In de 7e ronde voor een eerste kindje en steeds meer stress

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kgulik, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Hallo ladies,
    Mijn vriend en ik zijn nu in onze 7e maand om te proberen zwanger te worden. Tussendoor hebben we even een stop gehad van een paar maanden vanwege een vakantie in curacao en het gevaar van het zikavirus. Sinds mei zijn we weer volop bezig. Nu dan dus de 7e maand. Over ongeveer 2 weken word ik ongesteld of kan ik juist gaan testen. Altijd weer spannend. Zijn er meerdere vrouwen die na de eisprong gaan focussen op mogelijke lichamelijke veranderingen?

Ik merk bij mezelf dat elke maand meer stress oplevert. Dat seks met mijn partner soms een beetje druk begint te geven en dat mijn teleurstelling bij menstruatie inmens is. Wat ik vooral merk is dat ik wat pessimistisch begin te worden en angst dat het bij ons niet lukt omdat er iets mis is speelt de laatste twee maanden steeds door mijn hoofd. Wellicht komt dit ook omdat er in mijn omgeving zoveel vrouwen opeens zwanger zijn en dit bij hen allemaal sneller ging dan 7 maanden...

Hoe dan ook. Er zullen vast meer vrouwen in hetzelfde schuitje zitten ;). Wie weet kunnen we met elkaars hulp wat positiever blijven als je even in een dip zit. (Zoals ik nu!)

2. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Wij zitten nu in ronde 6 en begin ook steeds vaker te denken van.. lukt het eigenlijk wel? Wat is er mis? Heb namelijk al 2 keer net voor NOD en zelfs op NOD een lichte streep op mijn zwangerschapstest gehad! Maar werd toch weer ongesteld.

3. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ik heb er ook last van, hoewel ik al een zoontje heb dus ik weet dat ik zwanger kan worden.
    We doen t al sinds een paar maanden na de bevalling onveilig, ondertussen al een jaar dus. Hebben ook altijd wel sex rond eisprong en ben nog niet zwanger helaas. We wilden altijd 2 kindjes snel na elkaar en dat leeftijdsverschil word nu echt groter dan we wilden.. Ik weet dat ik niet mag klagen omdat ik een kindje heb maar toch vind ik het kut. Mensen om me heen krijgen een kindje door een keer de pil niet slikken en dachten eerst aan abortus en ik wil een kindje en t lukt nog niet. Mijn hele cyclus is ook anders sinds de bevalling en ik verlies ineens tussentijds bloed en dan ga ik me ook weer van alles in mijn hoofd halen!

Zo dat was mijn gezeur! ;) hopelijk zijn we allebei snel zwanger!! Hopelijk test je deze ronde positief!!

4. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik zit nu in ronde 3. Vanmorgen getest maar negatief.
    Ik weet dat ik endometriose heb, mei laparoscopie gehad. Gyn zei dat na scopie je best binnen drie maanden zwanger kan zijn. Dat gaf mij hoop. Maar de moed zakt me nu toch een beetje in de schoenen.
    En om me heen is iedereen zo zwanger. Ik denk elke keer van alles te voelen. Dus zo'n dip herken ik wel en jullie zijn al langer bezig!

Hoop dat ik snel ongesteld word zodat we weer verder kunnen. Vorige maand ovulatietesten gebruikt, dat beviel wel om goede dag te bepalen. Hebben jullie dit al geprobeerd?

5. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Heel herkenbaar.. het is ook gewoon confronterend soms. Vooral als mensen om je heen pats boem zwanger raken, wat ook bij mij in de omgeving gebeurd. Hier ook in ronde 7 beland. Ik heb zelf een zoontje van bijna 4 maar voor mijn vriend wordt het zijn eerste. Vanwege complicaties door een fout van een arts is mijn vorige zwangerschap zijn wel mijn baarmoeder en eierstokken gecheckt door de gyn en die zijn perfect, heb ook gewoon netjes een eisprong. Ik gebruik ovulatie testen en was op een echo te zien dat ik ovuleer. Maar soms vraag je je af gaat het ooit lukken. Elke maand dat het langer duurt geeft gewoon steeds meer frustratie. Het voelt soms gewoon oneerlijk. Had laatst een topic aangemaakt voor meiden die 6+ maanden bezig zijn, merk dat ik ook wel behoefte heb om te kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

Hopelijk voor ons allemaal snel een positieve zwangerschapstest!!

6. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Veel herkenbare verhalen! Ik heb inderdaad ook behoefte er over te praten vandaar deze topic. Een vriendin van mij is nu namelijk zwanger en dat gebeurde meteen de eerste keer dus die weet niet hoe het voelt elke keer teleurgesteld te zijn. Zij keuvelt met kennisjes uit de vriendengroep lekker over zwanger zijn (wat meer dan logisch is natuurlijk!) Maar daardoor wel extra moeilijk soms

Ik gebruik inderdaad ovulatietesten. Wel vreemd want bij de test betekent 1 streepje geen ovulatie, en 2 streepjes dat de ovulatie 24-48 uur laten plaatsvind. Als 1 streepje vager is dan de ander is het ongeldig. Nu had ik twee streepjes maar als ik goed keek leek het ene streepje vager dan de andere. Maar de volgende dag was dit nog veel erger dus vroeg ik me af of de test van de dag ervoor dan toch wel klopte. Erg onduidelijk maar goed we hebben op beide dagen seks gehad haha

Wat onwijs klote als je zwangerschapstest een streepje laat zien terwijl je dan toch ongesteld word. Om dat te voorkomen wacht ik 1 tot 2 dagen met testen na de NOD. Ik ben nooit over tijd en de vorige keer dus 1.5 dag over tijd en de hoop was toen erg groot. Totdat ik ook opeens ongesteld werd. Ik had eventjes een potje gejankt toen haha

Maar goed. Veel herkenning dus in jullie verhalen. Het lijkt soms ook wel dat ik het toch meer voel dan mijn vriend. Ik ben er echt zoveel mee bezig. Ben bang dat dat juist averechts werkt maar hoe zet je zoiets uit. Het is immers je eigen lichaam waar in iets gaat groeien dus ben je daar nu eenmaal veel meer op gefocust dan je vriend, want die voelt het niet..

7. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik heb de clearblue met dubbele hormoonindicator gebruikt. Die geeft het wel heel duidelijk aan. Alleen zegt hij 4 vruchtbare dagen weer te geven maar ik had 6 dagen hoge vruchtbaarheid voordat ik piekvruchtbaarheid kreeg.
    Vandaag ongesteld geworden en precies 2 weken geleden de piekvruchtbaarheid getest dus dat klopt wel in mijn geval. Vind de testen wel erg duur maar je blind staren op 2 streepjes lijkt met toch niks.

@kgulik, ik kan nooit wachten met testen, vind wel knap als je dat kan! Spannend dus weer komende week voor jou!

8. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Herken je verhaal zat er ook steeds meer doorheen en elke ongesteldheid was moeilijker en ik was echt bang de MMM in te moeten.. maar uiteindelijk ronde 10 (11 maanden bezig geweest) zwanger!! :D
    Dus geef de hoop nog niet op meiden!
    Succes en hou het vooral leuk tussen de lakens, de keer waardoor wij zwanger zijn geworden was bij ons een niet geplande en ontspannen seks.
    En wij deden na elke keer als mijn vriend klaar kwam mij ook laten klaarkomen, dan kwam er minder sperma terug en daarna een half uurtje blijven liggen.
    Maar er staat een jaar voor en dat is niet voor niets. Ook al duurt elke maand, week en dag te lang als je graag wilt ik weet het.
    Succes meiden!

9. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    kgulik ennnn??

10. kgulik

kgulik Actief lid

10 feb 2016
    165
    4
    18
    Vrouw
    Wat leuk dat je het vraagt! Ik moet alleen helaas nog even wachten. Volgende week vrijdag word ik ongesteld ja of nee. (Klopt, de afbeelding in mijn handtekening klopt niet
    moet aangepast worden) afgelopen dagen heb ik wel aders op mijn borsten gezien die me eerder nooit zijn opgevallen en mijn tepels zien er groter uit maar nu lijkt dat alweer minder helaas. Je gaat zo hopen en elke verandering zie je als mogelijk kenmerk van een zwangerschap helaas. Weer heel spannend dus

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier hebben we bij onze eerste dochter pas in ronde 8 geluk gehad. meesten zijn binnen een jaar zwanger. maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het veel frustratie en teleurstelling oplevert. Hoop dat je snel zwanger mag zijn. zie vaak hier op het forum dat het vaak alsnog gewoon lukt en alles goed komt. knuff en succes

Deel Deze Pagina