Zwanger worden 35 Plus (35-40)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Raket78, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rombely

Rombely Niet meer actief

Jeetje Kris, wat een lange weg al. En nu nog weer langer dus. Wat zal je af en toe gefrustreerd zijn....

@1981Mama, heb je er lang over gedaan om zwanger te worden en hoeveel ronden in het zkh?

Hier ongi geworden, dus ga het er van het weekend toch maar goed met m'n man over hebben wat we gaan doen. Zo doorgaan is ook frustrerend. Had eigenlijk gehoopt dat de ophoging van m'n medicatie voor m'n schildklier zou helpen maar niet dus... Jammer.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik durf het bijna niet te zeggen @Rombely ....

Vanaf eind april pillen geslikt, eerste ronde geen eisprong op kunnen wekken, tweede ronde dubbele dosis pillen, eisprong en direct zwanger :O
    Dus vanaf half april t/m eind juli.
    Maandag a.s. echo dus dan hoop ik eerste bevestiging dat het goed gaat daarbinnen.

Eerste zwangerschap vanaf half augustus pillen en eind dec zwanger. 3e eisprong was het raak voor mijn zoontje.

3. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    @Rombely hoe lang ben je al bezig met medicatie? (Ben het even kwijt) Want het kan best een tijd duren voordat je goed (laat staan optimaal) ingesteld bent en voordat je lichaam gewend is aan een ophoging.

Even had ik een sprankje hoop, want mijn menstruatie brak niet door. Het bleef bij bruinverlies bij afvegen sinds donderdag en gisteren stopte het zelfs helemaal. Vanmorgen wilde ik testen, maar inmiddels toch in alle hevigheid losgebarsten :(
    Ach ja, direct raak is natuurlijk ook te mooi om waar te zijn.
    Vraag me wel af wanneer ik nu moet gaan tellen. Vanaf donderdag sinds het bruinverlies, of vanaf vandaag omdat het nu echt is doorgebroken?

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Jammer :(. Vanaf het eerste helderrode bloedverlies.

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Balen Bee! En idd vanaf eerste rode bloedverlies.

6. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Oké thanks! Op naar de volgende ronde dan maar.
    Slikken jullie trouwens bepaalde supplementen/vitaminen ter bevordering van de vruchtbaarheid (naast foliumzuur en vitamine d)? Of is dat onzin?

7. Rombely

Rombely Niet meer actief

@Bee80, ik slik alleen foliumzuur met vit D van de kruidvat. Heb wel een poos granaatappelsap gedronken maar heeft niet geholpen. Andere vitamines enzo durf ik niet echt aan omdat dat de opname van de schildkliermedicijnen weer kan beïnvloeden. En ik ben er ook niet zo van moet ik zeggen, gewoon gevarieerd eten.
    Oja, voor m'n schildklier heb ik ruim 15 jaar euthyrox. Nu sinds begin juni 150mg.

Ben ook wel benieuwd wat jullie voor tips enzo hebben ter bevordering van de vruchtbaarheid. Ik ben er nog steeds niet uit of we de mmm in willen. Het kan blijkbaar snel gaan @1981Mama :) maar ik weet niet of ik het wel aandurf...

Trouwens veel rood nu hier dames, met frisse moed op naar een nieuwe ronde allemaal:)!

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook alleen foliumzuur :).

9. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Ik ga er voor nu maar vanuit dat ik goed zit dan. Binnenkort wel weer een keer mijn vitamine D laten controleren, want had een tekort.
    Maar verder eet ik al jaren heel gezond: alleen onbewerkt voedsel, geen suikers, veel biologisch...ben een soort kruising tussen een hippie en een heks:D. Zo maak ik bijvoorbeeld ook mijn eigen 'heksendrankjes' (volgens mijn moeder), namelijk melk- en waterkefir.
    Iets meer moeite kost het me om mijn wijntje te laten staan...ik ben nogal van de feestjes zeg maar ;)

Kris81 vindt dit leuk.
  10. Rombely

Rombely Niet meer actief

Dat is wel heel gezond Bee. Vind dat altijd zo knap want je moet er dan best moeite voor doen. Ik hou van makkelijk. En dat wijntje en een drankje lukt mij ook niet om te laten staan. Hou wel van de gezelligheid :).

Ik ga deze maand wel minder cafeïne nemen, dus minder koffie en cola. Was al niet superveel, maar schijnt wel invloed te hebben op je vruchtbaarheid.

Schildklierwaardes zijn nu tsh 1,7 en ft4 15,7. Ft4 zou van mij wel hoger mogen zijn maar nog meer medicijnen ophogen wil de huisarts niet. Denk dat ik een tijdje savonds het in ga nemen, schijnt beter te zijn (als je geen koffie en cola drinkt savonds).

Hoe is het met jullie?

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik drink cola, maar momenteel geen koffie. Cola bevat meer suiker, maar minder caffeine. Na volgende week ga ik de cola wat minderen, want dan zit ik niet meer midden in de nacht in training. Voor ik zwanger raakte van Rainbow (mijn miskraam), slikte ik foliumzuur en tijdens de zwangerschap ook vitamine D. Nu, na de miskraam, heb ik een volledige zwangerschapsvitamine, voor het geval dat er na Rainbow toch ergens een tekort is ontstaan. Ik heb gelukkig een supplement gevonden dat niet de filosofie "te veel is beter dan genoeg" aanhangt. De meeste Noordamerikaanse multivitaminen bevatten veel te veel van het goede. 1500 Microgram foliumzuur en zo. Deze heeft 800. In principe is zelfs dat nog wel wat veel in normale omstandigheden, maar ik vind het nog acceptabel.
    Als ik ongesteld ben, neem ik wel eens een glaasje wijn. Niet meer dan 1 per dag en niet iedere dag. Daarna geen alcohol tot de volgende nod. Qua eten probeer ik gezond te eten, maar ik houd me verder niet aan richtlijnen.

Het gaat gelukkig wat beter met me. Ik heb het tijdelijke babysit-bijbaantje opgegeven, omdat het te veel was. Dat heeft geholpen. En verder laten we ons niet kennen, we gaan gewoon maar door...

Ik zit nu op 8 DPO. Als er tenminste een eisprong geweest was, wat minder duidelijk is dan anders. Zo ja, dan wordt dit een cyclus van 24 dagen (dat heb ik wel vaker, ik ovuleer vroeg en de meeste cycli zijn 26 dagen). Zo nee: Who knows... Ik ben het niet gewend om een cyclus zonder eisprong te hebben, maar ik heb er wel de leeftijd voor, dus tja...

(Verlaat) Welkom aan de nieuwe leden!

12. Bee80

Bee80 Fanatiek lid

7 aug 2017
    1.314
    993
    113
    Vrouw
    Nou ja, knap...ik kan eigenlijk niet anders en ben uiteindelijk gewoon een beetje doorgeslagen :D
    Ik had vroeger extreem last van (vr)eetbuien die ik wegspoelde met liters cola. Door onbewerkt en zonder suiker te eten kan ik dit perfect onder controle houden. Maar als ik het een keer laat varen, komen de eetbuien direct terug. Dus het is nu meer een kwestie van 'moeten', als suikerverslaafde. Ik moet zeggen dat ik me er echt 100 keer beter bij voel (al is het misschien alleen maar een psychologisch effect). En moeilijk is het echt niet als je het eenmaal gewend bent hoor. Ik breng denk ik net zoveel tijd door in de keuken als toen ik nog met pakjes en zakjes werkte. En het is nog eens veel lekkerder ook :thumup:

Ja dat heb ik ook gehoord over cafeine Rombely. Zelfs gehoord dat je moet oppassen met groene thee :cry: Knap dat je dat gaat doen. Wordt misschien wel even afkicken.

Fijn dat het wat beter gaat Raket!

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies! Ik lees zeker nog mee hoor! Maar ik reageer niet altijd omdat ik me wel "schuldig" voel dat ik hier eerst kom klagen dat ik geen eisprong heb en vervolgens bij de eerste eisprong zwanger raak :O

Ik heb afgelopen maandag een kloppend hartje mogen zien! De termijn klopte precies. Ik ben inmiddels zo supermisselijk en ziek dat ik ziekgemeld ben van werk en dat ik ook met zofran ben begonnen. Dat zijn nogal omstreden pillen omdat ze eigenlijk voor chemo zijn ontwikkeld en niet voor zwangeren. Maar zonder pillen is het geen doen. Dan kan ik alleen maar kermen op de bank en 14x spugen. Zelfs mn zoontje van net 2 wist op de crèche al te vertellen "mama ziek" en hij heeft het de hele dag herhaald :(. Ik hoop nu dat ik er een beetje voor hem kan zijn. Hij is vandaag, op onze reguliere samenzijndag, naar mijn vader. Auw. Maar wel beter zo. Dan kan ik vanavond nog even met hem spelen hoop ik.
    Ik heb ook een advertentie gezet voor huishoudster want ik zie al aankomen dat mijn man het niet allemaal zelf kan doen. En HIJ mag niet omvallen nu

