Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom @Loolaa en @anak2 !
    Gelukkig had Raketje een fijne verjaardag. Ik zelf had ook een vrij goede dag. Wel heb ik 's-avonds een halve fles wijn leeg gezopen. Dat was letterlijk de tweede keer in mijn leven dat ik zoveel alcohol op 1 dag heb gedronken!

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Welkom dames! Gezellig!

Ach Raket, wat akelig allemaal zo. Ik hoop dat het allemaal snel wat beter wordt en je weer door kunt.

Nou Lafelife en 1981Mama, jullie houden het spannend!

Hier bijna testdag. Best leuk die pregnyl die twee weken zichtbaar is, testen heeft toch geen zin nu, geeft rust. Hoewel ik vind dat ik vrijdag mag. Dan zit ik 14 dagen na pregnyl en 12 dpo. Vertrouwen is wederom 0,0. De standaard: jij gaat lekker ongesteld worden - klachtjes zijn al weer volop aanwezig.

Aankomende ronde ivm vakantie geen naalden in m'n buik! Dat is ook wel even fijn, hoewel het voelt als een verloren ronde. Dat dan weer wel. Maar in principe moeten wij het ook zonder dat kunnen. Dus de ovulatietesten gaan mee en de utro ook :).

De ronde daarna wil ik eigenlijk ook gewoon iui. Mijn arts vindt dat van geen enkele toegevoegde waarde als zaad goed is (en dat is het) en ze willen het niet te belastend maken. Tja, elke keer jankend die spuit in je buik rammen en de ene helft vd maand met hoofdpijn en labiel gedrag rondlopen en de andere helft depressief en oververmoeid (je mag raden waar ik nu zit :x) is ook niet fijn. Waarom dan niet ook even dat laatste zetje? Belastend is het toch al.

Ik las overigens dat iui, als het werkt, dat vaak al in het begin doet, bij de eerste of tweede keer. Daarna is kans klein. Jullie dat ook gelezen/gehoord?

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    1981Mama, 36 jaar, 2e kindje
    78Sandra, 38 jaar, 2e kindje
    anak2, 39 jaar, 2e kindje
    Desi111, 39 jaar, 1e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Katenhond, 36 jaar, zwanger, 3e kindje
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje
    Lafelife, 37 jaar, 5e kindje
    Loolaa, 41 jaar, 2e kindje
    Mariska, 37 jaar, 2e kindje
    Melian, 37½ jaar, 3e kindje
    Raket78, 38½ jaar, 2e kindje
    Roos31, 36 jaar, zwanger, 2e kindje
    Roosje35, 36 jaar, 2e kindje
    Rozanna, 2e kindje

4. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou Kris, het kan nog alle kanten op toch....

Hier vreet ik mezelf inmiddels op van de zenuwen, ivm die echo morgen.....ik hoop zo dat er wat te zien is en niet weer het zoveelste lege vruchtzakje....

Flinke kater of niet Raket? Van die halve fles wijn :D

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Een kater heb ik niet gehad. Tenminste niet gisteren. Vandaag wel, een figuurlijke kater.

De dag begon vrij goed. Maar toen belde de huisartsassistente om mijn eerste zwangerschapscontrole in te boeken omdat mijn HCG-levels zo mooi opliepen. Ik probeerde het uit te leggen maar ze hield vol. Uiteindelijk heb ik (huilend en nog net niet schreeuwend) haar de getallen voor de voeten geworpen (net over de 3000 op dinsdag, 440 op vrijdag) en toen keek ze pas naar de data op de beide testen. Bleek dat ze dachten dat de test van 440 de eerste was, gevolgd door die van 3000. Sukkels. Hele dag naar de klote. Ik voel me inmiddels alweer wat beter, maar dat mag ook wel, het is na vieren.

's-Middags belde de verpleegster van Early Pregnancy Assessment nog (kunnen die lui me niet gewoon met rust laten?). Ze raadde een nieuwe bloedtest over 4 weken aan en zei dat ik 2 maanden lang sex met condooms moet hebben. Dikke doei!

