met je tenen (klinkt zo stom maar werkt echt). Heb alleen nog nooit hormonen gespoten om zwanger te worden, die zijn gekoeld he? Koud is wel pijnlijker....

    Is je eerste kindje ook zo verwekt Kris?
    Hier ging de eerste ook niet natuurlijk, maar alleen clomid was voldoende...

    Afgelopen donderdag een domper gehad. Los van dat ik twijfel of ik wil, belde het ziekenhuis dat ik voorlopig niet MAG :( afwijkende bloedwaarden en dan moet je 2x goed scoren (gaat weer 3mnd overheen) en dan mogen ze je pas "helpen" .
    Was best boos maar t gaat wel weer nu. Natuurlijk 0,0 kans op zwangerschap dus zit er even niet in nog :(
    Heb wel nog clomid liggen maar om het nou "stiekem" te doen?

    Geen collega's op t forum hoor maar wie weet kent iemand me
     
  13. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Och, wat frustrerend zo zeg! Stiekem doen is misschien niet zo handig, moet je dan niet via echo's in de gaten gehouden worden?

    Bij onze eerste was alleen de utrogestan voldoende :). Het is niet gekoeld, ik geloof de pregnyl straks wel...
     
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    wanner krijg je utrogestan? ik ben heel erg tegen clomid geweest omdat ik er onhoudbare hormoonbuien van kreeg namelijk. Net toen ik weer wilde stoppen met clomid was het raak ;)
     
  15. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Was het het toch waard :D.

    Ik kreeg utro omdat ik een heel korte lf had. Bij mijn eerste tussen de 6-9 dagen en nu tussen de 5-7.
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wauw dat is wel een hele korte lf! Dat is bij mij juist het deel wat wel werkt, 14 dagen na de eisprong volgt menstruatie. Maar de eitjes springen niet dus het komt nooit van de grond af ;)

    Ik heb vandaag toch goedkeuring gekregen om te beginnen :O
     
  17. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Huh, hoe komt dat nu ineens?
     
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ze zouden het maandag nog in het team overleggen. Maar de gyn gaf het eigenlijk geen kans gezien de bloedwaarden (enigszins zelf in de hand om die te verbeteren) en mijn bmi momenteel.

    Ik heb na de domper van vorige week zsm mijn internist gebeld (nou ja, je kan een bericht achterlaten), want die internist had eerder toestemming gegeven met deze waardes. (maar een internist beslist niet over gynaecologie dat snap ik). Of mijn internist nog wat overwicht kon geven daar in mijn voordeel :)

    Ik heb echt een topinternist :) en ze heeft overwicht :)
    Had tijdens mijn zwangerschap al door dat ze belangrijk is binnen het grote ziekenhuis :)


    Dus....
    Nu het dilemma. Wel starten of niet starten, en zo ja wanneer. En dan komt het weer niet uit met de vakantie pfff hahaha
     
  19. Kris81

    Kris81 Fanatiek lid

    14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ooh, wat superfijn zeg! Wat zijn jullie overwegingen mbt wel/niet starten?

    Dat van de vakantie herken ik. Wij gaan in juni nog even weg en ik zit nu al te rekenen haha.

    Ik heb vandaag mijn eerste follikelmeting gehad, er zit er al eentje klaar om te springen :), ik mag morgen al pregnyl zetten, dus heb dan mijn eisprong op cd 12 al. Ze zag wel een cyste in de baarmoeder maar dat was voor nu nog niet zorgelijk, wel even in de gaten houden.
     
  20. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh fijn dat je een ei kan laten springen :)

    Mijn overweging is puur omdat ik 86% kans heb om weer ziek te worden, in een nog niet geheel hersteld lijf. Eerste zwangerschap was ik voor de positieve test al ziek en heb ik met 7 weken een gyn gesmeekt om mijn baby eruit te halen omdat ik het gevoel had dood te gaan en niemand die het begreep. Waarschijnlijk had ik hem niet laten verwijderen hoor, maar voelde toen wel als een laatste hoop om zelf in leven te blijven. Later bleek dat het allemaal een naam had. Hyperemesis Gravidarum. Ik gaf wel 20x per dag over.

    De overweging is dus of ik het aan kan en of ik dat mijn zoontje kan "aandoen".

    Als ik niet ziek was geweest dan had ik vorig jaar al wel nog een kind gewild
     

Deel Deze Pagina