Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik weet het niet. Ik wil denk ik deze week even bellen om te checken of mijn eigen behandelaar bij de volgende uitgangsecho nog aanwezig is (ivm vakantie). Dan wil ik idd gewoon een afspraak bij haar om mogelijkheden te bespreken.

2. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wat fijn Sandra!

3. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Kriss en raket, wat enorm balen zeg. Het houd ook niet op.

4. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Hallo dames,

Mijn naam is Mariëlle, 37 jaar en ik ben zwanger van de vierde. Ik vroeg me af of ik hier mee mag komen kletsen?

Ik heb niet alles terug gelezen, maar wel wat positieve en ook erg verdrietige berichten gezien...

Ik durf bijna niet te zeggen dat zwanger worden hier heel gemakkelijk gaat. Super fijn, maar ook hier een flinke portie verdriet nadat onze derde vorig jaar met 37 weken zwangerschap bleek te zijn overleden in mijn buik. Deze zwangerschap is dan ook enorm spannend.

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!

5. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi Dames, mag ik ook hier aanschuiven of is het te druk?
    Ik dacht bij leeftijdgenootjes te zitten.. ik ben zelf 37jr en heb net een mislukte ivf/icsi poging achter de rug, en begin juli met de volgende poging.

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Welkom allebei! Natuurlijk mogen jullie meeschrijven.

Wat verdrietig Marielle, wat moet dat vreselijk zijn om mee te moeten maken. Dan maar liever even moeten wachten hoor, op het zwanger worden. Kan me voorstellen dat het nu heel spannend is! Is er een oorzaak gevonden? En hoe ver ben je nu?

Wat akelig Samira, ook alweer de derde poging zo te zien?

Hier blijft het spannend/frustrerend. Mijn buik voelt al alsof menstruatie al is begonnen maar de test van vanmorgen was donkerder maar wederom veel te licht voor 14 dpo. Wat moet ik nou? Doorgaan met de utro of de handdoek in de ring gooien in het kader van dit kan toch nooit goed zijn? En is/was het wel iets of haalt die pregnyl gewoon streken uit met mijn lichaam :(.

samira28 vindt dit leuk.
  7. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Kris81 Wat een bizar gebeuren zeg. Ik zou eigenlijk niet weten wat je zou moeten doen was mijn eerste reactie. Ben toen gaan kijken naar je testfoto en ik zie toch wel een duidelijke lijn. Daarom zou ik doorgaan met de utro. En als de poli vandaag bereikbaar is mailen/bellen. Ik zou met zo'n test in elk geval niet stoppen met de utro.

@Raket78 Wat ontzettend balen van de baan van je vriend! En ook heftig dat het per direct is. Of heb ik dat verkeerd gelezen. Mijn vriend zijn contract wordt per 1 oktober niet verlengd wat ook ontzettend balen is, maar hij heeft dan tenminste nog de tijd om iets nieuws te zoeken. En dan ook nog gedoe met de auto. Het houdt niet op. Ik stuur heel veel positieve energie de

welkom @mariellevanr en @samira28

Ik zit inmiddels op 6 dpo. Ben benieuwd wat deze ronde gaat brengen. Ik heb altijd gezegd ik ga niet nog een keer de MMM in. Maar we gaan toch binnenkort naar de huisarts om het één en ander te laten checken en dan zien we daarna wel weer verder.

samira28 vindt dit leuk.
  8. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    De eerste poging is niet gelukt, verse niet en had ook maar 1 cryo.
    Nu naar de 2de poging, en hopelijk met verhoogde aantal deca en gonal deze keer meer bruikbare follikels en waar er 1 ook blijft zitten.

Nou als je nog een streepje ziet zou ik geen ganddoek in de ring gooien meid. Wie weet stijgt het nog.
    Bij mij was het drie dagen een streepje met cb zwanger 1-2 en daarna niet meer zwanger en dus ook geen streepje meer te zien

9. mariellevanr

Er is geen oorzaak gevonden voor het overlijden van Elin. We hebben autopsie laten plegen, de navelstreng en placenta zijn ook uitgebreid onderzocht. In haar hersenen konden ze zien dat ze een aantal dagen stress heeft gehad, maar een oorzaak daarvoor is dus nooit gevonden.

Het niet weten waarom maakt het juist nu extra spannend. Er is nl niets wat extra gecontroleerd kan worden of eventueel voorkomen. Ik ben nu 21+3 en vorige week was de 20 weken echo. Alles was perfect en dat brengt ons weer een stapje dichterbij een mooie gezonde kleine meid...

Ik kan helaas geen advies geven over het spuiten van medicatie etc, maar hoop wel dat jullie snel allemaal knallers van zwangerschapstesten hebben!

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @Loolaa, spannend, hopelijk is het niet meer nodig allemaal en word je mmm bespaard.

@samira28, hoop het ook. Vind zelf deze hormonen rondes al best pittig, en met icsi doe je daar nog weer een stapje bovenop. Hopelijk nu meer follikels!

@mariellevanr, akelig hoor. Weten wat het is helpt je niet je dochter terug te krijgen maar het had misschien wat spanning rond deze zwangerschap weg kunnen nemen. Wat vreselijk verdrietig. Hopelijk nu alles gezond en wel.

Hier ondertussen vanmiddag weer helderrood bloedverlies met stolsels. Dat was voor mij wel game over. Utro houdt het niet meer tegen dus ben maar gestopt. Morgenochtend misschien toch nog even bloedprikken, dan weet ik in ieder geval hoe of wat. Niet dat ik daar wat voor koop, want het is weer niets maar toch.

samira28 vindt dit leuk.
  11. mariellevanr

@Kris81 Balen joh. Weer een ronde voorbij. Wat doet utro precies?

