Zwanger Worden Clubje GRONINGEN

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MammaJo84, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pukkie@ Je houd het spannend!

Anemarietje@ De spuiten die ik ga spuiten bedoel je?
    dat zijn de :"decapeptyl, puragon, en als laatste de pregnyl.

2. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Wat veel zeg Marnat! Maar ook wel weer spannende tijden natuurlijk :).

Heb de hele dag al een hele irritante buikpijn en beroerd, bah!

3. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Ja klopt, dag 15 is het normaal altijd. Houd alles bij in menstruatiekalender.net. En voorheen voelde ik hem altijd behoorlijk hevig ook.
    Alleen vorige maand niet, en had daarna ook geen pijnlijke borsten zoals ik altijd rond 2 dagen na ei kreeg :(
    Daarom was ik bang dat ik geen eisprong had gehad vorige maand.
    Maar nu heb ik hem dus weer niet gevoeld :(
    Het zal toch niet zo zijn dat ik ineens geen eisprong meer krijg???
    Afscheiding houd ik sinds kort af en toe eens in de gaten, maar moet je zeggen dat ik daar eigenlijk niet veel wijs uit word.
    Heb het trouwens ook nooit in m'n slip... Kan me herinneren van 'vroeger' dat ik dat wel had. Sorry voor de details hoor ;)

MamaJo; Jij hebt gemiddeld een cyclus van 28 dagen, dus zou je toch rond dag 14 je eisprong moeten hebben gehad. Let jij ook op je cervixslijm? Want rond je eisprong is dat heel waterig en vloeibaar en rekbaar. dan voelt het heel nat laat maar zeggen van onderen. En als je eisprong geweest is, dan neemt dat slijm weer af en voelt het weer droog of droger.
    Wat je de volgende cyclus ook kunt doen is eens tempen, dan weet je als je temp drie dagen achter elkaar duidelijk hoger is, dat je eisprong en je vruchtbare periode voorbij is. Maar hopelijk heeft je mannetje gewoon raak geschoten! :)

4. MammaJo84

Ik ga volgende maand idd maar eens tempen! Hier word ik ook erg onzeker van.

5. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Heeft iedereen hier haar eisprong? 't is hier zo rustig :p

6. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    haha nee wij gaan zo even naar duitsland ! shoppen enzo.

7. Annamarietje

Annamarietje Niet meer actief

mamajo; bij tempen krijg je wel meer zekerheid of je een eisprong hebt. want als je eitje gesprongen is gaat het corpus luteum (waar het eitje uitkomt) progesteron produceren. en die progesteron die zorgt voor het oplopen van je temp. dus als je temp het eerste gedeelte van je cyclus beduidend lager is als het tweede gedeelte, kan je ervan uitgaan dat je een eisprong hebt gehad.
    ik weet niet hoe je Engels is? want ik kan je echt de website fertility friend. com adviseren. hier kan je heel mooi je temp bijhouden en je (vruchtbare) slijm kan je ook in de grafiek kwijt.

Ik deed eerst ook alles op menstruatie kalender, maar ik ben overgegaan naar fertility friend. Hier kan je heel veel info terug vinden over hoe je cyclus werkt en hoe je de signalen kan herkennen. Als je je daar aanmeld dan kan je een 'cursus' volgen. dan krijg je elke dag een cursus/info in je mail en wordt alles doorgenomen. heel leerzaam!!

En als je engels niet zo goed is kan je de vertaal knop gebruiken, die heb ik althans in mijn beeldscherm staan bovenaan.

8. MammaJo84

Bedankt voor de tip!
    Dan ga ik vanaf komende maand met die site aan de slag!

9. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    FF is inderdaad erg makkelijk :)
    In het begin snapte ik er geen hol van maar nu gaat 't vanzelf eigenlijk.
    Ik vul ook alleen maar m'n temp in en wanneer we hebben geklust, als ik meer invul maak ik mezelf alleen maar gek met de symptomen, helemaal omdat FF ook af en toe aangeeft hoeveel % last heeft van die kwaaltjes bij een zwangerschap, dus daar ben ik maar snel mee gestopt :D.

Oh, had vanmorgen m'n temp ingevuld, heeft FF m'n ei verplaatst naar dag 17, kan niet omdat we toen de intake hadden en ze zei dat m'n eitje al was geweest.
    Misschien zet FF em morgen ofzo wel weer terug.

10. Annamarietje

bij noddie staat haar grafiek als link in haar handtekening, kan je zien hoe het eruit ziet.

Noddie; is jouw eisprong verschoven? of heb je een tweede temp stijging??!!!

11. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Haha, ik heb net m'n bericht gewijzigd :D:D.
    Maar hij is idd verschoven.. stond eerst opm dag 12 of 13 geloof ik.

12. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden

Ik ben trouwens in april ook midden in een cyclus begonnen met tempen, niet dat dit interessant is ofzo maar wou het even zeggen:p

13. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Zo wij zijn weer terug uit duitsland hebben daar ook even onze boodschapjes gedaan , hebben morgen onze verjaardag ( vieren we dit jaar tegelijk ) dus daar ff drankjes gehaald enzo!
    heb voor mezelf een wijntje zonder alcohol meegenomen ,slim he hahaha ..dan valt t niet op dat ik geen wijntje drink, anders hebben ze het zo door dat ik zwanger ben hihi ! wil het namelijk nog ff geheim houden tot na de echo!

hoe gaat t verder met jullie dames ?

ik had vandaag beetje last van hoofdpijn,
    heb nog steeds een vaag gevoel in me buik hihi
    en veel plassen!
    en me buik die word echt BOL ! jeetje!
    moet morgen ff kijken wat ik ga aandoen anders valt t echt al op!!
    dat word me kast plunderen haha!

14. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Ohh en zie dat me banner het nog steeds niet doet!
    die blijft steeds steken ?
    telt niet verder ? hoe kan dat nou ?!

15. Annamarietje

ik heb niet echt verstand van banners... sorry.

ik heb wel mijn eigen handtekening gewijzigd, heb nu ook een link naar mijn temp grafieken geplaatst.

Net weer een gezellig avondje gehad! Heerlijk met vrienden buiten BBQ en in het avondzonnetje gezeten. Daarna hebben mijn man en ik nog een privé feestje gehouden, want vandaag was als het goed is mijn eisprong (gisteren een positieve ovulatie test betekend toch vandaag eisprong?)

In iedere geval een goed begin van het weekend! ;)

16. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik snap het hoor :D ik ben niet snel gepikeerd of aangevallen of iets degelijks :D
    Maar dat stress kan idd wel..
    Ik hoop ook dat het snel over is..
    vandaag was het iets minder tijdens het werken.. alleen tegen de avond werd het erger..

17. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik zie hem wel gewoon hoor..

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lala@ Je banner staat er wel, hoe bedoel je steken?

19. MammaJo84

Lala's banner telt niet verder ;)
    Hij is blijven steken op 5 weken 1 dag.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg