Vandaag weer echo gehad, het schiet nog niet echt op. Jammer, want vorige ronde mocht ik nu al de volgende dag de pregnyl zetten. Ok, het was ook wel erg vroeg vorige ronde maar nu ben ik bang dat we in de knoei komen want mijn man is na het weekend weg :x.
Dat wordt nog spannend Kris! Nog een kans dat het goed komt? Ik mag stoppen met de progesteronpillen. 5,5 dag is genoeg gelukkig. Werd er zo moe van... Nu maar afwachten of ik ongesteld word
Oh, dat is fijn! Hopelijk komt het snel! Pff, ik weet het niet. Man kan op en neer rijden maar het is een training waar hij eigenlijk niet van weg kan...
Dilemma! Een vriendin van mij, haar man is zelfs teruggevlogen uit Amerika voor de eisprong :O Weet niet of ik hetzelfde zou doen.... Ik heb wel last van poetswoede dus ergens gaat er iets goed
Terugvliegen uit Amerika is ook wel wat overdreven, tenzij het de laatste kans was ofzo.... Dus dat wordt een spannende twee weken dus Kris! Hopelijk schiet het onverwachts toch nog op! Ik moet als het goed is morgen ongesteld worden, zie nog niets...maar goed, het begint normaliter alijd gewoon ineens, heb niet echt een periode van spotting voor het begint....
Nog getest de laatste dagen dan? Zou mooi zijn als het nog net lukt... Haha, nee dat zou mijn man ook niet doen. Ik zou het alleen ontzettend k vinden als al dit spuiten voor niks zou zijn geweest. Het is best belastend. Fijn dat je goede tekenen ziet haha, en fijn voor het huis .
Nee, alleen afgelopen zaterdag en zondag getest en die waren spierwit....dus verwacht er ook niet veel van, maar you never know . Morgen lekker vrij, dus ga gezellige dingen doen met de muppet in en rondom het huis. Morgenochtend eerst even gezellig samen boodschappen doen bij de plaatselijke Appie.
met de Muppet <3 Geniet van je dagje iig!! Sorry tis hieronder een verhaal geworden, maar het moet er even uit... Ik weet niet wat ik moet doen qua ziekenhuis... Ik ben in dilemma. Ik woon in de randstad... met het ziekenhuis dichtbij (5minuten rijden of fietsen) eigenlijk niet zulke goede ervaring, en de bevallingsverhalen zijn er vreselijk (verkeerd geknipt/gehecht, onnodig veel pijn etc), en de ervaring met type 1 diabetes zijn er NIETS in vergelijking bij mijn academisch zkh in Amsterdam. Maar dat academisch zkh is wel iedere keer een ruim half uur rijden, 6,- per keer parkeren etc (heb al een stepje in de auto om verderweg goedkoper te parkeren).... 3x per cyclus erheen, lange wachttijden (afspraak om 11u en dan om 12.30u naar binnen mogen), en als ik zwanger ben, dan zal ik daar iedere 2 weken een hele ochtend per week heenmoeten (gyn's, internist, diab.vpk, dietiste etc).... Waarschijnlijk word ik weer heel erg ziek in de zwangerschap dus iedere meter is er eigenlijk 1 teveel... En minder reizen is dan wel erg prettig, en minder wachten ook... Vrienden of buren die me zouden kunnen brengen. het ziekenhuis om de hoek daar heb ik ook wel het idee dat ik daar wat meer mijn eigen zin kan afdwingen (sondevoeding, infuus mee naar huis), en dat ze in het academische zkh wat meer hun eigen visie opdringen... Opnames in vorige zwangerschap in academisch zkh zijn niet goed bevallen. ten eerste komen ze na 14u aan met dat zij mn glucose moeten bewaken (ze waren 8 controles en 5 correcties TE LAAT), de bedden waren verschrikkelijk, geen koelkastje ofzo (en zo nodig bij diabetes en misselijk). Een andere opname zou zijn zodat zij mijn diabetes op de rit konden brengen (sorry ik moet lachen), maar toen ik vroeg hoeveel koolhydraten er in een maaltijd zaten konden ze me er geen informatie over verstrekken... Ik ben (tegen medisch advies in) weer naar huis vertrokken (ik kreeg achteraf gelijk van mijn diab.vpk) Bij mijn bevalling (ingeleid met oxytocine) verschrikkelijke pijn en weeenstorm gehad, mislukte ruggenprik en 2u moeten persen.... Ik ben wel goed gehecht (na 2 dagen geen klachten meer), kindje om 20u geboren en MIJN MAN WERD SNACHTS NAAR HUIS GESTUURD na de dramabevalling! Terwijl hij eerst mocht blijven. Toen mijn kindje lag te spugen snachts en ik op het belletje drukte kwam er niemand!! Ze waren boos dat ik mijn bed uitkwam om hulp te zoeken (en dat ik met het karretje met mijn baby er in aan de wandel was), want mijn ruggenprik was immers nog niet uitgewerkt (werkte aan 1 kant dus ik kon best manken)... Mijn kindje werd de ochtend na de bevalling ontslagen (ik mocht ook), en dat terwijl het PROTOCOL zegt dat je 3 dagen moet blijven (ivm mogelijke lage glucoses bij kind door diabetesmoeder). Ik was hier wel blij mee maar had graag meer controle gehad op hem. sorry het moest er even allemaal uit. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen...
En al die ellende was bij een academisch zkh? Wat akelig zeg, daar zou je juist in goede handen moeten zijn... misschien is dichterbij dan wel beter voor je. Zowel praktisch als qua behandeling. En het hoeft natuurlijk niet zo te lopen dat je bij je bevalling allerlei dingen mis gaan, over pijnbestrijding kun je vlg mij duidelijke afspraken maken en indien nodig kunnen ze daar overleggen met academisch ziekenhuis?
Daar zat ik ook al aan te denken idd, misschien kan het ziekenhuis om de hoek samenwerken met het academisch ziekenhuis? In de meeste ziekenhuizen is het helaas nodig om goed op je strepen te gaan staan. Wat een vervelende ervaringen zeg! Mag een ziekenhuis de nieuwbakken vader zomaar naar huis sturen? Of kun je dat weigeren? Ik snap je dilemma, 1981Mama. De beste oplossing voor jou vind je waarschijnlijk alleen na het afwegen van de voors en tegens. Succes en sterkte, valt vast niet mee! Mijn cyclus houd ik in de gaten met mijn app (My Calendar). Daar houd ik de ongesteldheid, ovulatiepijn en stand van cervix en kwaliteit van slijm in de gaten. Nu, na een paar maanden bijhouden, heb ik een beetje een idee wat ik kan verwachten. Ovulatietesten heb ik nog niet gebruikt. Ik zit als het goed is rond 6 dpo in een cyclus van tussen de 26 en 28 dagen. Over een weekje zou ik kunnen testen. Sinds 3 dagen heb ik last van migraine. Ik durf alleen paracetamol te nemen, dus erg gezellig is het hier momenteel niet. Ik lig geregeld op de bank met zo'n magnetronkussen rond mijn nek of op mijn hoofd. Joy. Volgens de weersvoorspelling valt hier de komende 2 dagen tussen de 40 en 70 mm regen. Omdat de grond al behoorlijk verzadigd is na een eveneens regenachtige week, worden er problemen verwacht. Kan ik met de roeiboot naar de bibliotheek, of zo, haha!
Oh jee, wat een weer . Hier gaat de zon gelukkig weer schijnen! Heel fijn! Ben benieuwd volgende week . Sandra, is het al game over bij jou? Hier vanmorgen weer meting, zat er eentje van twaalf mm en een van acht. Ik mag zaterdag de pregnyl zetten voor de eisprong, ik twijfel alleen of het niet te vroeg is, erg irritant. Hoofdbehandelaar zegt pas zetten met achttien mm, maar daar ben ik zaterdag denk ik echt nog niet. Heb al gebeld maar kreeg geen echo meer zaterdag. Irritant, want ze bood het in eerste instantie wel aan maar bedacht zich en zei, ach, zet de pregnrl maar gewoon, hoef je ook niet terug te komen.
Ja, gisteravond ongesteld geworden....dacht dat ik het gemeld had, maar kan het nu niet meer terug vinden haha.... Morgenochtend bloedprikken voor tweede fsh meting.....en voor de amh waarde..... Afspraak met gyn is dagje verschoven....was vrijdag a.s, maar is nu donderdag a.s. Hoop dat dan de uitslagen al binnen zijn...nou ja, we zien wel.... Follikels groeien gemiddeld 2 mm per dag toch? Dus dan zou hij zaterdag zo'n 16 mm zijn, tenzij hij een groeispurt krijgt.....?.... Maar goed, ik weet ook alleen maar wat ik gelezen heb her en der....dus echt veel verstand heb ik er nog niet van....
Ja, precies, dat dacht ik dus ook. Maar als ze onder de 14 zitten gaan ze langzamer, dat verklaart ook wel waarom er maar 3 mm groei was in deze twee dagen. Ach ja. Ik probeer het los te laten, heb nog wel even een topic geopend bij het mmm-gedeelte. Zien wat ze daar denken. Lastig zo hoor, stomme onzekerheden. He shit zeg. Hopelijk zijn de uitslagen snel binnen idd, dan kun je door. Dit wachten is echt rot.
@Raket78 hoe is het met de migraine? al wat gezakt? @Kris81 balen dat je geen echo meer krijgt zaterdag! maar als het voor je gevoel beter is om zondag te beginnen met de pregnyl dan zou je het evt zondag pas kunnen doen? (komt dat dan nog uit met de afwezigheid van je man?) @78Sandra bloedprikken in mijn ziekenhuis is er meestal dezelfde dag nog, anders duurt het 1 dag. Alleen hele tropische dingen (hba1c, ziekte van lyme, antistoffen en vitamine b12) duren hier langer. Ik denk zeker dat de uitslagen er op tijd zijn! hier een tikkend tijdbommetje qua wanneer ik ongesteld wordt. dinsdagochtend laatste pilletje genomen en ik merk aan mn lijf dat de (kunstmatige) progesteron weer laag is geworden. Dus volgens die theorie tijd voor bloed! (weet ik ook eens hoe het is om iets af te wachten, met de zwangerschap wist ik vantevoren dat 37w het einde was en dat ik niet nog 5 weken als een tijdbommetje rondliep) edit: ik ben ook lekker aan het draken thuis pfff.
ik kan niet meer editten. Ik heb nog even nagedacht over mijn ziekenhuis switch... en vergeleken op kiesbeter.nl... maar ik heb nu een glucosesensor van mijn ziekenhuis, en dat ziekenhuis dichterbij doet er niet aan.. en ik leef op die sensor (moeilijk in te stellen), dus ik vrees dat ik toch daar ga blijven. het is zelf niet te betalen helaas
Zo, vanmorgen bloed geprikt......kom ik daar....heel dat ziekenhuis uitgestorven....bloedprikafdeling dicht, poli's dicht..pfff....maar kon gelukkig via de spoedeisende hulp toch nog prikken. Rechtstreeks op het lab zelf haha...gewoon lekker provisorisch op een krukje....tussen alle onderzoeksmachines haha....maar ben blij dat het kon, anders moest ik een maand wachten, want a.s. maandag fsh prikken was echt te laat geweest. Een voordeel...de buisjes liggen gelijk in de juiste ruimte haha