Zwanger worden boven je 38ste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babs167, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Ik heb op mijn 37e een ivf punctie gehad en daar kwamen 17 mooie eicellen uit en er zijn 13 goede kwaliteit embryo’s uit ontstaan. Dat is een supermooie score. Helaas heeft het bij de terugplaatsingen wel geleid tot meerdere vroege miskramen en een missed abortion. Dat is helaas een bijkomstigheid van ivf (volgens de gynaecoloog), maar misschien dat m’n leeftijd ook niet heeft geholpen. Aan de andere kant: ik ben op m’n 26e gestopt met de pil. Prima leeftijd en toch is er geen een keer een zwangerschap ontstaan, ondanks dat er geen afwijkingen zijn gevonden.
    Als je al een jaar bezig bent met zwanger proberen te worden zonder succes is het misschien een goed idee om naar je huisarts hiermee te gaan zodat je een doorverwijzing kan krijgen.
     
  2. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Het jaar proberen start weer opnieuw na een miskraam omdat het lichaam aangetoond heeft zwanger te kunnen worden. Dat is de redenatie van mijn ziekenhuis. Echter, boven de 35 wacht je een half jaar i.p.v. een jaar, dus over 6 maanden trek ik aan de bel.
     
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vraag even aan je moeder wanneer ze in de overgang kwam,dat geeft ook een indicatie.
     
  4. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja dat was toen ze 45 was volgens mij. Dus ik heb nog wel tijd daarvan uitgaande. Ook lijkt mijn cyclus weer regelmatig nu na de curretage in mei.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Is ook niet altijd graadmeter..mijn moeder liep richting de 60 maar vanwege mijn AMH en follikelvoorraad op echo's denk ik eerder aan 45 bij mezelf (toevallig was mijn oma ook 45)

    Overigens staat dat ook helemaal los van makkelijk zwanger worden. Wij zijn nu voor de 4e keer in de 1e echte ronde zwanger, de één na laatste keer duurde het 7 rondes (met biochemische ertussendoor).
    Ik was 36,5 bij 1e zwangerschap. Helaas pas 1 levend geboren met bijna 38 jr...vrijwel alle onderzoeken gedaan die er zijn in NL, Gent en DD maar niet perse reden gevonden. Mogelijk ligt het aan mijn partner (dna stuk in zijn zaad, hij is ook al 45 dus dat doet ook wat met je kansen als je partner ook oud is), wellicht mijn eitjes ..of toch iets immunologisch.

    In ieder geval statistisch gezien nemen je kansen vanaf 35 echt drastisch af, maar het is zo persoonlijk en er kunnen ook niet leeftijdsgebonden oorzaken zijn. (Klimaat in je baarmoeder, hormoonhuishouding, leefstijl, immunologisch).
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik kreeg op mijn 34e een MA maar ben daarna nog bevallen van drie kinderen. De jongste toen ik 38 was. Ik zou me nog geen zorgen maken.
     
    Nena84 en Sunny37 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina