Zou ik al zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tuttie26, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie26

Tuttie26 Nieuw lid

7 sep 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Wij zijn al een paar maanden flink bezig met het proberen om zwanger te worden! (1e) Super spannend.

13 augustus ben ik voor het laatst ongi geworden en heb 26/27 augustus Mn ei gehad.

Maar nu heb ik al een aantal weken last van mijn onderbuik, geen eetlust en steeds een heel vol gevoel. Ook wordt ik vreselijk misselijk van eten, koffie en frisdrank.
    Sinds gisteren heb ik 4 á 5 dagen voor mijn NOD helder rood en slijmerig bloedverlies. Hopelijk geen ongesteldheid.

Iemand die dit herkent?? Ik wordt een beetje onzeker van al deze voortekenen/symptomen aangezien ik pas zondag officieel kan testen.

Help?!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Heb je zekerweten toen je eisprong gehad? Het kan, maar je lijf kan je ook voor de gek houden. Als het bloedverlies van een innesteling is, kan je zaterdag een test proberen. Ik duim voor je!

LolaBloem vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Vele vrouwen, waaronder ik, hebben die ene keer dat het wel raak is, helemaal geen symptomen. Dit verschilt natuurlijk van lichaam tot lichaam.

Mijn advies (ja, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan) focus je niet zozeer op het zwanger worden. Plan rond je vruchtbare periode spannende avondjes, relax, ontspan en verwacht elke maand dat je gewoon opnieuw ongesteld word. (Dan valt de teleurstelling mee, echt!) Kan je niet wachten? Ook zoals de meeste vrouwen, waaronder ik ook voor baby num 2, neem wat early zwangerschapstesten in huis.

Sado en Angel2005 vinden dit leuk.
  4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bedoel je daarmee dat je al voor je eisprong zwangerschapssymptomen hebt? Dat bestaat uiteraard niet. Eerst heb je een eisprong. Dan moet je hopen dat het bevrucht wordt. En daarna moet het zich nog innestelen. Innesteling vindt plaats 5 tot 10 dagen na de eisprong! Pas dan maak je HCG aan hetgeen zwangerschapssymptomen kan veroorzaken. Dus als jij al een aantal weken last hebt van allerlei kwaaltjes, heeft dat helaas nog niks met een zwangerschap van doen.
    Wel kun je door het hormoon Progesteron wat je standaard aanmaakt na eisprong last krijgen van allerlei symptomen.

Hoe heb je je eisprong overigens gevonden? Denk je die gevoeld te hebben? Door een app/calculator berekend? Heb je ovulatietesten gebruikt of getemperatuurd?

Dat helderrode bloedverlies wat je nu hebt, kan overigens heel goed een ongesteldheid zijn helaas :(

Maar doe eens een test. Als je werkelijk al een aantal weken zwangerschapssymptomen hebt, moet je test onderhand wel knallen aangezien je dan al een aantal weken HCG aanmaakt....

Sado en bozoe vinden dit leuk.
  5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Hoelang ben je van de pil af? Het kan dan ontpillen zijn ( dit kan tot een jaar duewn). Het kan ook progesteron zijn. Hier heb ik een jaar lang na me eisprong extreem veel last gehad. Ik es dan 2 weken goed ziek met alles erop en eraan. Als je denkt misschien al zwanger te zijn omdat je al een aantal weken last heb van een aantal dingen kan je een testje doen. En anders na het weekend nog een keer testen.

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Voor je eisprong kun je geen zwangerschapsplannen hebben dan zijn het klachten die te maken hebben met progesteron. Ik had geen klachten toen ik zwanger was. Rood bloederig slijm kan ook een voorbode van je menstruatie zijn.
    Zit er dus weinig anders op dan afwachten war er gebeurd

Deel Deze Pagina