Zwanger worden direct na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door shirley1987, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    @M061987 ik heb hier even een topic aangemaakt ipv het uitgerekend groepje.

    jij wil er dus sws direct voor gaan zonder menstruatie af te wachten?
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Wat goed, dank je!

    Ik wil inderdaad liever de menstruatie niet afwachten, dat voelt als een gemiste kans en God weet hoe lang dat nog duurt. Ben ik te ongeduldig voor.

    Stel, de echo woensdag is oké, en ze zeggen dat mijn lijf goed bezig is met opruimen, en ik bloed niet meer, dan is er toch niks aan de hand om het weer te proberen? Kan er dan een risico zijn?

    En wanneer zou ik moeten beginnen met ovulatietesten, heb jij enig idee? Ik wil de eisprong echt niet missen namelijk, als ik die al heb tenminste.
     
  3. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Het risico is dat er nog restweefsel zit dat er met een volgende menstruatie uit kan komen. Zou zo graag over een week of 2 weken al een echo hebben om te kijken of het schoon is. Dat duurt nu nog bijna een maand voor ik die echo heb
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Kan je niet vragen of je eerder mag komen?
    Lijkt me zo lang, een maand!
    Bij mij in het ziekenhuis hebben ze me dus één dag na de miskraam laten komen, en dan meteen een nieuwe afspraak voor een week later.

    En als er inderdaad nog restweefsel zit, kan je dan ook niet zwanger worden? Of kan dat wel maar zitten er dan risico's aan?
     
  5. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik zou maandag je vk bellen en vragen om een echo voor een 'schoon' check. Niet via het ziekenhuis maar gewoon bij de vk. Is niet meer dan normaal dan dat dat gedaan wordt!
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  6. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Volgens mij kun je wel zwanger worden maar met risico’s
     
  7. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Ik zal dat woensdag eens vragen, wat dan precies die risico's zijn. Dan kan je altijd nog zelf beslissen of je het risico wil nemen. Ben heel benieuwd.
    Weet jij al wat jij wil? Wachten of meteen?
     
  8. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Oh ja en ik geloof met een bepaalde hcg waarde in je bloed kan er geen ovulatie plaats vinden. Dus als je restweefsel hebt dan zou het kunnen dat je niet ovuleert tot alles schoon is. Dan kan het dus ook wat langer duren.
    Of het bewezen is dat je dan vruchtbaarder bent weet ik niet, ik geloof dat dat per persoon erg wisselt. Ik was de eerste 2 keer de tweede ronde na mk weer zwanger en nu pas de derde
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Op basis van wat jij zegt, zou jouw advies dan zijn eerst zwangerschapstesten tot die negatief zijn, en dan pas ovulatietesten?
    En wanneer zou ik daar dan mee moeten beginnen, pas als het bloeden gestopt is? Of nu al?
     
  10. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst met zwangerschapstesten het hcg eruit testen en dan ovulatie testen doen. Want die ovulatie testen kunnen ook positief uitslaan door zwangerschapstesten
     
    LSL vindt dit leuk.
  11. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Zolang je bloedverlies hebt mag je sws nog geen gemeenschap hebben. Dus heeft het dan nog niet echt nut. Ik mocht absoluut geen zwangerschapstest meer doen thuis tot ik weet bij gyn ben geweest
     
  12. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik moest dan weer wel doortesten tot negatief op advies van gyn en vk dus ik sluit me volledig aan bij @Krily

    Ovulatietesten kunnen vals positief zijn wanneer er nog hcg aanwezig is dus wat dat betreft kan je er niet zeker van zijn dan.

    Ik heb het zelf gecheckt met mijn cb ovu testen. Ik hield een smiley zolang mijn zwtesten nog positief waren
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Er is geen risico hoor. Ik heb nooit het advies gekregen om een cyclus af te wachten. als je bloedverlies gestopt is mag je gewoon weer proberen om zwanger te worden.
    Bij restweefsel hou je meestal bloedverlies, het kan stoppen en weer beginnen.
    En bij restweefsel raak je meestal niet zwanger. Je hcg blijft in je lijf waardoor je cyclus niet opstart.
    Ik heb 2 x restweefsel gehad en hiervan een infectie gehad. Doodziek, veel bloedverlies en eindigde in een zkh opname.
    Zelfs hierna niet het advies gekregen om te wachten. Ik heb t zelf wel altijd gedaan om mezelf een maandje rust te gunnen. En zo wist ik dat m’n cyclus dus weer was opgestart want dit kan echt wel lang duren.

    Uiteraard zijn overal uitzonderingen op en hou je altijd speciale gevallen ( ik was er om andere reden ook een)
     
    LSL en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Dank voor je reactie. Erg om te horen dat het zo mis was gegaan bij je!
    Ik ben bijna gestopt met bloeden. Het is niet veel meer, klein beetje bruinverlies. Geldt dat nog als bloeden of geldt dat als: je kan het weer proberen? Niet dat ik nu perse zin heb in iets in me :roflmao::roflmao::roflmao: maar misschien ma de echo woensdag. Dan weet ik zeker dat ik schoon ben.

    Hoewel ik dat niet geloof want ik heb echt vette zwangerschapsklachten, nog erger dan vóór de miskraam.. dat baart me wel zorgen.
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Bruinverlies is bloedverlies dus echt nog even wachten. Kwaaltjes zeggen echt niks. Hopelijk schoon woensdag
     
    LSL en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  16. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik vind het zo verschrikkelijk dat ik nog tot einde van de maand moet wachten op een echo. Weet dus niet eerder of ik schoon ben.

    ik ben donderdag begonnen met bloedingen en krampen. Van gisteren avond tot laat vanochtend geen bloed meer en laat in de ochtend begon het weer een beetje. Incl krampen. Dus nu al vanaf donderdag krampen en bloed.
     
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Heb je nog nagedacht om morgen toch maar te gaan bellen voor een echo iets eerder? Ik hoor overal dat het ook niet normaal is dat je pas zo laat mag komen..
     
    LSL vindt dit leuk.
  18. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ik zou echt contact opnemen met de vk om een echo check of je schoon bent of niet.
    Hou er rekening mee dat een mk echt een lange nasleep kan hebben, wat ik zei ik heb mijn laatste meer dan 6 weken bloedverlies gehad. Elke keer als ik dacht dat het stopte dan was het er een paar uur of halve dag later weer. Dus neem echt je tijd. En eis die echo. Is echt meer dan normaal om die echo te krijgen want het is echt belangrijk om te weten of er restweefsel zit
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  19. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    De andere echo’s had ik bij de gynaecoloog en die eind van de maand ook.

    toch VK bellen voor een echo tussendoor?
     
  20. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Ja als ik in jouw schoenen stond zou ik dat 100% doen
     
    shirley1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina