daar ben ik blij om, dat je daar geen last van had teon je zwanger wou worden, en zoals ik al eerder zei het wachten is je beloont
Ik slikte Efexor sinds begin 2004, en ben een paar weken geleden gestopt, speciaal omdat ik zwanger wil worden. De huisarts vertelde mij dat je Efexor in principe wel kunt blijven gebruiken tijdens de zwangerschap, maar dat de baby na de geboorte dan een beetje 'slap' kan zijn, omdat die stoffen in zijn lichaam zitten. En dat wil ik gewoon niet. Aan de andere kant was ik er ook gewoon wel klaar mee, ik heb het gevoel dat ik nu weer zonder medicatie verder wil en kan. Als je dat niet hebt, of als je zeker weet dat je depressie terug gaat komen als je stopt met de medicatie, dan lijkt het mij beter om ze door te slikken tijdens de zwangerschap. Want die stress is niet goed als je zwanger bent. Dus alle begrip daarvoor... Ik weet wel dat ik een paar vreselijke weken achter de rug heb, qua afkickverschijnselen Wist niet dat het zó zwaar zou zijn zeg...vreselijk duizelig, misselijk, snel zweten, slap, moe en snel bang/onrustig. Iedereen die overweegt te stoppen zou dat al voor de zwangerschap moeten doen, want die afkickverschijnselen trek je echt niet als je daarnaast ook nog zwanger bent...
nou ik ben 7maanden terug ook gestopt geweest met de effexor... had er 8 per dag en zat binnen ander halve maand op 1 per dag dus snel afgebouwd! maar ben nu sinds 3weken weer omhoog gegaan omdat alles terug komt. heb verder niet veel van gemerkt toen ik aan het afbouwen was alleen toen ik nog op 2 pilletjes per dag zat en ik naar 1 moest was het moeilijk maar kreeg geen klachten terug heb nu meer moeite weer met de bijwerkingen dat ze weer verhoogd zijn! das ook niks! dus het hoeft niet met afbouwen maar ik hoor wel vaak dat je dan vage of erge klachten kunt krijgen jah met afbouwen grtjess
Hallo rockmom, Een vriendin van mij slikt ook antidrepesifa ook tijdens haar zwangerschap toen. Ze heeft ook een gezonde dochter op de wereld gezet. Zolang je het met de ha overlegd is het geoed geloof ik hoor.
Zag net je berichtje. Ik heb de remeron niet afgebouwd omdat ze bij mijn gak arts toen zeiden dat dat niet hoefde. Heb enorm veel op mijn donder gekregen van mijn eigen huisarts. Ik kreeg als bijwerking rode puisten op mijn benen. Ik dacht altijd dat het steenpuisten waren maar volgens de huisarts waren het vocht bultjes of zoiets. ik heb het een paar dagen nadat ik gestopt was gekregen en heeft ongeveer 1,5 week gfeduurd dacht ik. Het is eigenlijk hele erge troep omdat je dan niet afbouwd komt het er in een keer uit en anders geleidelijk en kan je lichaam eraan wennen.
Dat is waar Cindy, of je wel of geen last hebt van die bijverschijnselen is voor iedereen verschillend. Jij hebt wel supersnel afgebouwd! Ik vond het bij mij al snel gaan...in 2 weken tijd van 75 mg. (1 capsule per dag) naar 0.
jah he haha vond ik ook! was echt trots op me zelf maar ik had die van 37,5 en dan 8 per dag...... maar nu ik weer omhoog moest baal ik er weer van ik ben ook 4 jaar geleden toen ik met die medicijnen begon 20 kilo aanngekomen in 3maanden en er waren de alweer 10 af nu na n half jaar maja da zal er nu wel weer bijkomen denk ik we zien wel xxxx
Hi Cindy21, Ik ken het. Ik was ook in 1 jaar tijd 10 kilo aangekomen. En ik sport iedere dag! Ik slik nu Wellbutrin XR. Ander halve pil per dag. Het is een nieuwe anti-depressiva. Was ontwikkeld voor rokers die wilden stoppen met roken. Maar het bleek ook voor mensen met een depressie te werken. Het fijne aan het medicijn is dat er een 100% garantie is dat je niet aankomt! Ik ben nu al flink wat kilo's afgevallen. En de bijwerkingen zijn minimaal! Ik ben er zoooo blij mee. Ik kan nu weer dingen ondernemen!