zwanger worden & depressie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rockmom, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    jah ik ook :D hoop dat alles goed is voor je w8ten is klote he!
    duurd zooooooooooo lang
    maar waarom ziekenhuis bevalling?

grtkjes

2. Niet meer actief

ow had je t over mij?
    ik heb een medische (psychische) indicatie.
    ik deed vorige keer mee aan het project "bange zwangeren"...en mocht deze keer kiezen.
    omdat ik graag weer een keizersnee wil blijf ik in het ziekenhuis..

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ow zow oke haha jah ik wilde gewoon in het algemeen weten haha

grtjesssssssss

4. Niet meer actief

maar jij moet donderdag ook weer een echo?wat was er bij jou vorige keer te zien dan?zelfde als bij mij?
    en hoeveel dagen is het dan geleden je laatste echo?
    sorry ben ook nieuwsgierig haha

5. Niet meer actief

huh...je banner zegt dat je niet zwanger bent volgens mij heb ik je verkeerd begrepen?

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik ben niet zwanger.....

7. Niet meer actief

sorry ik had je verkeerd begrepen:oops:

8. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hahahaha is niet erg.....

9. Niet meer actief

nou ik begrijp dat het lullig is,...wou je niet kwetsen sorry echt!

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Aangezien de baby het ook binnen krijgt moet de baby geobserveerd worden.

Knap hoor meiden hoe jullie hier mee omgaan.

Heb zelf AD geslikt 3 jaar lang (voor angststoornis) maar gestopt toen ik zwanger wilde worden. Ben inmiddels 2,5 jaar pil vrij. Met de zwangerschap nu is pas geleden een serotonine tekort definitief vast gesteld, aangezien ik tob met depri gevoelens en met gevoelens in het algemeen. Zeer waarschijnlijk moet ik na de bevalling direct aan de AD op een depressie en angsten te voorkomen in het kraambed. Ik kijk daar tegen op..
    Borstvoeding mag ik geven met het medicijn dat ze op het oog hebben, als is het met een schema voor afkolven erbij.

11. Niet meer actief

ik heb ook afgesproken direct na de bevalling weer aan de prozac te gaan,vorige keer een postnatale depressie geleden en heb ik nu geen behoefte aan,kan ik ook niet maken vind ik.
    maar ik heb ook een angststoornis,die nu wel enorm is moet ik zeggen,...ik schrok me gisteren kapot!van mijn eigen schaduw...(achtervolgingsangst)...ja ben wel depri hoor,dat vind ik wel heel vervelend op dit moment...er gebeurt tussen de lakens ook niet zo veel meer...en ik ben absoluut geen seksist maar ik mis het soms toch wel

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat is ook een rot gevoel.

13. Niet meer actief

bedankt voor je begrip

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Komt me bekend voor allemaal, dus begrijp hoe je je voelt.

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    jah hier ook als je je zo kut voelt ben je helemaal niet bezig met seks etc.... soms zit het menselijk lichaam zo gek inelkaar en het is soms zo oneerlijk!

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Je bent aan het overleven, sex is dan niet je eerste basisbehoefte.
    Neem de tijd, en voel je vooral niet schuldig. Praat er over met je man/vriend.
    Als ik goede weken heb dan doen we het wel, en als het daarna weer slecht gaat, dan teren we gewoon op de herinnering van de laatste keer :D

17. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    volgens mij kan je ook depressief worden OM zwanger te worden, en het gaat allemaal niet zo snel.

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat zou kunnen.
    Al heeft een depressie vaak ook met stofjes in je lijf te maken.

Ik ben daar in ieder geval niet depri van geweest, als je bij mij al van een depressie kan spreken.
    Ik heb erg lage levels van serotonine en dan ben ik heel down, vermoeid, beetje zonder gevoel zeg maar.

19. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    Ik bedoelde buiten de normale depressie zeg maar. Maar het klopt idd wat jij zegt dat met de stofjes enzo, en ik denk ook dat de een daar meer vatbaarder is dan de ander, en ervelijksheids factor speelt ook mee, zo zie je vaker in een familie meer familie leden met een depresie (dat is mij dan verteld) En mensen met een depressie schijnene meer gevoelige mensen(is mij dan verteld) ik heb ook familie met een depressie. Met manische depressie heb ikgeen ervaring

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Klopt, ik mis dat stofje, dat is ook erfelijk helaas. Nee manische depressies ken ik ook niet van dichtbij.

Maar echt depri raken omdat zwanger worden wat langer duurt, komt vrij weinig voor denk ik.
    Ik heb er zelf 2 jaar over gedaan (en zonder dat stofje, want was toen al pil vrij) en heb er niks van gemerkt, klachten ed heb ik niet gehad.

Deel Deze Pagina