Zijn er vrouwen die een baarmoederfoto onder roesje of narcose hebben laten uitvoeren? Ik heb een aantal jaar terug een foto laten maken en moest afgelopen week voor de tweede keer. Blijkbaar was het maken van de eerste baarmoederfoto zo traumatisch waardoor ik bij de tweede een paniekaanval gekregen heb en het daardoor ook niet gelukt is. Nu zou een volgende stap een kijkoperatie zijn, maar vindt dit nogal heftig als nog niet is aangewezen dat dit echt nodig is. Dus ik vroeg mij af of er geen tussenoplossing mogelijk is om de foto onder een roesje te laten doen en in welk ziekenhuis je dat dan hebt laten doen.
Ik denk dat als je dat vraagt, ze dat gewoon kunnen doen hoor. Ziekenhuizen houden dit vaak af omdat dit meer kosten zijn.. ik heb dit gehad bij verschillende beenmergpuncties, dit wilden ze eerst ook niet doen onder een roesje..
Bedoel je een Hsg of een hysteroscopie? Ik heb ze beiden zonder verdoving gehad en die hsg was inderdaad erg pijnlijk. De hysteroscopie stelt niet zo veel voor.
Ik heb 2x een hysteroscopie met een roesje gehad, maar ik weet niet zeker of je dat bedoelt met baarmoederfoto. Dat was in het Spaarne ziekenhuis. De eerste keer kon dit gewoon op de poli, maar de tweede keer waren de voorschriften veranderd en kon het alleen als dagopname, dat is een stuk meer gedoe