nelle, ja je hoort het vaker. In principe wordt je zwanger tussen je benen en niet tussen je oren maar ik geloof wel dat onbewuste stress een factor kan zijn. In de tijd dat ik van onze dochter zwanger wilde raken ging het op mn werk niet lekker, gedoe met collega;s en ik was gewoon niet happy. Ik was daar een maand weg en zwanger (na 14 maanden)
Oh, ik wil best reageren op het roken hoor. Ik rook misschien 1 sigaretje in het weekeind. Ik vind het moeilijk te geloven dat je van 1 sigaret per week niet zwanger word. Ik ga heus niet roken zodra het zover is hoor!
Tja mijn,zwangerscbapswens was zo groot dat ik zulke dingen liet staan. Ik wilde er gewoon alles voor gedaan hebben. Van af en toe een glaasje wijn wordt je ook niet veel minder vruchtbaar, maar ik neem het zekere voor het onzekere als blijkt dat het toch moeilijk gaat dan helpen alle kleine beetjes.
Nelle, door er 'mee bezig te zijn' raak je niet niet zwanger. Behalve als je jezelf zooo gek maakt dat je hele cyclus verdwijnt. Maar dat komt vrijwel niet door. Nee, ook niet bij alle mensen waarbij mensen zoals jij, met de beste bedoelingen het ook moge zijn, dat soort dingen schrijven/tegen zeggen. Besef je wel dat als je zoiets tegen iemand tegen mensen wie al lang bezig zijn dat over kan komen alsof het de eigen schuld zou zijn dat diegene nog niet zwanger is? Dus al die leuke voorbeelden van mensen die er niet meer mee bezig waren en daarna in verwachting raakten, zijn erg irritant. Hoe weet je nou of zij (meisje uit je voorbeeld) er niet meer mee bezig was?? Zat je in haar hoofd verstopt, had jij controle over haar gedachten? En hoe weet je of die meid bij wie het uit ging geen stress meer had? Het lijkt mij dat als je relatie beeindigd wordt terwijl je al bezig was met een stadium in je leven waarin je probeerde zwanger te raken, dat je dan aardig wat stress hebt. En wat een onzin om die vriendin die er niet mee bezig was en stopte met de pil en direct zwanger was als 'bewijs' aan te voeren. Duizenden, miljoenen vrouwen ter wereld raken direct zwanger als ze stoppen met anticonceptie. Als je zelf super vruchtbaar bent en je hebt ook een super vruchtbare man, dan maakt het geen hol uit of je aan zwanger worden denkt of niet: als het ei en het zaadje elkaar op het juiste moment vinden en alles verder in orde is in je lichaam.... Of je nou opstaat en er mee naar bed gaat of in een dronken bui heftige seks hebt... Het zaad denkt heus niet als jij er mee bezig bent dat 'ie maar ff de andere kant op gaat zwemmen en je lichaam denkt ook niet: zo zal ik maar ff alles er aan doen om te voorkomen dat het innesteld. Bedenkt ook: als er niet mee bezig zijn mensen zwanger kon maken of het positief zou beinvloeden, dan zou er met vruchtbaarheidsbehandelingen geen mens meer zwanger raken. Want met behandelingen ben je, of je het nou wilt of niet, er flink mee bezig. En voor de niet vruchtbaarheidsbehandelingen mensen: dan zouden wellicht alleen dronken mensen welke uber geil zijn, en de twee wachtweken in een soort van coma-zuipenkatzwijm liggen en er dáárom niet aan denken, zwanger raken. Want ik weet van dinnetjes welke stopten met de pil en zwanger raakten de gedachte van: oehhhh zou ik zwanger zijn, met regelmaat door hun hoofden danste. TS: Stoppen met roken lijkt mij niet onverstandig, ook als het slechts enkele sigaretjes zijn. Behalve gezond te leven en regelmatig seks te hebben kun je weinig doen. Ik heb ooit wel in een poging van wanhopig zijn een maansteen (ik kan er nu echt heeeel hard om lachen ) aangeschaft in de hoop dat...) Ik heb tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen aan accupunctuur gedaan. Zie ik persoonlijk nu het nut ook niet echt meer van in Maar als dat soort dingen jou kan helpen, vooral doen Hopelijk is het snel raak.
Geen idee of het echt helpt hoor, maar naast het 'na hem klaarkomen' zijn wij hier ook heel hard aan het randjefietsen
Man, ik haat het als mensen het niet zwanger worden wijten aan 'er teveel mee bezig zijn' en stress. Hoe vaak dat wij dat hebben moeten horen! We probeerden al bijna een jaar om kinderen te krijgen. De stressfactoren volgens mijn omgeving waren dat ik op zoek was naar een vast contract (job) en een paar maanden later omdat we op het punt stonden om te verhuizen. Iedere keer weer: "het komt wel, je zal wel zien. Eens dat de stress van je job weg is..." Of "ge zult wel zien eens dat jullie verhuisd zijn en jullie zitten daar op jullie plaats..." Onnozel werd ik ervan! :x Zeker omdat ze ons falen nog steeds aan stress bleven toeschrijven ook nadat we hadden gezegd dat we beide vruchtbaarheidsproblemen hebben. Ik heb heel vaak iemand willen slaan Iedereen is ermee bezig en ik sluit me aan bij wat maartje zegt. Tenzij je er zo hard mee bezig bent dat je hele cyclus van slag is is het allemaal nog best normaal. Je kan je gedachten niet uitschakelen hé. De ene doet er nu eenmaal langer over dan de andere en diegenen dat er langer over doen zijn er in het algemeen meer mee bezig.
Ik denk dat de opmerking van nele veel te persoonlijk opgevat wordt weer eens. Er kunnen altijd redenen zijn waarim mensen minder makkelijk zwanger worden zij zegt helemaal niet dat het dus maar je eigen schuld is omdat het niet lukt. Het zou wel,helpen als niet iedereen zo snel op zn tenen getrapt is hier. Ze vraagt of het misschien kan en wordt meteen uitgekafferd. Ik geloof nl wel als er geen medische redenen zijn dat stress kan zorgen dat een zwangerschap uitblijft. Betekend dus niet dat het ook geldt voor iedereen in de mmm, want vaak zit je daar wel met een duidelijke medische reden
Ik had het niet op nelle. Als ik het teruglees zie ik ook dat het anders overkomt dan mijn bedoeling was, sorry Het deed me gewoon aan mijn eigen verhaal denken en ik wou het even kwijt. Om op Nelle's vraag te antwoorden: ik geloof er niet in. Ik kan er niet bij dat mensen zoveel stress hebben dat het niet lukt of dat een beetje stress ervoor zorgt dat een bevruchting uitblijft. Mijn mening komt vooral voort uit mijn eigen geschiedenis natuurlijk
tuurlijk, ik spreek natuurlijk ook uit mijn ervaring...ik denk dat onze geest gekke dingen met ons lichaam kan doen. Net zoals bij meiden die heeeel graag zwanger willen zijn en allerlei kwaaltjes hebben terwijl ze gewoon niet zwanger zijn. Heb ik zelf ook aan de hand gehad. Als er een medische reden is, zoals geen eisprong, slecht zaad of iets, tja dan doet stress daar niks aan natuurlijk.
Call me crazy maar hier misschien ook iets om over na te denken: Ik: beide keren in april zwanger geraakt... Mijn moeder: beide keren in april zwanger geraakt... (mijn zus en ik zijn tegelijk jarig 4 jaar verschil) Toeval bestaat niet! Ik geloof ook best dat je de ene maand "vruchtbaarder" bent dan de andere maand.
Nou, hopen dat juni voor mij de maand is! Ik heb inderdaad ook vaker gehoord dat al je er veel mee bezig bent dat dat tegenhoud... The power of the mind zeg maar...
Nou dan hoop ik ook dat juni mijn maand is aangezien ik donderdag jarig ben en mijn (eisprong) dan zou moeten hebben volgens mijn APP.. We wachten wel rustig aan af.. en Klussen waneer 't kan 't moet natuurlijk wel leuk blijven en geen verplichting haha.. Al hoooooopp ik natuurlijk wel op een wondertje deze maand..
hallow dames .. ik was even aan het meelezen en wou iets kwijt. ik denk dat er bijna geen vrouw op aarde bestaat die geen stress heeft. dat zou een wonder zijn iedereen heeft wel stress . iedereen heeft wel problemen kan alles zijn.maar iedereen gaat er natuurlijk anders mee om.ik was er ook mee bezig bij de vorige zwangerschappen en ook wel stress me heen maar was in 3e ronde raak.als je niet bezig bent met zwanger worden weet je niet eens hoe vaak je per dag naar de wc moet maar als je zwanger wil worden denk je ineens heel vaak te gaan.of je weet niet hoeveel aders er op je borst zitten maar dan zie je ineenkeer veel mischien ben ik zwanger en nog veel meer dingen die er zo op lijken. iedereen veel succes de natuur gaat gewoon ze gang de ene is vruchtbaarder dan de ander je hoeft niet persee iets verkeerds te doen.mijn familie en me partners hebben allemaal veel kinderen en erg vruchtbaar.
Nou ik ben vandaag jarig, maar helaas net niet meer ongesteld, dus op mijn verjaardag geen bevruchting! Ik heb gehoord dat je als je stopt met de pil dat je dan moet "ontpillen" is dit ook het geval bij een spiraal? Iemand ervaring?
Je hoeft niet perse te ontpillen, ik had bijv. gelijk na 15 jaar pil slikken mijn cyclus terug, maar bij sommige vrouwen kan het zijn dat de cyclus van slag is. Dat kan ook met een spiraaltje, de hormoonhoudende variant (mirena) dan.
ik had ook een mirena. na het verwijderen 3 dagen werd ik ongesteld en 32 dagen later weer. mirena spriraal heeft echt heel erg weinig hormoon. zo ver ik heb gehoord ben je ook meteen vruchtbaar na het verwijderen.
Ik ben tijdens de 4 jaar mirena, geen enkele keer ongesteld geworden, en na het verwijderen had ik direct weer een normale cyclus. Dat zal het wel niet zijn. Mijn grote angst is gewoon dat ik, of mijn vriend, onvruchtbaar blijk te zijn... Geen reden toe denk ik, maar het speelt wel in mijn achterhoofd!