Whoeiii een hoop nieuwe posts weer! 😁 was even druk met de traktatie voor de psz morgen. Zoonlief heeft er zin in! Een Facebook clubje met mensen van de zwangerschapspagina kan heel leuk zijn maar inderdaad er zitten altijd mensen tussen met commentaar, de overtuiging dat hun manier van opvoeden etc. Het beste is... En mensen die altijd over je eigen post heen kletsen met woorden als: oh dat heb ik ook meegemaakt! Of: oh die van mij is echt niet zo! Bah.. heb zelfs een hele discussie gehad met iemand die het belachelijk vond dat ik met een half jaar stopte met borstvoeding! Die van haar (ja daar istie weer) is al 4 en drinkt nog steeds aan mama's borst! tja, sorry... Op is op, er kwam niks meer uit! Dan zit ik niet te wachten op commentaar. Maaarrr er zitten ook hele leuke mensen tussen hoor 😁😁 Zo.. nu even bankhangen. Heb een beetje ongi-krampjes. Zit pas op 2dpo. (Of toch verlaat ei? Even de energie bij elkaar schrapen om zo even te kwartetten 😋
Mensen die zeuren over bv, die hebben afgedaan bij mij. Elke moeder kiest dit zelf voor zijn kind, en persoonlijk vind ik 4 jaar veel te lang.... maar dat ga ik hun ook niet zeggen. Ieder doet wat die zelf denkt beste is voor zn kind. Ik zou het echt niet fijn vinden als mijn dochter, groot al op 4 jaar nog altijd aan mijn borsten drinkt .... maarja. ik heb 10 maanden volgehouden en daar ben ik trots op. Moeders die het niet doen verwijt ik ook niks ! Belachelijk als ze daar over gaan discussieren. Sorry als ik iemand heb bespot, ik zou iemand nooit persoonlijk met de vinger wijzen maar dit is wel hoe ik er over denk. Omdat ik het persoonlijk zelf niet zou willen, zo lang. Wat een ander doet moet die zelf weten.
Hmm ik heb nog geen kids dus kan er niet over meepraten, maar begrijp wel dat het heel vervelend zal zijn. Iedereen moet toch zelf weten hoe die zn eigen kind opvoed! Pfff...
@artife: ik ben in september 2012 bevallen. Ik zelf heb maar 3 weken borstvoeding gegeven. Het heeft me van de eerste tot de laatste keer vreselijk pijn gedaan. En omdat ik, Door mijn opvlamming van tijdens de zwangerschap, helemaal op was, en mijn zoontje enorm veel huilde, kon ik het niet meer aan. Op de een of andere manier deed het Door de vermoeidheid meer pijn ofzo??? Ik ben trots dat ik nog doorgekolfd heb ondanks de bloedblaren op mijn tepels. En zo heb ik met de fles de bv afgebouwd en de kv opgebouwd. En mn zoontje is een gezond kereltje dus ik klaag niet!
Wow weer een hoop om bij te lezen zeg! Spannend voor de dames op het wachtbankje! Ik duim voor jullie!!! Tigermom, ik heb zelf ook in dat september 2012 topic gezeten destijds ben alleen nooit overgestapt naar fb. Had niet zoveel behoefte aan. Liever de anonimiteit van het forum. Herken me wel in wat je zegt, deze groep nu al een stuk gezelliger en hartelijker als die des tijds. Hier nu officieel aan de klus gegaan gister, cerwacgt eind can de week mn eisprong. Dus even im dr dag bijhouden. Man lief weet niet wat hem overkomt hahahahaha
@borstvoeding Vervelend he als mensen je veroordelen op de keuze die je maakt (ook al wil je hem soms helemaal niet maken)
Ik begrijp je helemaal tigermom. Een moeder die zo lang bv geeft heeft wrs niet de pijn en vermoeidheid meegemaakt die jij hebt meegemaakt want ik weet niet welke vrouw dit kan volhouden. (dat denk ik tenminste, mss zijn er wel moeders die het zo lang volhouden op die manier) Ik heb ook vaak kloven gehad maar niet tot bloedens toe en dat deed al enorm veel pijn vooral bij het aanhappen. Brrrrr haha Groepje waar ik zit geeft gelukkig niet zo van die commentaren, daar is het vooral tips vragen en dingen delen. En als er commentaar komt dan neem ik er weer even afstand van, ik ben heel gevoelig voor commentaar op mijn manier van doen, als het nou echt slecht zou zijn oke .... En er is ook de manier waarop het wordt gegeven.
Ik vind het moeilijk, ik schijn een tuurstreep te zien. Maar vaak is dat ook het willen zien ..... Stom hé
Pfoeh moeilijk! In de eerste instantie zie ik niets! Maar wanneer je dan heeeeel goed kijkt, en je ogen een beetje dichtknijpt.... Misschien toch een beetje. Maarja dat kan ook omdat je het echt graag wilt zien Persoonlijk test ik nooit voor mijn NOD. Ik vind het lastig, druktemakertje! Maar ik snap dat je duidelijkheid wilt
Trouwens... Mijn zwagers hebben wel een lekkere timing! Ze willen ons meenemen voor een dagje Efteling. Erg leuk natuurlijk, en ik heb er ook zeker zin in. Maaarrr.... Dat willen ze dus op 5 September doen! Mijn NOD-dag! Dus nu zal ik wel moeten testen die ochtend, om te weten of ik een ritje in de vliegende Hollander mag (wou eigenlijk wachten tot ik echt echt over tijd ben, maar ja...)
Als je nog maar heel pril zwanger bent, mag je dan al niet in attracties?? En ja, dan moet je voor deze ene keer voor de tijd testen ja!
Geen idee, maar ik neem het zekere voor het onzekere.. Ik heb in een pretpark gewerkt, en daar kwam wel eens de vraag of je echt niet in een achtbaan mag als je zwanger bent. Mijn wedervraag was dan altijd: stel dat je nu gaat, en er gebeurt iets met je baby.. Zou je het jezelf dan kunnen vergeven? Ik niet! Voor die 10 tellen dat je er hooguit in zit... Er zijn zo veel vrouwen die jaren bezig zijn om een kindje te krijgen... Ik vind het best bizar dat er nog steeds vrouwen zijn die zo roekeloos met hun lichaam omgaan terwijl er een nieuw leven in groeit... Maar goed, 5 September testen dus ik hou jullie op de hoogte!