Waarheid over hoelang bezig, wat ben jij van plan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Julita, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zou jij doen?

1. alleen de waarheid vertellen als er naar gevraagd werd

2. zeggen dat ik er minder lang over gedaan heb dan echt waar is

3. het vertellen zelf word er niet naar gevraagd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik was nieuwsgierig hiernaar:
    Voor diegene die het al langer aan het proberen zijn, als het dan eenmaal raak zijn jullie van plan de waarheid vertellen over hoe lang jullie er over gedaan hebben?
    Of zouden jullie er gewoon niks over zeggen tenzij het expliciet gevraagd zou worden?
    Ben benieuwd. Zelf weet ik het nog niet zo goed.
    Ergens denk ik dat ik het wel wil dat mensen weten wat ik doormaakt heb als het eenmaal raak is. Aan de andere kant vind ik het ook een beetje lijken op zelf medelijden en onnodig.

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik heb ingevuld alleen de waarheid vertellen als er naar gevraagd werd.
    Zelf zal ik er niet over beginnen.
    Ik moet wel zeggen dat ik vrij snel zwanger was.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb ook ingevuld waarheid vertellen als er naar gevraagd word....

4. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Tja, ik ben bij de laatsten. Iedereen weet wanneer we zijn begonnen, wanneer ik negatief test... Heb dit bij mk en Myrthe ook zo gedaan. Leuk hoor!

5. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij praten er enkel over als er om gevraagd wordt, niet omdat het zo lang duurde, maar net omdat we van de eerste keer prijs hadden... We kennen zo veel mensen bij wie het maar niet lukt, dat we zeer goed beseffen wat een geluk we hebben gehad.

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik zou het pas vertellen als er naar gevraagd wordt.

7. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Het is altijd fijn te horen dat er mensen zijn die rekening houden met de gevoelens van anderen!

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Waarom liegen...mensen mogen best weten dat het bij sommige mensen wel eens langer duurt!...Heel vervelend en daar mag best eens op gewezen worden...over het algemeen hoor je alleen de "snelle" verhalen en de erg lange MMM verhalen....

9. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Ik heb wel eens gehoord dat het lijkt alsof iedereen meteen zwanger is omdat ze er dus vaak niet de waarheid over vertellen. Dan zijn ze bevoorbeeld al een tijdje bezig en dan zeggen ze evengoed dat het in een keer raak was.
    Ik snap zelf ook net wat je hiermee kan bereiken hoor.

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    bij ons was het twee keer ineens raak. Dat heb ik ook iedereen verteld. Maar mocht het ons nog lukken, zal ik er zeker aan toevoegen: we hebben op deze wel een stuk langer moeten oefenen hoor! Misschien dat het anders is voor mij omdat dit onze derde zou worden? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich misschien 'schamen' dat het niet in 1 keer gelukt is. Alsof je minder waard zou zijn omdat je niet perfect vruchtbaar bent! Vind IK maar raar, maar misschien denken sommige mensen er wel zo over :rolleyes:

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Mijn ervaring is dat niet veel mensen vragen "of je lang bent bezig geweest" in mijn omgeving is er 1 iemand geweest die er om vroeg en toen heb ik ook gewoon verteld hoe het ons is vergaan...

Ik zou overigens ook niet vragen aan mensen of het bij hun lang heeft geduurt, vind dat veel te persoonlijk!

12. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    @delilah, ik durf het ook nooit te vragen, al ben ik er altijd zo nieuwsgierig naar. Ik ben ook bang dat ik dan door de mand val.
    @Tezzz, ik weet nog niet hoe ik me voel als het raak zou zijn, maar ergens heb ik volgens mij toch de behoefte mensen te laten weten dat het allemaal niet zo makkelijk ging...

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Julita,

Ik vind als het in 1 keer raak was je moet oppassen dat je dat niet te pas en te onpas gaat rondvertellen, wie weet hoe je er iemand mee kwets maar als je lang hebt moeten wachten mag je dat best zeggen toch, als je die behoefte hebt ik geloof niet dat je daar iemand kwaad mee kan doen misschien kun je er juist iemand mee opbeuren?!

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik heb de vraag gehad "Is het trouwens wel gewenst?" dat vind ik een veeel stommere vraag :rolleyes:

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Dat is inderdaad een nog veel stommere vraag en ook te persoonlijk als je het mij vraagt! Ik denk altijd maar mensen mogen me alles zeggen en dat blijft ook tussen ons maar ik ga niet overal na vragen!

Overigens had ik de vraag of het gepland was ook verwacht maar niet gekregen?! Had zo graag willen zeggen dat je een zwangerschap niet kunt plannen dat ik er alleen maar op had gehoopt!

16. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    ja dat is ook zo! :D

17. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij kregen de vraag 'van wanneer het was', alsof wij ons net dat ene moment herinneren, neen hoor :) We kunnen gokken, maar ik vond dat een echt vreemde vraag!

18. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Dat had ik met mijn zus. Zij wordt heel moeilijk zwanger en ik raak supersnel zwanger. Moeilijk hoor. Ik vond het de eerste keer erg moeilijk om haar te vertellen dat ik zwanger was geworden. :oops:

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hahaha... Maandag avond, 19 november om 20.45 uur...

Ach ja, we moeten misschien ook maar begrijpen dat mensen soms niet doorhebben dat vragen kunnen kwetsen wat dit onderwerp betreft... Of een beetje vreemd zijn :)

20. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Ik weet van beide zwangerschappen wanneer ik zwanger ben geworden. Dat kan dus wel. (Onze klusfrequentie is helemaal niet hoog namelijk). :oops: :oops:

Deel Deze Pagina