Hoi allemaal, Mijn partner en ik zijn inmiddels zo ver dat we anticonceptie achter wegen laten, dus het zou zomaar kunnen zijn dat er ergens in de komende maanden een nieuwe zwangerschap volgt, spannend! Zoontje is nu ruim 1 jaar. Echter heb ik tijdens mijn 1e zwangerschap hele erge bekkeninstabiliteit gehad, waardoor ik nu bang ben dat weer te krijgen. Ben benieuwd naar ervaringen van anderen hierin en wellicht tips?
Hier ook m'n eerste zwangerschap erge bekkeninstabiliteit vanaf de positieve test. Nu heb ik alleen last van m'n bekken als ik veel gelopen of veel gedaan heb, was er ook erg bang voor al was het mij de pijn ook waard geweest weer
Geen tips helaas, wel hetzelfde. Zwangerschap van mn dochter ook enorme bekkeninstabiliteit gehad en nu ook bang om het weer te krijgen. Het is eigenlijk nooit helemaal weg gegaan dus verwacht dat het nog erger word
Hallo meiden, Hier nog nooit zwanger geweest, en dus ook geen ervaring wat dat betreft. Echter, in het verleden (jaren terug) wel bij een bekkenfysio geweest ivm een te gespannen bekkenbodem. Hier heb ik oefeningen meegekregen. Omdat we nu bezig zijn met zwanger worden, ben ik vorige maand bij een bekkenfysio geweest. Dit om te zien wat nu de stand van zaken was. Zij gaf mij aan dat ik inderdaad nog wat gespannen ben 'down under' en heeft mij ontspanningsoefeningen meegegeven. Dit zijn in principe dezelfde oefeningen die je krijgt om meer grip en spanning op de bekkenbodem te krijgen. Lang verhaal kort; deze fysio gaf mij aan dat het verstandig was om een pre-zwangerschap consult te hebben bij haar. Dus dat is eigenlijk het enige advies dat ik heb, gewoon even bellen met een bekken fysio en aangeven waar je last van had en waar je bang voor bent. Succes!
Hier bij de eerste heel veel last gehad van BI, maar daarna therapie gehad en bij zwangerschap van de tweede viel het me enorm mee. Een belangrijke les die ik heb geleerd...ken je grenzen, maar blijf in beweging. Bij de 3e amper last gehad!
Hier bij de eerste heel veel last gehad van BI, maar daarna therapie gehad en bij zwangerschap van de tweede viel het me enorm mee. Een belangrijke les die ik heb geleerd...ken je grenzen, maar blijf in beweging. Bij de 3e amper last gehad!
Mijn enige tip: onderschat het niet! Ga bij de eerste symptomen naar een therapeut, stel het niet uit..
Ik ken iemand die nu 26 weken zwanger is van nr. 2 en die geeft aan veel minder last te hebben juist! Bij de eerste flinke instabiliteit al heel snel, nu alleen wat last. Het kan dus ook juist beter gaan!
Van nummer 1 ook behoorlijke bekkeninstabiliteit gehad. Nu tijdens deze zwangerschap weinig last, ben zelfs nog als verpleegkundige aan het werk op een chirurgische afdeling en ga dat ook volhouden tot 36 weken Het kan behoorlijk verschillen dus! Hopelijk zal het voor jou ook meevallen!
Hier bij de 1e pas rond 25 wk klachten en niet heftig. Nu vanaf week 8 al last. Gelijk naar de fysio maar helaas wel erg veel last. Ben met 16 WK minder gaan werken en met 20 WK gestopt. Sindsdien stuk minder last, zolang ik m'n grenzen niet overga en genoeg rust neem. Ook elke week fysio. Helaas niet echt positief maar wel eerlijk
Ik heb het al sinds mn elfde door een ongeluk. Met de zwangerschap van mn zoon werd het erger, maar met therapie toch kunnen lopen tot het einde. Ik ga elke twee weken naar mn fysio. En toen ik net vier weken zwanger was vroeg ze of ik dr iets moest vertellen; want ik ging weer scheef staan.. Met goede begeleiding, kom je een heel eind!