Zwanger worden duurt lang, zonder mmm

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BertxBirgit, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Het is ook echt zwaar om steeds je dromen bij te moeten stellen. Je hebt toch een toekomst beeld voor je, maar het leeftijdsverschil tussen je kinderen wordt steeds groter dus het ideaal plaatje is het al niet meer. En omdat je er zelf echt niks aan kan doen dat het niet lukt is het zo machteloos, zo ervaar ik het.
    Onze vriendengroep en mijn werkgever weet wel van de wens en ons traject af. Familie niet. Wel fijn om erover te kunnen praten hoor. Maar echt begrijpen kunnen ze het niet. Weten ze bij jullie het?

    Ik zit ook weer op het wachtbankje, nod 30 september.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar, zo ervaar ik het ook.

    Een handjevol mensen weten van onze wens. Het praten erover wordt steeds minder omdat het inmiddels al zo gewoon lijkt. Ik wil ook niet telkens klagen, zeuren en negatief nieuws brengen maar je moet het ook kwijt omdat het anders zo in je hoofd blijft.
    Familie weet het trouwens niet.. wel een aan gedacht om te zeggen maar ik denk niet dat het iets toevoegt. Ik geef ze wellicht hoop op een kleinkindje wat niet gaat komen. Moeilijk hoor.

    Tellen we samen af naar 30 sept! Dat is het echt zo!
     
    Sjanani vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Mooi verwoord. Hier weten mijn ouders schoonvader en z'n vrouw en mijn beste vriendin het. Ik vind het fijn om het kwijt te kunnen, en om steun te vinden bij de mensen die dichtbij mij staan..

    Ik wacht mee tot 30 september... dan is ook mijn nod. Ja weer duimen voor ons allemaal.
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Uitslag van het zaadonderzoek was trouwens goed! Woensdag moet ik terug op gesprek en dan bespreken we het verder
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hè wat een super nieuws!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Dat is goed nieuws. Spannend woensdag
     
    Spectre vindt dit leuk.
  7. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Ik ben even afwezig geweest en ben lekker op vakantie in Frankrijk. Maar nu NOD er weer aankomt (19 september), begin ik toch weer allerlei symptomen te voelen en te hopen. Zou ronde 16 me geluk brengen???
     
    Spectre en Luna86 vinden dit leuk.
  8. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier weten trouwens heel veel mensen het. Begin dit jaar toen ik mijn MA kreeg, hadden we het al veel mensen verteld, want ik had al een buikje en we hadden kloppend hartje al gezien. Dus nu weet iedereen wel dat we bezig zijn...
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Het is je gegund! Hopelijk morgen geen ongie maar een positieve test!
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen bij de gynaecoloog geweest... Hij heeft me voor een jaar teruggestuurd. Semen was goed, ik heb een vrij regelmatige cyclus, echo baarmoeder was goed.. Dus geen directe redenen om verder onderzoek te doen.
    Ik snap het wel, het is ok. Maar wel een beetje teleurgesteld in de manier waarop. Het is gewoon een hork die man haha.
    Maar goed, als ik hem moet geloven ben ik binnen nu en een jaar zwanger ;) daar gaan we dan maar voor hè..
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik snap het als het als teleurstellend voelt. Wellicht kun je voor jezelf een nieuwe grens maken en dan opnieuw bij een andere arts terug komen? Bijv nog 6 rondes?

    Hier zo’n zelfde arts en ze dacht dat ik vast bij de pech gevallen hoorde die binnen de twee jaar zwanger raakt. Helaas toch naar mijn eigen gevoel moeten luisteren. Dus, hork of niet, als je gevoel zegt dat je eerder terug wilt dan moet je dat doen en dan bij een andere arts!
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik vind 6 maanden een prima tussenweg. Voor nu kan ik niet meer doen als blijven proberen haha. Twijfel om vanaf volgende ronde weer ovulatietesten te gebruiken, al voel ik de eisprong altijd goed aankomen dus voelt dan ook weer nutteloos en als geldverspilling om ovulatietesten te kopen.
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Met die 6 mnd zou ik idd ook goed kunnen leven ;) fijn dat verder alles goed is, dat moet een hele geruststelling zijn!

    Is het een idee je ovulatie alleen te bevestigen met een ovutest? Alfgelopen ronde 2 ovutesten gedaan wanneer ik dacht dat hij wel eens kon gaan knallen. En dat klopte redelijk geloof ik.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Sjanani

    Sjanani Actief lid

    1 aug 2019
    473
    260
    63
    Vrouw
    Volgens mij is het algemene beleid als je al kinderen hebt gekregen en een volgende niet lukt om twee jaar te wachten als ze niks kunnen vinden. Wij moesten ook 2 jaar wachten voor de iui. Hier wel een fijne arts, eigenlijk mochten we na 2 jaar pas starten met de onderzoeken maar hadden die in het half jaar daarvoor al gehad. Het zal ook allemaal wel te maken hebben met verzekeringen en vergoedingen etc.
    Maar kan me voorstellen dat het bericht tegenvalt en ik zou over zes maanden ook gewoon weer contact met ze opnemen hoor!

    Nog geen testdrang @NonnieMa? Testen jullie eigenlijk nog voor of rond nod? Ik al maanden niet meer.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Het is okay hoor, ben blij dat er een aantal onderzoeken zijn gedaan en dat die goed waren is al een hele opluchting. Toch ook wel wat hoop weer dat het nog gaat lukken! We gaan er weer met nieuwe moed tegenaan
     
  16. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik test na al die tijd nog steeds voor nod, maar met een korte LF wil ik gewoon op 7/8 of 9 dpo al weten waar we aan toe zijn. Nu besloten tot zeker 10 dpo te wachten, zondag/maandag dus. Als ik op 9 dpo al bloedverlies heb dan sla ik het over natuurlijk ;)
     
  17. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Mij LF is 13 dagen en normaal had ik me vast niet in kunnen houden. Maar hier op de camping kan ik geen testen krijgen. Ik probeer het vol te houden tot maandag, als ik dan nog niet ongesteld ben. Maar goed, eerst moet het dan wel zover komen...
     
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Spannend!!!
     
  19. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    20190918_191025.jpg Ik kon het niet volhouden en zie een licht streepje op deze vage Franse test!!! OMG!!! Te licht voor 12 dpo? Geen idee.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik zie hem zeker!! En nee deze is zeker niet te licht voor 12 dpo! Wauw wat gaaf en spannend zeg!
     

Deel Deze Pagina