Zwanger worden clubje NOD

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Daenerys, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempje1989

anoniempje1989 Niet meer actief

@miloena
    Je krijgt het voorgeschreven bij progesteron te kort en als je meerdere miskramen heb gehad
    Er zit dus progesteron in en houd de baarmoedermond rustig (voor zover ik nu weet)

Ik krijg nu 3x2bolletjes dus 3x per dag 200mg utrogestan klinkt in mijn oren best veel
    Wat mij net verteld is (op dit forum) pakt je lijf de progesteron zelf op vanaf 10 weken
    Dus ik vraag me af als ik dat te kort heb waarom ik van de een op de andere dag na de positieve test moet stoppen

2. angel226

angel226 Bekend lid

7 nov 2013
    978
    0
    16
    NULL
    NULL
    @miloena zaterdag weer terug bloeduitslag gaf aan nog geen ovulatie te hebben gehad!
    Nee weet niet ongeveer hoeveel ze waren. Zaterdag zal ik weer updaten.

@anoniem zou dat even aankaarten want mij is dus verteld als k zwanger blijk te zijn ik er idd even een tijdje mee door moet gaan!
    De werking van utrogestan is idd als je te laag progesteron hebt of een te kort lf dan verlengd het je cyclus! Progesteron bereid je baarmoeder vast voor een eventuele innesteling!

3. anoniempje1989

@angel
    Ik heb dus zonder medicatie geen cyclus maar na de clomid 1x een normale lf gehad dacht ik dus zal met me progesteron te maken hebben
    Ik wil het iedergeval als ik positief test eigenlijk gewoon eisen om er tot minimaal 10weken zwangerschap mee door te gaan

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

Anoniempje volgens mij als je hormonen spuit en pregnyl moet zetten is je eigen progesteron amper aanwezig geloof ik vandaar de utro bij spuiten. Maar als het voor jou goed voelt gewoon vragen voor meer! Baad het niet dan schaad het ook niet!

Angel hopelijk zaterdag wat te zien, pff zit je net op te wachten een lange cyclus :(

5. anoniempje1989

@mamalap
    Ja zou kunnen maar ineens van 600mg extra naar niks meer vind ik een erg groot verschil en volgens mij is het na de eisprong nooit getest meer bij me dus wie zeg dat me lichaam dat hormoon wel aanmaak erna
    Maar goed eerst die positieve test maar eens!

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha zo is dat anoniempje! Eerst die positieve test maar eens!

7. angel226

angel226 Bekend lid

7 nov 2013
    978
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamalap thanks!!
    Ja hoop dat deze lange cyclus positief uitpakt!

8. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Alleen bij ivf wordt dat niet meer door het lichaam aangemaakt, dat komt door bijvoorbeeld de downregultie met medicatie.
    Dan krijg je progesteron omdat je lichaam het niet meer zelf aanmaakt.
    In jullie situaties is het idd vanwege korte LF of ter ondersteuning als je zelf te weinig progesteron aanmaakt.
    Ik heb nog es aan de Gyn nagevraagd, maar uit onderzoek is gebleken dat progesteron niet bewezen helpt bij het voorkomen van een miskraam....helaas...

9. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel heel goed, die overgang lijkt mij ook erg groot namelijk....
    Je kunt progesteron ook los kopen om het langer te gebruiken. Heb ik ook gedaan...
    In NL is dat trouwens wel duurder via internet dan bijv in Frankrijk bij een apotheek

10. anoniempje1989

@mariska
    Ik zit niet erg dicht bij de franse grens dus daar kan ik het niet zo 1 2 3 halen via dokter online kwam ik er wel achter maar voor 30 stuks betaal je dan bijna 50 euro
    Dus als jij nog een andere optie heb zou je die misschien in een pb'tje kunnen sturen

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Nou mijn lichaam pakt de temperatuur toch nog op :D
    Ik ben ook alweer sinds zaterdag belachelijk vroeg wakker.....

12. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Idd ja! Duidelijk!

Hier vannacht nachtmerries gehad over het spuiten..

13. anoniempje1989

@mamalap
    Zou dat slechte slapen door de eisprong komen hier belachelijke korte nachten en veel nachtmerries

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Anoniempje ik heb het even terug gezocht ik heb het slechte slapen na alle eisprongen gehad vanaf 3 a 4 dpo. Dus lijkt mij wel zal wel door de progesteron komen.

Mariska ben jij bang voor spuiten dan?

15. anoniempje1989

@mamalap
    Ik had het de vorige ronde ook dus gok inderdaad vanwege de eisprong

Gister avond in bed ineens zo'n ongi kramp gevoel
    Zou het dan toch misschien een innesteling zijn? 6dagen na pregnyl

16. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop het voor je anoniempje!

Mamalap; nee niet bang, maar het is meer de hoeveelheid spuiten, elke dag 1, minimaal een maand lang en dan 2 weken zelfs 2 per dag...
    Droomde dat m'n buik vol bobbels, blauwe plekken etc zat 😄

17. anoniempje1989

@maiska
    Dat zijn behoorlijk wat spuiten ik wist na 13 stuks al niet meer waar ik prikken moest vanwege de blauw gele rode plekken
    Succes!

18. anoniempje1989

Alvast gebeld naar de gyn voor een telefonische consult
    Dat kan pas dinsdag dan tussen 4 en 5 word ik terug gebeld dus maar goed dat ik vroeger bel wil alvast weten of ik het langer mag gebruiken of niet
    Nu blijf ik er ook maar aan denken

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha Mariska! Ik kan me jouw droom helemaal voorstellen. Helemaal blauwe buik van het prikken.

Anoniempje ik ben benieuwd wat de gyn zegt.

Dames ik besefte me net dat ik voor het eerst in mijn leven een normale cyclus heb van rond de 28 dagen :D

20. angel226

angel226 Bekend lid

7 nov 2013
    978
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamalap fijn he ben blij voor je hooo dat mijn cyclus ook gauw eens normaal doet haha

Deel Deze Pagina