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Verlengt mijn cyclus, mijn lf is veel te kort. Progesteron was bij de laatste keer prikken prima, dus waarom ik steeds zo vroeg ongesteld word, geen idee. Met de utro heb ik een lf van 14 dagen en zonder 5-7 dagen. Wel vreemd dat het er nu gewoon doorheen kwam maar ja, het is niet anders.

13. mariellevanr

Ben echt een leek hoor, maar zoals ik het lees is het niet mogelijk om zwanger te worden met een te korte LF? Waarvan is LF de afkorting?

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Luteale fase, het tweede deel van je cyclus, het deel na eisprong. Gemiddeld is dat 14 dagen. Innesteling vindt plaats tussen dag 5 en 10 (over het algemeen), dus als mijn lichaam al ergens rond dag 5/6/7 al menstruatie in zet, heeft het weinig kans van slagen. Daarom houden ze over het algemeen een grens van 10 dagen aan maar die haal ik dus niet.

15. mariellevanr

Dank je voor de uitleg! Hoop dat een arts je snel beter op weg kan helpen... Of dat de utro de volgende ronde wel aan slaat.

Ik heb al heel lang geleden gezegd dat ik eens zwanger zou willen zijn in de zomer. Dit omdat ik bij de jongens regelmatig de opmerking kreeg, joh ik wist niet dat je zwanger was, toen ik opeens met een kinderwagen liep. Buik gewoon verstopt onder de winterjas.

Ooooo wat heb ik spijt van die uitspraak! Deze keer vind ik mijn buik echt al enorm, hij zit in de weg en met die hitte vandaag was het amper te doen. Kinderen lagen in de tuin in een badje. Ben er zo in mijn onderbroek bij gestapt. Had niet eens fut om een bikini te pakken boven. Haha

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    er is weer een hoop gebeurd hier!

Welkom alle nieuwe :)

@Raket78 , jeetje dat is waardeloos :( het lijkt wel een opstapeling! Hoe is de werkgelegenheid daar verder?

@mariellevanr Jee wat een verhaal! ik zit even met tranen in mijn ogen! wat verdrietig voor jullie!!! Wellicht een idee om je in te laten leiden bij 37+0? inleiden is geen pretje maar ik denk dat je ieder mogelijk risico nu wil uitsluiten.

Hier geen menstruatie. ik ben wel op cd16 gestopt met de metformine, dus dat zou misschien kunnen verklaren waarom het ei dan toch weer gekrompen zou zijn daarna. Vanmiddag voor de formaliteit een zwangerschapstest doen, maar met progesteron <2 is dat uitgesloten uiteraard... dan begin ik vanmiddag nog aan een nieuwe korte kuur duphaston om een menstruatie op te wekken. dan dubbele dosering clomid en opnieuw proberen (en de metformine blijven gebruiken!!). Dan wordt ik 1 juli ongesteld en dan rond 19/20 juli hopelijk een eisprong.... Als ik dan een eisprong zou hebben, heeft t 3 maanden geduurd, om er 1 los te krijgen. Er zitten er genoeg maar ze springen dus niet...

Dit weekend hadden we een logeetje (ik twijfelde even over of ik wel een tweede kind wilde ;) ), ze scheelt ruim 2,5 jaar met mijn zoontje. ze speelden zo leuk met elkaar! maar aan de andere kant vond ik het verschil ook wel weer erg groot... Ik kon niet eerder beginnen dus spijt hebben heeft geen zin... Maar ik had graag een kleiner leeftijdsverschil gehad...

17. mariellevanr

@1981Mama

Jeetje zeg dat lijkt me enorm frustrerend dat je eitjes niet springen en dat je zo lang moet wachten op een kans om überhaupt zwanger te kunnen worden!

Ik ga iedere week naar de gyn. We kijken week voor week wat nodig is. Met 32 weken een gesprek over het laatste eindje. Er is gelukkig al besproken dat ik tussen 36 en 37 wordt ingeleid. Ons moppie is overleden met 36+5. Ik ben heel erg bang om die datum voorbij te moeten. Er zijn verschillende opties... opname bij 36 en constant aan de ctg, inleiden bij 36 etc. Alles gaat in goed overleg met kinderarts en gyn. Wat vast staat is dat ze beter eerder kan komen als de stress te hoog wordt. Maar wie weet gaat het nog prima in mijn koppie en kunnen we het toch redden tot 37. Afwachten dus!

Voor nu probeer ik echt wel te genieten. Dat is haar nu bijna dagelijks voel bewegen doet me erg goed!

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @mariellevanr als het goed is, ALS het eitje springt, doet de rest het wel "goed". Tenminste dat was de eerste keer zo ;)

Fijn dat ze het nu al hebben over vroeg inleiden!!! ik zou idd dan voor 36+0 gaan. In principe zijn ze dan ook "af" toch. (ik dreigde te bevallen met 34+5 en de doktoren zeiden iig dat de baby dan wel "af" was, en dat alles goed ging komen. uiteindelijk niet gebeurd)
    mocht een arts iets toezeggen wat je aanspreekt, vraag of ze het zwart op wit vastleggen in je dossier, zo kan je niet later voor uitstelgedrag van iemand komen te staan.

19. mariellevanr

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    er ging iets fout :) de rest staat er nu bij

Deel Deze Pagina