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ben ik weer. Het is weer een interessante week.
    Mijn werk verlangt van mij en van de mensen met wie ik samen ben aan het trainen, dat ik uren werk waar ik niet van op de hoogte was en ook niet mee akkoord ben gegaan. Het gaat om een dienst van 15 uur tot middernacht. Dat zou betekenen dat ik tussen een kwart en 1/3 van mijn salaris kwijt ben aan het naar huis reizen na mijn werk en hoewel ik dat tijdens de training inderdaad voor lief heb genomen, is dat een onhoudbare situatie op de langere termijn. De manager is op de hoogte van de miscommunicatie aan het begin van het hele traject en doet op basis daarvan wat hij kan om ons een eerdere dienst te geven. Het behoud van deze baan hangt er voor mij vanaf.

Verder is mijn beste vriendin eergisteravond in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Haar toestand is inmiddels gesteriliseerd maar ze ligt nog in een kunstmatige coma. Wat er precies gebeurd is, is nog niet helemaal duidelijk.

Tot slot heb ik een uurtje geleden eens een test gedaan omdat ik vermoedelijk 10 DPO ben en mijn tepels pijn deden met bultjes erop. Zie bijlage. Wat een vreemde week... We zijn hier uiteraard erg blij mee! Ik ben pas 3 w1d, maar voordat je je afvraagt hoe ik daar in vredesnaam positief mee kan testen, houd er rekening mee dat ik kortere cycli heb. Het feit dat ik nu al positief test, bevestigt mijn vermoeden dat het om een cyclus van 24 dagen gaat.
    Wat een verrassing! Daar ga ik met mijn pessimisme...

Bijgevoegde bestanden:

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Whaaaa @Raket78 !!!! Wat goed!!

En wat naar van je beste vriendin :( weten ze inmiddels wel of ze weer wakker zal worden?

En dat van je werk is schandalig :eek: ben je bijna door die cursus heen, en dan dit weer :(

Sterkte voorlopig! En ik hoop dat je test snel duidelijker wordt!

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dank je! Vanaf nu bekijken we het per dag. 3w1d hebben we alvast in de pocket.

De kans is groot dat mijn beste vriendin weer wakker wordt, gelukkig. Het is zo moeilijk om zo ver weg te wonen... Wat zou ik graag bij haar zijn terwijl ze voor haar leven vecht..

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik hoop echt voor je dat deze baby blijft plakken! Toch weer hoop maar ook moeilijk om hoop te hebben of niet?

Ooh je beste vriendinnetje woont natuurlijk in Nederland, logisch ook eigenlijk. idd moeilijk om dan zo ver weg te zijn :( ik hoop dat ze snel opknapt en dat je iig weer met haar kan bellen.

Waar in NL kwam je eigenlijk vandaan?

18. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik kom uit Limburg. De afstand is niet fijn op dit moment. Gelukkig heb ik goed contact met haar ex en met haar zus, en zij houden mij op de hoogte.

Tja, de zwangerschap is natuurlijk heel pril. Ik heb nu wel heel vrolijk een nieuwe banner aangemaakt, maar ik knijp hem toch wel hoor! Ik geloof dat ik momenteel zo'n 35% kans heb op een miskraam. Dat is niet best, maar iedere dag wordt die kans een beetje kleiner, en daar focus ik me dan maar op.
    Ik heb nog nooit gedacht "Had ik maar wat minder genoten van het zwanger zijn". Dus ik geniet van de dingen waar ik van kan genieten (ik houd niet van kwaaltjes, maar wel van mooie tests met 2 streepjes, bijvoorbeeld) en iedere dag is er eentje. Natuurlijk hoop ik 9 mei te bereiken met een mooie volgroeide baby in de buik, maar wat ik in de tussentijd doe is net zo belangrijk.

Hoe gaat het met jou? En de zwangerschap? Geen HG hoop ik?

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ja helaas de HG sloeg in als een bom. Ik had ook positief getest bij 3w1d dus ik heb 3 weken niet ziek rondgelopen, met hier en daar een vlaag misselijk, vol ongeloof. Daarna hakte het er vrij snel in.
    Ik heb nu pillen die je alleen bij HG krijgt, en ook niet in ieder zkh. Ze helpen wat. Ik lig nog steeds voor pampus op de bank maar nu wel zonder te kermen en met minder kots. Ik kan niet naar de supermarkt maar heb mooi wel een ritje naar de apotheek gemaakt. Mn zoontje is niet thuis vandaag en dat breekt wel mn hart.

20. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    So far, so good. Begin ook alweer aardig moe te worden! Ik ben nu wel klaar met iedere dag testen hoor

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina