Zwanger Worden Clubje GRONINGEN

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MammaJo84, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamarietje

Annamarietje Niet meer actief

:):):) Tada!!!! Misschien heb je hier wat aan???

De eerste 10 signalen die kunnen wijzen op zwangerschap
    Er zijn vrouwen die zeker weten dat ze zwanger zijn vanaf het moment van bevruchting. Andere vrouwen hebben er minstens vijf zwangerschapstesten met positieve uitslag voor nodig, en een hele berg met symptomen, voordat ze kunnen geloven dat het werkelijk zo is.Als je denkt dat je zwanger bent, kan dit lijstje met de meest voorkomende verschijnselen misschien helpen het antwoord te vinden waar je op hoopt.
    Bedenk dat alle vrouwen verschillend zijn, dus je zult misschien niet alle (of misschien geen) van deze 10 tekenen van zwangerschap opmerken.

1. Zachte borsten/tepels: Als je zwanger bent zal je merken dat je borsten en tepels drie weken na de bevruchting zachter worden ( je bent dan een week overtijd). Ze kunnen ook gezwollen aanvoelen, net zoals ze voelen voorafgaand aan je ongesteldheid.

2. Enig bloedverlies en kramp: Als je zwanger bent, kan het voorkomen dat je wat licht roze bloed afscheidt op het moment dat de embryo zich nestelt in de wand van de baarmoeder. Dit gebeurt 8-10 dagen na de ovulatie, dus iets eerder dan je menstruatie. Je kan dit bloedverlies onderscheiden van een normale menstruatie doordat het iets eerder plaatsvindt, heel gering en rozig is (niet rood en hevig als een gewone ongesteldheid) en niet het patroon volgt (licht bloedverlies, hevig en weer licht). Kramp kan ook heel normaal zijn vroeg in de zwangerschap. Totdat de baarmoeder zijn positie in het midden aanneemt en beter ondersteund wordt door het bekken in het tweede trimester, is het normaal om menstruatie-achtige krampen te voelen. Samentrekkingen van de baarmoeder komen regelmatig voor, en verergeren bij inspanning, orgasmen en veranderingen van houding.

3. Donker wordende tepels: Heel vroeg in de zwangerschap, rond de tijd dat je verwacht ongesteld te worden, kan je opmerken dat je tepels, (of liever het gebied daaromheen) donkerder wordt en dat de diameter groter wordt. Er wordt gedacht dat het donkerder worden van het gebied rond de tepel, de baby helpt om de tepel gemakkelijker te vinden bij borstvoeden. Je zal op opmerken dat de aderen in je borsten meer zichtbaar worden en dat de kleine bobbeltjes die voorkomen rond te tepels groter worden en dat er meer komen, gemiddeld 4-28 per tepel.

4. Extreme vermoeidheid: Als je zwanger bent, is het heel normaal symptoom dat je de eerste 8-10 weken last hebt van uitputting. Als je zwanger bent, gaat je lichaam door belangrijke metabolische veranderingen. Je hele lichaam moet zich aanpassen aan het nieuwe proces: het laten groeien van een baby. Bij de meeste vrouwen verdwijnt de vermoeidheid rond de 12e week van de zwangerschap.

5. Misselijkheid en overgeven: Als je zwanger bent kan je als heel snel - vanaf een week na de conceptie - last hebben van misselijkheid. Niet alleen 's morgens maar dag en nacht.

6. Vaak plassen: Als je 1-2 weken overtijd bent kan het zijn dat je vaker moet plassen. Dit komt omdat de de groter wordende baarmoeder druk uitoefent op de blaas en door veranderingen van hormonen.

7. Verstopping: Je kan vroeg in de zwangerschap last hebben van je darmen. De extra hormonen die vrijkomen laten de ingewanden ontspannen en werken daardoor minder efficiënt.

8. Stijging van lichaamstemperatuur: Als je lichaamstemperatuur verhoogd blijft (een halve graad, gemeten 's ochtends voor alle activiteit) blijft tot na de tijd dat je ongesteld moet worden, en niet terugloopt naar het niveau voor een eisprong, kan dit wijzen op zwangerschap. Nadat een eicel bevrucht wordt, doet het er een week over om in de baarmoeder te komen en zich daar te nestelen. Pas op dat moment weet je eigen lichaam dat het zwanger is. Als hCG (zwangerschapshormoon) vrijkomt kan nog een temperatuurstijging te zien zijn, een week tot 12 dagen na de eerste temperatuurstijging bij de eisprong.

9. Uitblijven van de menstruatie: Dit is vaak het eerste opgemerkte teken van zwangerschap, zeker als je normaal gesproken zeer regelmatige perioden hebt. Gecombineerd met andere signalen kan je er zeker van zijn dat je zwanger bent, voordat het teststaafje van de test blauw wordt.

10. Een positieve zwangerschapstest: Als je menstruatie 1 dag te laat is, en je klaar bent voor de waarheid, kan je een thuis een (urine) zwangerschapstest doen. Een zwangerschapstest geeft een nauwkeurige uitslag vanaf 10-14 dagen na de bevruchting. Als je echt niet langer kan wachten kan je zelfs 8-10 dagen na de conceptie al een test doen. Houd er rekening mee dat zwangerschapstesten niet 100% betrouwbaar zijn, zelfs bloedtesten niet. Als de uitslag negatief is, maar je je toch zwanger voelt, doe de test dan na een week opnieuw.

:):):):):)

2. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Dank je!

Ik ben van mening dat geen 1 vrouw hetzelfde voelt als een ander. Er zijn zooooveel verschillende verhalen van symptomen e.d. Ik geloof er niet meer in.
    Sommige vrouwen beweren vanaf de bevruchting al te weten dat ze zwanger zijn en anderen voelen helemaal niets de eerste weken.
    Helaas weet je het pas als je een positieve test in handen hebt... En ik wacht maar af tot die tijd ;)

3. Annamarietje

Trouwens, ik las net in een boek dat je inderdaad duizelig kan zijn. Dit hoeft niet te wijzen op een laag Hb, maar kan 'gewoon' van een zwangerschap zijn.....

Ik heb toch een leuk boek gekocht vandaag!!! Ben het helemaal aan het doorspitten! smul....

4. MammaJo84

Oh leuk! Wat voor boek heb je gekocht?

5. Annamarietje

"uw zwangerschap week na week", alles wat u kunt verwachten en moet weten tijdens de negen maanden zwangerschap.

en ik heb tijdens mijn opleiding voor verpleegkundige ook verloskunde en gynaecologie moeten leren. en die boeken heb ik ook van zolder gehaald (en daar las ik dat van die duizeligheid).

6. Annamarietje

nu richt ik me vooral op de info over hoe een zwangerschap ontstaat en wat er dan in het lichaam gebeurt (hormonen, temp, ovulatie en heel de mik mak).
    en wat belangrijk is voor mij nu, nu ik zwanger wil worden hoe ik 'moet' leven (gezondheid, eten, sport, medicijnen wel of niet, afvallen, werk - ik werk soms met cytostatica = chemotherapie medicijn en is schadelijk voor embryo)

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb ik even tijd gemaakt om hier te kijken, omdat manlief even iemand aan het helpen is met de computer, komt net weer binnen lol.
    Zie ik dat noddi 17 augustus naar umcg mag joepie.
    Als je vragen hebt hoor ik het wel.

1 tip kan ik je al geven jurk of lange boven kleren aan., dan voel je je niet zo bekeken.

8. ziva

ziva Lid

18 jul 2010
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer eens haha, moest wel even weer bijlezen, maar het wordt hier wel steeds gezelliger met zoveel meiden.

Noddie, wat spannend dat je binnenkort al naar het UMCG mag.
    Die tip van Marnat is wel goed, deed ik ook, de eerste keer dat je in zo'n stoel ligt voel je je wel wat bekeken. Maar hoe vaker je heen gaat hoe gewoner het wordt tenminste toen had ik er al veel minder last van.
    Enne inderdaad als je vragen hebt...stel ze gerust!

Mammajo, spannend! Je hebt gelijk hoor, geen vrouw is hetzelfde en iedereen kan iets anders voelen als ze zwanger is. Ik heb ook al zooo vaak gedacht zwanger te zijn en dan bleek dat toch niet zo te zijn.
    Je lichaam kan je inderdaad wel voor de gek houden.

Hope en faith, Ik hoop dat het je lukt om nog wat kilootjes kwijt te raken. Lijkt me best zwaar, maar je weet waar je het voor doet en ze zeggen dat het de kansen op zwangerschap wel vergroot. Succes!

Nieuwe meiden welkom en succes!

Ik ben zelf nu we een pauze hebben van de rust aan het genieten.
    Aan de een kant vind ik dat fijn, aan de andere kant wil ik ook zo graag weer door, want geen behandeling betekend bij ons niet zwanger.
    Gelukkig gaan we half augustus met ICSI nummer 4 beginnen.

Liefs Ziva

9. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Hey meiden!
    leuk weekend gehad?
    hier wel gezellig met vrienden gezeten
    in de tuin met openhaardje aan,

heb sinds een paar dagen last van me tepels
    ik heb dat anders nooit ?!
    begin nu wel zenuwachtig te worden
    en moet nog zolang wachten voordat ik kan/mag testen

me cyclus is best in de war namelijk sinds die miskraam.
    2 dagen na me miskraam had ik alweer vruchtbaar slijm,
    maar als ik de miskraam tel als 1e ongi dag
    dan is de 28e pas me ei dag ?!
    en 10 aug Nod ?
    mja ik test gewoon niet eerder dan 10 augutus misschien wacht ik nog wel een paar dagen langer hoor,
    heb toen me ook kapot gekocht in testen
    die steeds zo vaag bleven,
    maar ik laat het jullie snel weten
    groetjes

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Spannend meis mijn duimen draaien.

WIJ HEBBEN NIET VEEL BIJZONDERS GEDAAN IN HET WEEKEND HEBBEN NU VAKANTIE.

11. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Dankjewel!
    Jaa wij hebben nu ook vakantie..!
    Hoe zit het met jou ?
    Lees dat je in oktober isci krijgt ?

12. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    Hamoi!

Ik kom ook uut grunn! Ik ben sinds april gestopt met de pil.
    Lijkt me erg leuk als we elkaar steunen bij deze spannende tijd.

Ik zal regelmatig hier even langs struinen...

13. MammaJo84

Iris85 klets gezellig mee! Gezellig!

14. MammaJo84

Hoe is het met de dames die hun NOD naderen? Spannend weer he?!

Ik ga a.s. zondag testen. Dan zijn mijn vriend en ik een jaar samen, dus als het raak mocht zijn... willen we het graag weten op die speciale dag :)

Heb nog steeds geen last van m'n borsten. Echt vreemd.
    Houd er toch maar rekening mee dat ik deze maand geen eisprong heb gehad.

15. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    #275 nataik, 27 jul 2010
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
    iris85 welkom

spannend mamajo84 komt nu snel dichtbij.

Hier nu één dag overtijd, we willen graag samen testen, dus doe het vanavond of toch morgenvroeg, alleen moet manlief dan wel wakker worden aangezien ik om 6.30 weg moet om te werken. :D
    wel spannend hoor, weet niet wat ik moet denken, heb niet echt kwaaltjes, vorige week met vlaggen misselijk, maar ja kan best iets verkeerd gegeten hebben, heb er namelijk de afgelopen dagen geen last meer van, om gek van te worden.
    zou het liefst nu willen testen :D
    weet ik waar ik aan toe ben, ben al eens eerder 2 week overtijd geweest, was ook geen pretje.

voor iedereen die vakantie heeft, Prettige vakantie, hoop dat het weer voor jullie wat beter wordt.
    Ouders hebben altijd bouwvak vakantie en voor het zoveelste jaar weer regen, dat is ook niks.

Liefs,
    Nataik

16. MammaJo84

Wat ontzettend spannend Nataik! Mijn duimen draaien voor je!
    Laat je het weten als je getest hebt?? Succes!

17. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Tuurlijk doe ik dat! :D

18. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Hay !
    wat spannend voor jullie!

ik kan pas tegen 10 augutus testen

groetjes

19. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Nog 6 dagen MammaJo...
    Hier wachten op ongi, voel helemaal niks..Af en toe buikkramp maar ja, dat heb ik nu elke maand weer.
    Word dus helaas wel UMCG de 17e :(

Deel Deze Pagina