Sorry voor de late reactie, maar ik krijg helemaal geen meldingen meer vreemd genoeg. Ik heb nog niet alles gelezen, maar heb wel gezien dat @Raket78 weer zwanger is. Wauw, gefeliciteerd! Ik vertrouw erop dat alles nu goed gaat, maar voor de zekerheid zal ik duimen! En @Lafelife gefeliciteerd met de goede echo! Het wordt een wildebras dus.En knap dat jullie je nieuwsgierigheid naar het geslacht kunnen bedwingen. Ikzelf zit inmiddels alweer bijna op het volgende wachtbankje Denk dat die korte cyclus echt met de schildklier te maken heeft. Althans dat hoop ik, anders is er iets raars aan de hand. Ik ga er maar vanuit dat het eenmalig was.
Gefeliciteerd @Raket78, kan me voorstellen dat het ontzettend spannend is. Wanneer is je nod @Bee80? Ik zit ook op het wachtbankje. De hsg vind gehad, zonder pijn en alles is prima. Toch maar deze ronde benut nadat ik gister een knalpositieve ovulatietest had. Ik heb geen idee wat m'n cyclus gaat doen. Vorige keer 25 dagen en daarvoor 30. Nod zal tussen 27 januari en 1 februari zijn, maak het lekker spannend hihi. Aankomende maandag nog afspraak bij de arts. Weet alleen niet waarvoor precies. Ik dacht om de uitslag van de hsg te bespreken maar dat deden ze meteen erna. Hoop om vervolg stappen te bespreken!
Dat hoop ik ook voor je. Ik heb dat ook gehad dat de cyclus ineens veel langer was dan “vroeger” toen ik nog jong was . Korter is ok, als het maar niet te kort is, dat je eitje nog niet kan nestelen.
Spannend! Succes maandag! Ik heb ook mijn NOD rond 1 februari, maar weet het nu ook niet meer precies. Ik zie het wel.
Vorige cyclus was wel kort, maar gelukkig niet TE kort. Vond het alleen raar omdat het nooit eerder zo kort was. Maar ja, dat kan natuurlijk wel eens.
gefeliciteerd raket, ik hoop dat deze wel bij jullie mag blijven!! lafelife feli met de mooie 20 weken echo en ik vind het niet raar dat jullie weg moesten kijken, want het is vrij duidelijk te zien wat het is, ook als je het nog nooit gezien hebt meiden op de wachtbank ik duim voor jullie!!! Hier laatste keer denenmarken besteld van een andere donor. de donor die ik had had niet meer de juiste rietjes beschikbaar dus een andere gekozen. Hopen dat het pakt. Zo niet dan eindigd het denenmarken verhaal hier.
Het kan maar zo zijn dat je gewoon niet matched met de vorige donor. Ook al ben je beide vruchtbaar. Hopen dat de nieuwe heel goed past bij jouw eitje!
Blijkbaar kon mijn ovulatietest nog iets positiever dus ik ga voor mijn NOD nu maar even uit van 3 februari.
Hallo allemaal. Ik spring er ook even tussen. Leuk topic om te lezen, maar heb nog niet alles gelezen, beetje veel Wij gaan volgende maand voor een vierde kindje (14 februari implanon eruit) en ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Van de derde was ik direct na het stoppen met de pil zwanger, maar goed, toen was ik 4 jaar jonger. Ik word komende zomer 40, dus hopelijk weet m'n lijf nog Hoe het moet. Ik vind het allemaal weer erg spannend!
Welkom! Spannend ja, maar komt vast helemaal goed, want je bent al goed getraind dus je lichaam weet waarschijnlijk nog heel goed hoe het moet
Welkom @luckynumber4! Fijn dan hè die ovulatietesten @Bee80, anders had je je ei misschien wel gemist. Waar zit je in je cyclus @tilaena? Hoe gaat het @Raket78, veel spanning? Wij mogen in maart starten met iui! Eind februari heb ik een afspraak voor de prikinstructie. We moeten nog wachten omdat je kans hebt dat je na de hsg vruchtbaarder bent, daarom moeten we eerst zelf nog een ronde proberen.
Ik krijg weer eens geen notificaties... Heb het topic maar even ontvolgd en toen weer gevolgd, misschien helpt dat. Het is een heftige, spannende tijd. Gisteren was de uitgerekende datum van Rainbow, mijn tweede zwangerschap. Ik had verwacht dat het een moeilijke dag zou worden, maar het voelde eigenlijk wel rustig en vredevol. Voor de rest gaat het op en af. Vertrouwen en angst wisselen elkaar af en de tijd kruipt. Mijn eerste echo is als het goed is begin februari. Volhouden dus, en uitgaan van een goede afloop!
@Bee80 : Het kan zijn dat een korte cyclus er gewoon toevallig tussen zit. Over het algemeen kun je er overigens wel vanuit gaan dat de lf niet is veranderd in lengte. Mijn cyclus is al 6 jaar 26 dagen (daarvoor 32 dagen, maar toen had ik ondergewicht dus ik denk dat het daaraan lag) met af en toe een uitschieter naar boven (ik had 30 dagen de cyclus voordat we Raketje hadden verwekt) of naar beneden (heb een paar keer 24 dagen gehad). Dit schiijnt allemaal nog "normaal" te zijn en men noemt het medisch gezien niet eens een onregelmatige cyclus! @Lafelife Gefeliciteerd met de mooie echo! @tilaena : Hopelijk is deze ronde gewoon raak! @Rombely : Ook voor jullie een spannende ronde dus. En hopelijk een vruchtbare! @luckynumber4 : Welkom! Wachtbankers, ik duim voor jullie!
@Rombely spannend lijkt me, iui. Hopelijk is het waar dat je vruchtbaarder bent na een hsg en is het niet meer nodig. @Raket78 zo te zien heb jij ook een zwaar jaar achter de rug, heftig zeg. Kun je wel een beetje genieten van je zwangerschap? Hopelijk voor jou over 7 maanden een wolk van een baby! Ik heb gisteren het zkh gebeld, of het echt niet eerder kan. Helaas, zucht. Ze gaan me wel bellen als er iemand uitvalt. En anders nog gewoon 3 weken wachten, maar goed, geduld is niet mijn sterkste kant. Ik wil zo graag beginnen Sinds gisteren onze jongste zwaar de griep, zo zielig, arm mannetje. Als hij de rest maar niet aansteekt, maar ik ben er bang voor. Jullie nog allemaal griep-vrij?
@luckynumber4 Ik kan me je ongeduld wel voorstellen, als je bijna 40 bent heb je gewoon geen tijd meer te verliezen. Gelukkig is 3 weken te overzien, en wie weet valt er nog iemand uit. Per slot van rekening is het griepseizoen Ik lees dat je jongste griep heeft. Zorg dat iedereen vaak en goed de handen wast en eventueel ook antibacteriële gel gebruikt, zo houd je de kans op besmetting enigszins beperkt. Waart bij jullie in Nederland ook die heftige H3N2 ("Aussie") griep rond? Hier in Noord-Amerika ligt de halve USA plat en is het eigenlijk een soort van crisis. Mensen worden bij de ER van sommige ziekenhuizen behandeld in tenten, omdat de ziekenhuizen in sommige staten vol liggen en er is een tekort aan de antivirale medicatie die levensreddend kan zijn. Het aantal griepdoden is daar beduidend hoger dan in andere jaren. Gelukkig woon ik niet in de USA maar in Canada, een paar uur van de grens vandaan. Het griepvaccin was hier iets anders samengesteld en lijkt ook beter te werken, en gelukkig zijn wij alle 3 ingeënt. Want ik behoor wel tot een risicogroep als zwangere, en de gevolgen kunnen behoorlijk heftig zijn. Ja, het afgelopen jaar is zwaar geweest. Het verhaal van mijn tweede miskraam staat nog ergens in dit topic. Ik heb toen zo veel bloed verloren dat het net niet levensgevaarlijk was. Toch zijn we meteen weer gaan babydansen toen we in november groen licht kregen. Ieder ei is er een en tijd nemen om het allemaal te verwerken is een luxe waarvan we niet vinden dat we ons die kunnen veroorloven. Nu ik zwanger ben is er een bloedtest gedaan en blijkt mijn bloed nog niet helemaal normaal te zijn. Er zijn wat aanvullende tests gedaan na de afwijkende eerste uitslag en gelukkig waren die uitslagen wel goed, dus er is geen reden tot bezorgdheid. Het blijkt gewoon dat mijn bloed snel gereageerd heeft op het vele bloedverlies en in reactie daarop snel alle rode bloedcellen in ontwikkeling heeft losgelaten om te compenseren voor het bloedverlies. Daar zaten ook een aantal "onvolwassen" bloedcellen bij, omdat de kwantiteit op dat moment belangrijker was dan de kwaliteit. De "onvolwassen" bloedcellen doen hun best, maar hebben minder hemoglobine en functioneren minder goed dan normale rode bloedcellen. Daarom is mijn lichaam meer rode bloedcellen dan normaal gaan maken. Gevolg is dat op het eerste gezicht mijn rode bloedcellen "te hoog" zijn en mijn hemoglobine "te laag". Maar dat heeft dus wel een bedoeling, en als je wat preciezer gaat kijken, blijkt het resultaat door die overcompensatie wel voldoende te zijn. Ik voel me dan ook al sinds begin december weer normaal. Goed gedaan, bloed! Ik vertel jullie dit allemaal omdat ik het echt enorm boeiend vind hoe het in elkaar zit, en hoe intelligent een lichaam blijkbaar oplossingen vindt voor crississituaties. Gelukkig hebben de aparte bloeduitslagen verder geen gevolgen voor de zwangerschap. Het kan wel nog 3 à 4 maanden duren voordat alles weer normaal is. Genieten van de zwangerschap... soms. Ik neem het maar gewoon zoals het komt. Sowieso vind ik het eerste trimester het minst genietbaar. Je bent moe en misselijk en je hebt geen flauw idee of het wel goed gaat daarbinnen. Een heel ongemakkelijke situatie vind ik. Ik bekijk het per dag.
Jemig, dat klinkt heftig, die griepepidemie bij jullie. Hier is het (nog ) niet zo erg, maar de epidemie schijnt nog niet op z'n hoogtepunt te zijn. Milan (onze jongste ) is wel echt heel ziek. Hij ligt met waterige oogjes op de bank, hoge koorts en valt steeds in slaap. Hij begint ook flink te hoesten. Hij heeft vrij snel last van z'n luchtwegen en hij heeft pas nog pseudo kroep gehad en ik hoop van harte dat hij daar nu geen last van krijgt. Ik ga zo even je verhaal opzoeken, klinkt erg naar. Gelukkig al met al goed afgelopen en inderdaad wonderlijk Hoe een lichaam zich dan herstelt. Logisch dat je nu nog niet ongedwongen kan genieten. Met je mk's in je achterhoofd wil je toch op z'n minst de 12 weken voorbij zijn. Sowieso vind ik een zwangerschap de gehele 40 weken een stress volle bedoening. Ondanks dat het prachtig is, heb je toch een hele verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje. Maar oh, ik kan niet wachten tot ik weer schopjes in m'n buik voel
@luckynumber4 Mijn verhaal van de mk van oktober staat op blz. 58 van dit topic. Beterschap voor je zoontje! Slaap is in ieder geval goed! Drinkt hij veel? Dat schijnt ook goed te zijn. Zwanger zijn is ook niet mijn hobby, maar ik doe het graag voor een kindje!