Fertility yoga

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ongeduldig90, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Hi dames,

Mijn partner en ik willen graag een eerste kindje en zijn nu in ronde 5. Ik ben me aan het verdiepen in yoga om de vruchtbaarheid te verhogen, heeft iemand hier ervaring mee (zowel positief als negatief)? Ik heb laatst met een video mee gedaan en dat maakte me super ontspannen; iets wat ik wel kan gebruiken met al die stress rond positieve testen..

En heeft er iemand wellicht goede tips voor bijvoorbeeld YouTube video's (zoals die van Bettina Rae)?

Mijn dank is groot!

2. xLisz

xLisz Lid

18 sep 2018
    42
    15
    8
    Vrouw
    Hallo,

Ik doe zelf aan yoga, wel groepslessen.
    Of het helpt weet ik niet. Blijf het wel een heerlijke ontspanning vinden :)

Ongeduldig90 vindt dit leuk.
  3. Zusje90

Zusje90 Bekend lid

3 jan 2020
    520
    529
    93
    Vrouw
    Ik denk eigenlijk niet dat het echt werkt, maar het zorgt er wel voor dat je lekker ontspannen bent en dat is altijd goed! Als je er een goed gevoel bij hebt, lekker doen zou ik zeggen! Ik doe het nu ook, al doe ik meestal gewone yoga oefeningen en soms een speciale fertiliteitsyoga

4. Orchidea

Orchidea Bekend lid

1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ja, ik doe deze cyclus Yoga volgens RIKA "Fit for fertility", dus de halve kaars o.a.. ik doe dat elke dag, zo'n 20-25 minuten, ik voel mij er ook ontspannend door. Ik weet niet of het werkt, want nogmaals de eerste poging met... we gaan het zien! Mijn advies: Zeker doen als het ontspannend werkt. Stress is bij zwanger worden echt een no-go!!

5. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik ben een beetje sceptisch dat de yoga zelf werkt.. maar als je ee ontspannen van wordt, is die ontspanning wel bevorderlijk, denk ik.

6. Zuster9203

Zuster9203 Fanatiek lid

10 jan 2019
    1.266
    797
    113
    Vrouw
    Ik doe sinds deze maand ook yoga, ook groepslessen dus geen specifieke fertility yoga. Ik heb dat wel een rondje gedaan maar deed niks voor mij. Nu "gewone yoga" met puur als doel om een beetje te ontspannen. Ik denk persoonlijk niet dat een aantal oefeningen je vruchtbaarder maken. Wel is ontspanning belangrijk want stress hormoon cortisol is echt funest voor je hormoonhuishouding.

7. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

25 okt 2019
    727
    752
    93
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties! Ik denk ook niet zo zeer dat het helpt om vruchtbaar(der) te worden, maar inderdaad meer voor de ontspanning. Sommige houdingen zullen vast een positief effect hebben op de doorbloeding van je bekkengebied, maar er is (helaas) toch echt meer voor nodig.. Maar het ontspant me inderdaad wel, dus ik blijf lekker doorgaan!

Zuster9203 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina