Hallo allemaal, Ik word helemaal gek van mezelf! Ik ben nu 4 weken gestopt met de pil en ik voel van alles. Ik heb omdat ik benieuwd was ovulatietesten gedaan rond de tijd dat in een normale cyclus mijn ei komt, en ik had een positieve ovu test. Dus mijn man en ik zijn flink aan het klussen gegaan. Een week na mijn ei had ik krampen en iedere middag een paar druppels bruin bloedverlies. Ik dacht natuurlijk gelijk aan een innesteling. De spottingen duurde 5 dagen. Toen hielt het op, en nu een week later heb ik ontzettend pijnlijke tepels! Alsof ze blauw geknepen zijn. Ik kan ze niet aanraken, zo zeer doet ze. Ook heb ik lichte mentruatieachtige krampen en veel dunne afscheiding. Dan voel ik het gewoon in mijn onderbroek. Dan denk ik, oh ik ben vast ongesteld geworden. Maar dan is het gewoon afscheiding. Ik heb gister een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Ik heb ook een ovulatietest gedaan. En ik kreeg een 2de streepje! Snappen jullie hier iets van? Ik ben nu 2 dagen overtijd. En al een week met vlagen last van lichte misselijkheid. Heeft iemand deze klachten ook? En toch ongi geworden? Ik hoop natuurlijk op een zwangerschap! Maar ik maak mezelf helemaal gek. En ik kan die onzekerheid niet uitstaan! Maar dat zullen vast veel meiden herkennen denk ik
Hej Michelle, Nou ik heb dit (behalve beurse tepels) ook gehad in mijn eerste ronde na de pilstop. Mijn lichaam nam me flink in de maling. Allemaal gekke mankementjes enzo. Dat je positief test met een ovulatietest zou heeeel misschien kunnen komen omdat je hormonen van de pil nog niet helemaal uit je lichaam zijn?? (Weet ik niet zeker hoor.) Verder - en dit hoop ik voor je - heeft je ovulatietest die eigenlijk je LH piek moet meten misschien wel je hCG gemeten? Een zwangerschapstest meet het hCG gehalte. Nu lijken hCG en LH chemisch gezien nogal op elkaar. Dan zou je dus zwanger zijn. Dat is waarom sommige vrouwen ook heel licht positief testen met een zwangerschapstest rondom hun eisprong. Verder weet ik het ook niet, meid. Sterkte.
Hm... Dat klinkt wel als... Alles kan zo maar kloppen met vroege symptomen zwangerschap. Maar, wat Jellebelle ook zegt: je lichaam kan je zo hard voor de gek houden. Ik zou gewoon over een dag of twee weer testen, hcg verdubbelt geloof ik elke twee dagen. Succes !