Barst, ik drink er nog eentje vanavond. Volgende week gedraag ik me wel weer als iemand die zwanger wil worden.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #426 1981Mama, 16 jun 2017
    Laatst bewerkt: 16 jun 2017
    Succes met je echo vandaag @78Sandra !!!
    @Raket78 ik hoop dat je geen kater hebt vanmorgen ;)
    Wat erg dat ze het zo door elkaar halen, ik zou er ook boos of emotioneel van worden (knap dat je niet boos bent geworden!). Ik zie nu dat Raketje al 4 is! Alsnog gefeliciteerd :) (sorry had ik nog niet gedaan dacht ik). Gaan ze daar met 4 jaar ook naar de basisschool?

Gisteren had ik een afspraak in het ziekenhuis, maar ik was ziek (nou ja, veel snot en hoesten) en zoontje sliep ook, en toen ben ik in slaap gevallen op de bank en te laat wakker geworden :O ik heb meteen gebeld maar het kon die dag niet meer....
    Nu kan ik gelukkig vandaag wel al terecht, maar dan is een evt bloeduitslag er pas na het weekend en dat is flink balen, want ik loop met een vraagteken op mijn hoofd.

Inmiddels snap ik er geen snars meer van, de testen blijven witter dan wit en ik ben ook niet ongesteld. Het enige wat ik nu kan aannemen is dat het ei niet is gesprongen? (ondanks dat ik denk dat ik insulineresistent ben van de progesteron). ik wordt ook niet binnen 2 dagen ongesteld (dan dropt mijn insulineresistentie weer enorm)...

Kan een gemeten ei van 16mm alsnog besluiten om niet te springen uiteindelijk?
    Tot nu toe is hij "altijd" gewoon gesprongen uiteindelijk bij gebruik clomid..
    (ik snap ook niet dat de dokter kan claimen aan 1 meting oestradiol dat mijn ei wel gaat springen. Heb inmiddels zelf de uitslag binnen en valt gewoon binnen alle referentiewaarden voor alle fases van de cyclus pff)

cd1 ongesteld/onttrekkingsbloeding 9 mei 2017
    cd18 echo, 1 ei 16mm (20mm bij 10mm, maakt 16mm) (temp tot dan toe rond 36.3)
    cd 22 eisprong gehad? want hierna nam mijn insulineresistentie flink toe (ondanks bloedglucoseverlagende omstandigheden)
    cd30 gestopt met om de dag sexen
    cd39 Nog steeds witte testen, geen zwangerschapssymptomen (moe maar dat ben ik vaker) en ook niet ongi

cd19tmcd31 geen temp omdat ik de thermometer kwijt was op vakantie. daarna nog steeds rond 36.3, met een uitschieter richting 36.6, thermometer weer gevonden

7. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

1981Mama, 36 jaar, 2e kindje
    78Sandra, 38 jaar, 2e kindje
    anak2, 39 jaar, 2e kindje
    Desi111, 39 jaar, 1e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Katenhond, 36 jaar, zwanger, 3e kindje
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje
    Lafelife, 37 jaar, 5e kindje
    Loolaa, 41 jaar, 2e kindje
    Mariska, 38 jaar, 2e kindje
    Melian, 37½ jaar, 3e kindje
    Raket78, 38½ jaar, 2e kindje
    Roos31, 36 jaar, zwanger, 2e kindje
    Roosje35, 36 jaar, 2e kindje
    Rozanna, 2e kindje

8. droomwens79

Heb even mijn leeftijd aangepast naar 38:D
    Gisteren is mijn eerste iui ronde van start gegaan, morgen de uitgangscontrole en dan zal het prikken ook gaan opstarten:thumup:, alles voor het goede doel zeg ik dan maar:D

X mariska

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Succes Sandra!!!

Wat een gedoe 1981mama, hopelijk snel duidelijkheid.

Ook weer spannend mamavanmarlinda, succes!

Hier een positieve test. Maar we blijven bang dat het de pregnyl nog is hoewel deze test echt duidelijk is en niet tuur... en de pregnyltesten waren wel tuur. Ik ga later vandaag even om raad vragen in het testentopic en heb net een hele pleur nieuwe testen besteld... ik houd mezelf maar bezig vandaag, sporten, boodschappen, poetsen en visite.

10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Spannend Kris! Ben wel benieuwd naar je test dan!

Raket, wat ongelofelijk onprofessioneel zeg. Ik kan mij voorstellen dat je daar enorm van over de toeren raakt. Hoezo twee maanden met condooms?

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Spannend Kris!!

Kleine update hier. Dokter heeft al teruggebeld met uitslag progesteron...progesteron is kleiner dan 2.

dus ik ben onmogelijk zwanger, en verder is het de vraag of er een ei is gesprongen of dat ik binnen een aantal dagen ongesteld ga worden...

pro eisprong-is-geweest:
    -insulineresistentie gehad (of nog steeds)
    -ei op cd17 van 16mm (misschien verkeerd gemeten?)
    - afgelopen week wat buikpijn en de pre-menstruatie-steken in mn boobies

tegen eisprong-is-geweest:
    -temperatuur is niet gestegen (dat heb ik normaal wel).

we gaan het merken. Als ik niet ongesteld wordt, dan wordt de dosis pillen verdubbeld...

Vanmiddag maar vroeg naar huis van mn werk, en onderweg naar huis lekkere chocola kopen en een kaasbroodje (al een paar dagen zin in), dan even mijn emotie weg-eten en morgen weer opladen voor een nieuwe ronde :)
    Wel fijn iig dat ik binnenkort nog geen hele zieke mama ben voor mijn kleine peutertje. extra van hem genieten dan maar.

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Heb een topic geopend, dus wie wil turen ;).

Wat een onzekerheid zo zeg 1981mama! Echt rot!

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou de eerste horde is achter de rug. De echo....en hij was goed, hartje klopt! En op schema ook nog, vandaag dus 6.2 weken.

Last van mijn schouders!

Lafelife vindt dit leuk.
  14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Van harte gefeliciteerd! Wat een heerlijk nieuws en zo fijn voor de mmm!

15. droomwens79

Wat supersss Sandra, nu heerlijk genieten X

16. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @78Sandra Supergoed nieuws!! Gefeliciteerd!!

@Raket Wat ontzettend slordig van het ziekenhuis. Lijkt wel een slechte soap. Hoop dat de borrel je een beetje gied heeft gedaan.

@1981Mama Wat een rot periode zit je in. Je weet al dat het geen zwangerschap is en je wordt niet ongesteld. Lijkt dan alsof je in een soort van niemands land zit. Hoop dat je een lekker stukje chocolade hebt gevonden. Geniet er van.

@mama-van-marlinda Spannend dat je eerste IUI gaat beginnen. Weet niet if je het al hebt geschreven, maar welk middel moet je injecteren?

@Kris81 soannend zeg. Ik ga je topic bekijken.

17. droomwens79

@Loolaa gonaf F 75 eenheden met ovitrelle:) zal morgen wel de medicatie mee krijgen met de uitgangsecho:D

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wou dat ik niet getest had. Nu heb ik hoop en dikke kans dat die weer voor niks is gekomen. Maar ik wilde vergelijkingsmateriaal voor zondag. Als die van zondag lichter is, weet ik iig genoeg.

Stomme rollercoaster zo.

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Vraag me af waarom de een de combi gonal f en ovitrelle krijgt en de ander menopur en pregnyl (had ik). Weet iemand het verschil?

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @mama-van-marlinda Ik zie nu dat het in je onderschrift staat. Het is trouwens GonalF.

@Kris81 balen die onzekerheid hè. Ik ga hard voor je duimen.

Ik zal je proberen uit te leggen hoe het zit. Allereerst heeft elk ziekenhuis zijn eigen protocol.
    Daarnaast hebben we een kostenplaatje en een voorraad plaatje.

Je hebt Ovitrelle en Pregnyl wat je injecteerd om een eisprong te verspoedigen. Pregnyl is een urinair product en al heel lang uit patent wat het goedkoop maakt. De zwangere dames plassen in Nederland voor Pregnyl. Pregnyl wordt verhandeld door heel Europa maar alle urine komt uit Nederland. Dat maakt dus dat er vaak een tekort aan Pregnyl is. Sommige artsen kiezen daarom vaker voor Ovitrelle omdat dat altijd leverbaar is.

Dan heb je de FSH's. Menopur bijv is een urinair product en GonalF is recombinant wat chemisch wordt gemaakt en ook duurder is. De meeste ziekenhuizen kiezen standaard voor het goedkoopste product omdat inkoop dat zo geregeld heeft. Qua effectiviteit maakt het ook niet zo veel uit, waardoor het ook prima is om voor het goedkoopste middel te kiezen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zonder, vraag maar raak

Deel Deze Pagina