Omgaan met de teleurstelling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juffie123, 31 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie123

Juffie123 Actief lid

16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Hoi allen,

Ik ben benieuwd hoe jullie de teleurstelling van het ongesteld worden ervaren en hiermee omgaan.
    Ik zit nu in ronde 5, maar merk dat ik echt teleurgesteld ben. Al weet ik dat veel mensen er langer over doen. Maar verstand en gevoel zijn twee verschillende dingen.
    Nu zijn vriendinnen en familie (broer) ook veel zwanger geraakt de laatste tijd. Ik merk dat ik het daardoor wat moeilijk los kan laten.
    Als ik een briefje zou krijgen met hoe lang het nog zou duren zou ik denken.. prima ;). Maar de vraag of het ooit komt speelt wel eens door mijn hoofd.

Groetjes!

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk dat dat logisch is hoor.

Ik had dat ook. En uiteindelijk duurde het bij ons 3.5 jaar.... maargoed, daar moet je niet vanuit gaan :p

Gewoon blijven oefenen. En vooral hou het leuk! Het komt vanzelf :)

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.315
    113
    Gelderland
    Poeh hoe doe je dat.. ik heb het al 16 keer gedaan de afgelopen tijd maar het blijft gewoon kak..

Wat ik doe en wat opzich wel helpt. Ik plan leuke dingen in het vooruitzicht. Ik mag verdrietig zijn en dat ben ik ook altijd de eerste dagen. Daarna krabbel ik altijd weer op en leef ik weer naar de volgende eisprong toe.
    Achteraf is het jaar echt voorbij gevlogen en valt het een beetje weg ofzo. Het voelt helemaal niet zo lang;)

Hopelijk ben je op korte termijn zwanger en blijft het enorm lange wachten je bespaard.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Natuurlijk ben je teleurgesteld. Maar blijf reeel. Ronde 5 is het pas

5. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Tjaah balen, verder kan je er toch niks aan doen. It is what it is !
    Nu 9 officiele rondes verder, waarvan 6 met clomid en sta op de wachtlijst voor hormonen spuiten. Wel al sinds eind 2017 er mee bezig, eindelijk man zover.
    Toen op de wachtlijst gyn, toen menstruatie afwachten (die kwam maar niet), wel er mee bezig maar wist toch dat ik niet zwanger zou raken zonder medicatie. Heb PCOS dus kon gelijk het traject in. Bij de 1ste was ik na 1 ronde clomid gelijk zwanger !
    Nu 1 miskraam verder, het wordt wel moeilijker dat wel, maar we gaan het zien!

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.567
    113
    Vrouw
    Weer opstaan en doorgaan.. het is gewoon flink balen... iedere ronde opnieuw. Naarmate het langer duurt kan ik er wel beter mee omgaan, maar de teleurstelling wordt wel steeds groter..

Ik plan leuke dingen. Niet thuis gaan zitten in zelf medelijden. De deur uitgaan, uit eten gaan, iets leuks kopen voor jezelf en een groot glas wijn inschenken.
    Zo doe ik het al maanden ;)

boerderijmama vindt dit leuk.
  7. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ja dat van dat briefje is echt waar he? Wist je t maar! Dat het ooit zou lukken! Dan kon je nu lekker genieten van nog geen kinderen hebben en tevreden zijn :)

8. CrazyMom

CrazyMom Niet meer actief

Toen wij zwanger wilde raken van ons eerste kindje, zijn we uiteindelijk 16 maanden bezig geweest. Ik moest ook nog ontpillen en heb een hele onregelmatige cyclus. Ik dacht altijd dat ik geen keus had in hoe ik me voelde en dat ik me er gewoon in mee moest laten gaan. Maar dat is echt zo niet waar! Wij gaan nu voor een derde en natuurlijk hebben we al kids en ben ik druk met de twee die we al hebben, maar de wens is net zo groot als de eerste keer. En nu baal ik als ik ongesteld word maar ik kies er bewust voor om door te gaan en dat gevoel te negeren. Het brengt me nergens, maakt me alleen maar chagerijnig en ik wéét dat ik een keus heb of ik me zo wil voelen of niet. Dit is echt niet van de 1 op andere dag gebeurt, dit moest ik leren en trainen bij mezelf!

Geen idee of je hier wat aan hebt maar wilde het toch met je delen!

Palmpje vindt dit leuk.
  9. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Een dagje balen, op iets lekkers trakteren, wat je anders niet had mogen hebben in de zwangerschap. En na een dag verdrietig zijn, jezelf oppakken en door gaan.
    Als je je door je verdriet van elke ronde kapot laat gaan, is er straks niks meer van je over. ( ik heb het gedaan, ik was kapot).
    De vraag wanneer het wel lukt. Is de vervelendste vraag ooit. Maar blijf positief, anders heb je er straks helemaal geen energie meer voor. Hier ook 3,5 jaar over gedaan.

10. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Elke ronde dat het niet raak is als je graag wil is er 1 te veel. Teleurstelling hoort daar bij.
    Ik vind menstruatie vervelender dan een blanke zwangerschapstest heb ik gemerkt. Dus ik doe een dag van te voren een testje, voelt voor mij als een 'gentle letdown'. Verder is het de ene maand moeilijker dan de andere, een baaldag nemen of juist iets leuks doen ter afleiding kan helpen. Verder is het goed om er over te praten, iemand dicht bij of juist verder weg kan opluchten.

11. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Niet te ver vooruit kijken, er zijn nog zoveel kansen.
    Ja, als anderen iets krijgen wat jij ook wil kan dat lastig zijn. Goede training voor de rest van je leven....
    Hier duurde het 3,5 jaar en is het de 3e icsi pas gelukt. Dan is het echt erop of eronder. Probeer nu gewoon te genieten van het proberen. En zoek afleiding, doe de dingen die je leuk vind (vooral zolang het nog kan).

Deel Deze Pagina