Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Helder verhaal, thx!

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @1981Mama : Wat een mysterie. Wat is er dan gebeurd met het 16 mm ei?
    @Kris81 : Ik zie een streepje. Maar na vorige keer durf ik er verder weinig zinnigs over te zeggen behalve: test overmogen weer, en ik duim voor je!
    @78Sandra : Wat heerlijk meid, een kloppend hartje! Hup embryo! Jij bent onze hoop in bange dagen!
    @mama-van-marlinda : Spannend hoor, de eerste IUI!
    @Loolaa : Bedankt voor de toelichting op Ovitrelle en Pregnyl en Menopur en GonaIf. Veel daarvan wist ik nog niet!

Mijn man is vandaag zijn baan kwijt geraakt. Laid off. We wisten wel dat de kans bestond, maar gingen er vanuit dat het nog een maand zou duren. Helaas heeft het beginnende bedrijf waarvoor hij werkte opnieuw een financiƫle tegenslag gehad en zitten ze nu per direct in crisis mode. Zonder mijn man in dienst is er nog een kans dat het bedrijf het een maandje langer uitzingt, maar dan is ook voor de 2 bazen het geld op. Helaas is zonder het werk van mijn man de kans ook klein dat ze hun product nog op tijd kunnen lanceren. Het ziet er dus naar uit dat ze komende maand failliet gaan. Maar intussen is mijn man nu zijn baan kwijt.en zitten we grotendeels zonder inkomen. Zucht, the perfect shitstorm... Het lijkt wel een slechte film, en toen ik klaar was met huilen, heb ik een onbedaarlijke lachbui gehad omdat dit zo belachelijk klote is...
    We geven niet op en zijn al druk bezig met manieren om geld in het laatje te brengen. Hoezeer de afgelopen weken mijn geestelijke gezondheid hebben beschadigd, valt nog te bezien. Hopelijk valt het mee. Ik ben vandaag merkwaardig rustig en snap eigenlijk niets meer van mezelf. Het zou niet gek zijn als ik nu half hysterisch was geweest.

Over het advies (eigenlijk meer bevel) dat ik kreeg over 2 maanden sexen met condooms na de volgende menstruatie: Dat lijkt hier in Noord-Amerika het standaard advies te zijn na een miskraam. Voor zover ik kan nagaan bestaat in nederland een dergelijk advies niet en wetenschappelijk onderzoek laat ook zien dat bij snel weer proberen zwanger te worden het risico op een nieuwe mk juist lager is, niet hoger. Op mijn leeftijd kun je je niet echt veroorloven om je eieren te staan verkwisten, en het advies van de nurse suggereert minstens 3 maanden wachten (eerste menstruatie + 2 cycli). Dat is echt nergens op gebaseerd, behalve misschien een inmiddels achterhaald wetenschappelijk onderzoek, dus we lappen het advies aan onze laars en gaan er direct weer voor. ik heb wel mijn foliumzuur deze maand verdubbeld voor het geval dat dat nodig is.

Bloeden is gestopt en afscheiding is klein beetje gelig wit. Zwangerschapstest was nog positief, en geen tuurtest, maar wel slechts een vaag lijntje op mijn hypergevoelige test, net zoals ik een paar dagen voor NOD had toen ik net zwanger was. Op een gewone test was ie misschien niet eens zichtbaar geweest. Dus HCG loopt mooi af en ik vermoed dat het al onder de 25 is. Ovulatie is dus vanaf nu of binnenkort mogelijk. Wordt vervolgd...

3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

@Loolaa ik heb het aangepast in mijn onderschrift:D

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wat ontzettend shit Raket! Dat is wel klap op klap zo... hopelijk is er snel weer wat positiefs te melden.
    En idd, zou dat advies ook niet volgen.

Hier, 13 dpo, nog steeds een lichte streep. Maar veel te licht met wat ik vergelijk met anderen dus het zal wel pregnyl zijn. Ik ben erg verdrietig omdat ik de hoop toch weer heb toegelaten en het weer niets is. Morgen nog testen voor de zekerheid maar ik verwacht er niks meer van.

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    En getverdemme, nu droogt ie nog verder op en krijg ik weer hoop. :mad::confused::eek::(:cry:

6. droomwens79

Nou meiden, ik ga richting MCK, uitgangsecho laten doen:thumup:
    Ben benieuwd:) wordt vervolgt:D

7. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Hoi allemaal,

@sandra gefeliciteerd ! Zal een hele opluchting zijn om een kloppend hartje te zien :)

@ rakketje wat slecht zeg ! Je zou ze haast door de telefoonlijn heen trekken. Waar in noord amerika woon je precies ? Wat klote zeg dat je man je werk kwijt is. Gaan jullie daar iets nieuws zoeken of komen jullie terug naar nederland ? Ik zou die 2 maanden ook aan mijn laars lappen

@ marlinda succes met de uitgangsecho en je 1e iui. Ik spuit menopur samen met ovitrelle. Ovitrelle is fijner spuiten dan pregnyl ;) je hoeft niks te mengen en je voelt er niks van. Ik kreeg toen ovitrelle omdat pregnyl toen niet leverbaar was maar nu krijg ik het gewoon standaard.

@Kris wanneer is je nod ? Hoeveel eenheden pregnyl heb je gespoten en op hoeveel dagen na de pregnyl zit je ? Wanneer is je nod ?

Als ik nog iemand vergeten ben vergeef me ;)

Hier heb ik afgelopen woensdag de IUI gehad maar deze is zeer waarschijnlijk te laat geweest. Mijn temp was al omhoog de woensdag ochtend en de IUI was pijnlijk (waarschijnlijk zat alles alweer potdicht) ik reageer waarschijnlijk te snel op de ovitrelle. Gelukkig hebben hubbie en ik het zondag op maandag nacht nog even gezellig gemaakt dus hoop dat 1 van deze kleintjes is blijven hangen en de eitjes heeft gevonden. Gisteren heb ik op vermoedelijk 3 dpo mijn progesteron laten prikken en die bleek wonderbaarlijk al erg hoog en op 26 te zitten. Bij mijn vorige cyclussen heb ik geprikt op 5,6,7 en 9 dpo en toen is de waarde niet boven de 19 uitgekomen (voor een goede eisprong moet die boven de 25 uitkomen liefst nog 30) maandag moet ik weer prikken.. als de waarde weer laag is weet ik dat het weer niet is gelukt maar weten ze waarschijnlijk ook wat het probleem is. Mijn orogesteron breekt dan te snel af waardoor innesteling niet mogelijk is. Maar we hopen op een stijging :)

droomwens79 vindt dit leuk.
  8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #448 Raket78, 17 jun 2017
    Laatst bewerkt: 17 jun 2017
    Tag-waarschuwing: ik heb gemerkt dat er hier soms leden van zp worden getagd die niet in onze groep zitten en wiens namen lijken op die van groepsleden. Dat is misschien minder handig. Zullen we proberen de juiste namen te gebruiken of, als je bijvoorbeeld haast hebt, niet te taggen?

@anak2 : das ook wat zeg, de IUI te laat... Gelukkig is er wel een oorzaak gevonden en hadden jij en je partner zelf nog even actie.
    @mama-van-marlinda : Wat is een uitgangsecho? Checken ze dan je uitgang? :D Pas je trouwens even je naam aan in de ledenlijst?
    @Kris81 : Ik zie inderdaad weer een lichte streep.Vind m inderdaad wel erg licht. Kun je vanaf nu een test niet nog een paar dagen langer uitstellen? Of een minder gevoelige test kopen? Dit on jezelf te beschermen tegen pregnyl-streepjes. Of je koopt via internet van die hele goedkope dipsticks en doet vanaf dag 10 DPO (of zo) iedere dag een test. Dan kun je de HCG zien aflopen. Of aflopen en weer oplopen als je zwanger bent. Is dat een heel gek idee wat ik nu heb?

Ik woon in Ontario (Canada). Mijn man is Canadees. We kunnen ons dus niet zomaar in Nederland vestigen, dat is zelfs moeilijk tot onmogelijk voor ons wegens de strenge immigratieregels in Nederland. Vandaar ook dat we in Canada wonen. Hier gelden speciale regels voor partners van inwoners van Canada. Ook wel streng (onder meer wordt je relatie stevig onder de loep genomen om fraude met een neprelatie uit te sluiten), maar tenminste mogelijk en goed te doen. We blijven dus gewoon hier!
    Het is hier midden in de nacht (GMT-5) en ik ben klaarwakker, grmbl. Nog een leuk berichtje trouwens: We hebben net vorige week $1500 uitgegeven aan de reparatie van onze auto. En nu moeten de remlichten (werken niet) en de voorruit (barst) nog worden aangepakt. Slecht nieuws komt altijd in 3 delen, toch?
    2016 was een klotejaar en we hadden afgesproken dat 2017 het "jaar van verandering" zou worden. Tot nu toe lijkt het meer op het klotejaar van verandering. Zucht. Hopelijk is de tweede helft van het jaar beter.

9. droomwens79

1981Mama, 36 jaar, 2e kindje
    78Sandra, 38 jaar, 2e kindje
    anak2, 39 jaar, 2e kindje
    Desi111, 39 jaar, 1e kindje
    Ella4, 38, 3e kindje
    Katenhond, 36 jaar, zwanger, 3e kindje
    Kris81, 36 jaar, 2e kindje
    Lafelife, 37 jaar, 5e kindje
    Loolaa, 41 jaar, 2e kindje
    Mama-van-Marlinda, 38 jaar, 2e kindje
    Melian, 37½ jaar, 3e kindje
    Raket78, 38½ jaar, 2e kindje
    Roos31, 36 jaar, zwanger, 2e kindje
    Roosje35, 36 jaar, 2e kindje
    Rozanna, 2e kindje

10. droomwens79

@Raket78 naam aangepast in de lijst
    Ze checken op dan 2/3 van je cyclus of je groen licht krijgt voor de iui idd:thumup:

11. droomwens79

Nou ik ben geweest, 13 eiblaasjes, medicatie opgehaald en volgende week zaterdag follikelmeting, hopelijk 1/2/3 die gaan groeien:rolleyes:....... Vanavond ga ik starten met 75 eenheden gonal F:D

12. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Huh 13 eiblaasjes ??? Hopelijk allemaal nog wel ienieminie ;)

@Raket78 oeps sorry dat taggen was ik :( normaal let ik er heel erg op. Stom stom stom van mij. Ik zal beter opletten. Ik hoop dat je toch nog lekker kan slapen.

Een uitgangsecho is een echo om zeker te weten dat alle oude eiblaasjes van de vorige cyclus weg zijn en het baarmoederslijmvlies weer mooi dun is. Hormonen kunnen van eicellen die achterblijven cystes vormen en als het slijmvlies nog dik is kan dat een indicatie van een zwangerschap zijn. Hormonen kunnen dan misvormingen of miskramen opwekken. Daarom voorde zekerheid een uitgangsecho. Maar niet alle ziekenhuizen doen dat standaard elke cyclus. Hier niet elke maand alleen na dat ik overstimulatie had.

13. droomwens79

Jaja ienieminie, nu hopen dat er 1/2/3 gaan groeien :D:D

14. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    pfieuw haha ik hoop dat je mooie 2 mooie follikels gaat krijgen. Wanneer is je 1e fm ? Ik zit op het wachtbankje.. ik denk dat ik nu 4 dpo. Ik ben zo nieuwgierig naar mijn progesteron as maandag. Ik ben gewoon bang voor een lage waarde. Dan weet ik dat het alweer over en uit is.

15. droomwens79

Zaterdag de 24ste hebben we fm anak -;) progesteron prikken doen ze bij mij niet, tenmiste heb ik ze niet over gehoord:D ik ga duimen voor je dat die aan het stijgens is bij jouw meis:thumup:

anak2 vindt dit leuk.
  16. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ik zou toch een keertje vragen of het een keer gechecked mag worden.. weet je gelijk of je goede eisprongen hebt ;)

droomwens79 vindt dit leuk.
  17. droomwens79

Thxxx voor de tip neem ik mee als ik volgende week zaterdag er ben voor de fm:thumup:

anak2 vindt dit leuk.
  18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Mooi mamavanmarlinda! Succes met spuiten!

Wat shit zeg Raket, jeetje, het zit jullie ook echt totaal niet mee.

Hopelijk lukt het dan toevallig op eigen kracht Anak!

Hier trouwens ook altijd uitgangsecho. Ik ben net ongesteld geworden. Dwars door de utro heen, dat is ook nieuw. Ik heb geen idee meer hoe het nu moet met die testen. Het is nu wel duidelijk dat het dus kan varieren van supertuur tot een licht streepje en dat ik kennelijk die pregnyl ruim twee weken vasthoud. Ik had bewust vrijdag getest om deze dan naast die van zondag te kunnen leggen maar ja, het is al niet meer nodig. Best verdrietig nu. Waarom lukt het niet gewoon? :(

19. anak2

anak2 Fanatiek lid

9 mei 2016
    1.521
    325
    83
    Ah wat jammer !! Dikke knuffel !

Kris81 vindt dit leuk.
  20. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aah Kris wat jammer nu weer....ga je na de vakantie weer een nieuwe ronde in of ga je andere opties bespreken?

Raket....het zit jullie ook niet mee, alles tegelijk. Hopelijk vind je man gauw weer een baan, is er veel in zijn vakgebied beschikbaar bij jullie in de buurt?

Deel Deze Pagina