heej meiden dank jullie wel voor jullie lieve woorden! wij zijn heel benieuwt hoe de komende tijd gaat lopen. we moeten het van de artsen weer een jaar zelf proberen. We zijn benieuwt waar we in oktober volgend jaar staan. Hotsiflots wat vervelend zeg dat je je zo voelt. Idd een echo kan geen kwaad. Toen ik tobde met mijn miskraam mocht ik niet naar de gynaecoloog. maar toen heb ik gewoon mijn huisarts gebeld die ook een echo kon maken. Wie weet is dit voor jou ook mogelijk! Hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen! padmee hoe ver zit jij nu in je cyclus en trek jij het allemaal een beetje? Twinkelbel. Kan me goed voorstellen dat dacht om snel weer zwanger te zijn. zeker omdat ze ook zeggen dat je na een miskraam nog vruchtbaarder bent. spannend dat je op het wachtbankje zit! Succes met afleiding zoeken!! hihi!
Welkom twinkelbel! Ik snap wat je bedoelt tinkelbel. Dat gevoel heb ik ook een beetje . Spannend nu op het wachtbankje! Hoop dat je snel positief test. Met mij gaat alles goed. Mijn menstruatie zit er weer op. Dus nu wachten op m'n ei. Die zal begin januari komen. Toch wel weer zin in een nieuwe ronde
Dank je Padmee! Ik ben van plan na kerst te gaan testen... Gelukkig geven de feestdagen wat afleiding hihi. wachten duurt zooooo lang De tijd vlak voor je ei is op zich wel positief toch? tenminste heb ik altijd. De teleurstelling van de menstruatie is dan wat weggezakt en de hoop groeit voor een nieuwe ronde nieuwe kansen xxx
ha meiden wat spannend twinkelbell dat je na kerst gaat testen! wanneer is je nod? padmee fijn dat het goed gaat! Hier hebben we de wipdagen er weer opzitten! Ik gebruik sinds mijn miskraam ovulatie testen.. en we hebben ze goed benut! we gaan het zien! Gebruiken jullie ovulatie testen etc? Fijne feestdagen!
Haha wipdagen. Die vind ik leuk. Wanneer heb jij een positieve ovulatietest gehad? En foto? Vind ik altijd leuk . Ik heb ovulatietesten gehad van m'n vriendin. Die had ze nog over. Daardoor gebruik ik ze soms als ik zin heb om een mooie knaler te zien. Ik heb ze namelijk niet echt nodig. Voel altijd precies wanneer m'n eisprong eraan komt en is geweest. Heb dit bevestigd met de ovulatietesten.
Haha een foto vd testen.. ik gooi m eigenlijk meteen weg! Het is even de bevestiging en geruststelling. En dan weg ermee. Hihi ik voel ook altijd mijn eisprong. Alleen sinds mijn miskraam staat er behoorlijk wat spanning op mijn buik/baarmoeder. En weet ik daardoor niet altijd wat ik voel! Irritant ook. Merk dat ik de buikpijn/spanning daar goed zat wordt soms. Loop nu bij een osteopaat. Hopelijk werkt dat. Fijn hea je eisprong voelen! Geeft toch bevestiging en zekerheid!
Haha zeker leuk 'wipdagen'! Klinkt een stuk gezelliger dan 'klussen' Fijn dat de osteopaat je helpt om de spanning uit je baarmoeder weg te halen Lin. Was dat door de emoties na de miskraam, of puur lichamelijk? Zelf was ik de eerste maanden na de miskraam nog zo verkrampt van verdriet dat ik volgens mij daardoor sowieso niet zwanger kon worden. Net of de boel vanbinnen was geblokkeerd. Ik heb nu bach bloesem therapie gedaan, hopelijk helpt het. Voel me in ieder geval weer een stukje relaxter Ik voelde alleen m'n ovulatie de eerste keer na de miskraam, echt een felle steek rechtsonderin m'n buik en aanhoudende kramp voor een uur, rondes daarna niet meer gevoeld. Wel 1x ovu testen gebruikt en dat ging gelijk op met vruchtbaarslijm, dus dat gebruik ik nu als indicatie. Ik kreeg toch een beetje stress van de testen en vond het niet zo bevorderlijk voor de romantiek 31 dec is m'n nod... dus zit nu echt weer in de spannende dagen!
Fijne kerst gehad allemaal ? Ik zag een positieve test bij jou voorbij komen Twinkelbell! Gefeliciteerd! Hoe gaat het met iedereen?
Is dat zo twinkelbel? Wat spannend zeg! Ja wij hebben n leuke en gezellige kerst gehad. Begin me langzaam weer mijzelfte voelen. Morgen gaan we saampjes n paar dagen weg! Hoe was jullie kerst?
Wat fijn lin dat je je weer een beetje als jezelf begint te voelen. En leuk om samen even een paar dagen weg te gaan. Geniet er lekker van. Leuke kerst gehad. Genoten van m'n neefje en nichtje. Lekker mee gespeeld. Wat kijk ik er naar uit om een kindje van onszelf te hebben
Hoi allemaal, gelukkig nieuw jaar!!! Fijne dagen gehad? Ja inderdaad, ik heb positief getest! 😊 31 dec was m'n NOD en echt een knaltest, m'n eerste hele lichte tuurstreepje op 9 dpo. Super blij natuurlijk, maar ook heel erg nerveus... Want tja die angst dat het fout kan gaan zit er. Ik weet ook niet goed wat ik zal plannen qua echo. Ik lees veel dat vrouwen die bezorgdheid hebben wegens eerdere miskraam vaak een vroege echo kunnen krijgen, maar persoonlijk helpt me dat niet. In mei 2015 hebben we met een vroege echo het hartje zien kloppen en enkele dagen erna is toch het hartje gestopt (leeftijd vruchtje 6w3d). Daar kwamen we de tweede echo bij 10 w achter... Dus ik zit heel erg in dubio... Ik weet gewoon dat een vroege echo ook al is die goed mij niet zal geruststellen...
Hai, Allereerst gelukkig nieuwjaar allemaal. Mag ik hier ook mee praten? Wij gaan voor een eerste kindje samen(mijn vriend heeft al twee kindjes 2 en 4 ). 9 november hadden we de eerste echo met 8 weken en toen bleek dat het vruchtje al gestopt was met groeien . Ik heb al jaren een kinderwens en dan op je allereerste echo bij je allereerste zwangerschap zo'n nieuws krijgen,dan stort je wereld in. Op 13 november heb ik een curretage gehad, dit omdat het vruchtje al weken niet zelf naar buiten kwam. Eind november een soort van menstruatie gehad . En 23 december weer mijn normale menstruatie. Ik zit nu in mijn vruchtbare periode(hoop ik). Aan de ene kant hopen we dat ik snel weer zwanger ben. Maar ik weet nu al dat dat een hele onzekere eerste periode gaat worden. Ook speelt hier thuis nog het feit dat de ex van mijn vriend( de moeder ) de kindjes van ons af wil pakken en dat brengt ook de nodige spanning met zich mee helaas....
Gefeliciteerd twinkelbell Moeilijke keuze om wel of geen vroege echo te hebben. Het geeft je sowieso geen zekerheid dat het goed zal blijven gaan. Alleen op dat moment een bevestiging. Hoe voel je je?
Dank je wel Saphira Lichamelijk voel ik me wel oke, alleen verschrikkelijk moe. Gelukkig niet misselijk! Verder behoorlijk zenuwachtig, na de ervaring van de miskraam vorig jaar gaat het gewoon echt heel spannend worden komende weken. Wat een vervelende privé situatie zeg voor jou... Hopelijk mag 2016 een mooi jaar voor je worden! Heftig he tijdens een echo te horen krijgen dat het is gestopt met groeien. Wat jij zegt dat gevoel herken ik helemaal. De wereld stort dan letterlijk in... Wat dat betreft ben ik echt blij dat er forums zoals deze bestaan. Het heeft mij veel steun gegeven. Liefs
Welkom saphira. Wat erg van je miskraam . En wat een lastige privé situatie. Hoop dat 2016 een goed jaar voor je word! Nogmaals gefeliciteerd twinkelbell! Tja inderdaad een lastige keuze wanneer je de echo wilt. Nu is de kans dat het fout gaat als je het hartje ziet kloppen wel een stuk kleiner dan de weken daarvoor. Maar ik snap jou gevoel ook wel, dat je dan nog niet gerustgesteld bent. Succes met het nemen van je beslissing
Wat spannend Padmee! Dat zou nog eens een prachtig verjaardagsgeschenk zijn Ga je voor je NOD al testen of kun je de discipline opbrengen netjes te wachten?
Normaal gesproken zou ik wachten tot 1 dag na NOD. Maar omdat ik op NOD dus jarig ben (16 januari), ga ik testen op mijn verjaardag. Als ik dan nog niet ongesteld ben geworden of ik het gevoel heb dat ik ongesteld ga worden. . Ook deze maand heb ik er niet echt vertrouwen in. Meer omdat ik wel erg geluk moet hebben om op mijn verjaardag zwanger te zijn. Zoveel geluk heb ik niet
Hallo allemaal, Ik kom ook even mee babbelen als het goed is? Ik ben inmiddels 32, ben alleenstaand en eind vorig jaar besloten om er alleen voor te gaan. Heb een donor gevonden en ben door ZI gelijk de eerste poging zwanger geraakt, helemaal in de wolken tot met 6 weken het mis is gegaan, bij de eerste buikpijn dacht ik al dit gaat niet goed. Gelukkig is alles wel spontaan gegaan. Hierna super verdrietig, heb heel wat afgejankt bah! Miskraam was op 28 november, afgelopen zaterdag pas weer mijn eerste eisprong gehad, helaas was de donor dit weekend niet beschikbaar, dus wordt weer een maandje geduld voor de volgende poging. Ik kan niet wachten!! Nu voor de eerste keer zien hoe lang mijn cyclus is... Ik voelde na het stoppen met de pil mijn eisprong en was dus gelijk raak, na de miskraam weer mijn ei gevoeld en dus nog geen gewone menstruatie gehad. Ben wel benieuwd hoe het met de andere BAM gaat?? Gefeliciteerd Twinkelbel! Ik wil liever geen vroege echo, ik zou de afgelopen zwangerschap met 10 weken een echo krijgen, dat vind ik een mooie termijn. Met 6 weken is het nog zo pril... En zegt een goede echo nog niet veel. Maar kan later uiteraard ook nog misgaan... Ik werk op de uitslaapkamer in het ziekenhuis en zie heel wat droevige situaties voorbij komen Het lijkt me nu wel extra spannend allemaal, je houd toch de angst dat het misgaat.... Hoe krijgen jullie de tekst onderin een bericht? Is dat je handtekening? Sorry ben nieuw....