Ik vind dat met koffie ook zoiets eigenlijk Natuurlijk niet echt te vergelijken maar als ik dan hoor van vriendinnen dat ze koffie nodig hebben om wakker te worden... Ik word al 34 jaar dagelijks wakker zónder koffie. En dan heb ik ook nog eens een huilbaby gehad. Zal dan wel in mijn voordeel zijn dat ik geen koffie lust...
Ik zeg nergens dat het gewoon is toch. Ik geef alleen aan dat het tegenwoordig net zo vaak gebeurd als alcohol drinken. En ik weet niet of het van stress komt. In mijn omgeving tenminste niet. Die nemen een pilletje omdat ze het leuk vinden om in bepaalde sferen te verkeren tijdens het feesten Af en toe dus, 1 a 2 keer per jaar. Ik weet niet of het dan beter is om veel alcohol te drinken wat wel (meer) geaccepteerd is in de maatschappij. Qua gezondheid of qua bijv ongelukken bij alcohol denk ik dan weer niet..
Ja maar dat is gewoon gewenning. Als je een poos geen koffie drinkt dan is dat ook weer weg. Zo hebben we allemaal dingen. Ik snap niet dat mensen snoepen en (teveel) eten. Of zeggen dat zoetigheid zoo lekker is. Heb ik dan weer niks mee. Ik ga lekker sporten om te ontspannen. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren gelukkig.
Stel je zou ‘je pilletje’ laten testen en exact weten wat je slikt dan sta je helemaal niet trippend op een feestje en blijf je er al helemaal niet in hangen of ga je er dood aan. Je hebt hooguit een leuke avond, niks mis mee. Heb de tijd van mijn leven gehad toen ik nog vaak feestjes had en daarbij ook alcohol en drugs gebruikt en toch zit ik hier als een zeer verantwoordelijke moeder die zielsveel van haar kind houd. Ik zou alles, alles uit mij handen laten vallen en opgeven voor hem, maar gelukkig heb ik een net zo verantwoordelijke partner die ook voor ons kind zorgt. Dus als er op een dag weer een feestje komt er komt iets sterkers voorbij dan appelsap, ik ben niet zwanger en mijn kind is veilig en wel, I’m in. p.s. Ik ben geen tokkie, sterker nog, hoogopgeleid en een (keurig en net) meisje uit ‘t Gooi, zonder strafblad. Cheers!
Wat ik uit mijn jeugd ken, was het vooral bij festivals en niet persé tokkie figuren. Misschien link je drugs aan tokkies? Af en toe bij een festival zie ik dus ook niet als een probleem. Al zou ik er zelf niet meer voor kiezen nu ik moeder ben.. die verantwoordelijkheid vind ik te groot. Zou het inderdaad zorgelijk vinden als je het nodig hebt als uitlaatklep.. dat gaat richting verslaving.
Ik sta echt versteld van wat sommige hier zeggen. Omdat je soms een wijntje mist aan de bel trekken bij de verslavingskliniek? My God wat wordt hier overdreven gereageerd zeg. Ik vind een wijntje zo nu en dan heerlijk en ja als ik uiteten ga nu “mis” ik dat wel net als dat ik de carpaccio of zalm “mis”. Missen in zoverre dat ik het lekker had gevonden. Niet om de alcohol nee omdat ik het gewoon lekker vind. Moet ik dan morgen maar even de verslavingskliniek bellen? Zeggen jullie dit dan ook over vrouwen/moeders (to be) met overgewicht? Mensen die veel suikers en slechte vetten eten? Denk aan risico’s op hart en vaat ziektes diabetes etc etc. Denken jullie dat dat een stuk gezonder is dan bijv iemand die gezond leeft, slank is, sport en beweegt en ieder weekend wel een wijntje lust en eens in t jaar bijv een pilletje neemt? Wat een gezeur zeg hier laat iedereen in zijn waarde.