Wanneer kan je het beste een zwangerschapstest doen?? Ik heb geen idee wanneer ik precies ongesteld moet worden en heb ook geen idee wanneer ik een testje moet doen (wat is te vroeg??).. Ik heb sinds het stoppen van de pil (3weken geleden) nog geen menstruatie gehad.. Nou hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!! Alvast bedankt!! xxxx
je kunt dan 19 dagen na de seks testen. maar omdat je net met de pil bent gestopt kan het nog even duren voor je ongi wordt jammer genoeg. als je bijv. op sites van clearblue kijkt bij de FAQ staat dat als je niet weet wanneer je ongi moet worden, 19 dagen na de seks een betrouwbaar moment is om te testen.
Als ik goed begrijp, ben je nog maar 3 weken gestopt met de pil? Heb je al een pilbloeding gehad? Dat is dus de bloeding die je altijd in de stopweek krijgt. Als je stopt met de pil, krijg je eerst nog een pilbloeding zoals normaal. Daarna is het wachten op je eerste echte menstruatie. Dit kan snel achter de pilbloeding aankomen, maar het kan helaas ook maanden duren. Je lichaam moet het namelijk allemaal weer helemaal zelf doen. Bij mij duurde het maar liefst 126 dagen voordat mijn eerste echte menstruatie na pilstop kwam. Het wil niet zeggen dat je niet meteen na het stoppen van de pil zwanger kunt worden, maar houd er wel rekening mee (om teleurstelling te voorkomen) dat het wel even kan duren! Als ik jou was, zou ik er gewoon over 2 weken een zwangerschapstestje tegenaan gooien. Ben je niet zwanger, dan zou ik je aanraden rustig af te wachten en intussen door te blijven klussen. Er komt vanzelf een moment dat er een eisprong plaatsvindt en dan is het natuurlijk leuk als er een zaadje ligt te wachten! Succes!
Na het stoppen van de pil heb ik een bloeding gehad (maar dat is gewoon de stopweek).. dat is nu ongeveer 3 weken geleden.. ik was al weer 4 weken met de pil gestopt.. tijd gaat hard!! Bedankt voor jullie reactie... ik wacht wel met een testje tot over 2weken!! Mijn vriend was in het buitenland.. pas afgelopen woensdag voor het eerst onbeschermde seks gehad (was niet de bedoeling)!! Hoe lang duurt het ongeveer voor de pil je lijft uit is, want ik had begrepen dat dat wel 6 tot 10 weken zou duren.. dan zou ik niet zwanger kunnen zijn.. Maar goed, de één spreek de ander weer tegen!! Ik had niet het plan om zwanger te raken hoor, maar ik wilde gewoon na 14jaar de pil niet meer slikken.. Tja mocht ik zwanger raken dan is het altijd van harte welkom, maar door mijn werkomstandigheden.. stel ik het liever nog even uit!! xxx
Ik was in de eerste maand na de pilstop gelijk zwanger, dus zou zomaar kunnen. Ik had toen na 4 weken posi getest. Dus gooi er een testje tegenaan (over een week ofzo) en dan weet je meer