Zwanger worden eerste kindje na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Padmee, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Jeetje meiden, veel eerste echo's hier deze week. Spannend hoor!

Hotsiflots, wat een gave kinderwagen.

Hier niet zoveel te melden. Ben vandaag op dag 27. Als ik op dag 42 nog niet ongesteld ben moest ik van de gyn een test doen en als die negatief is weer starten met duphaston/clomid. Heb bewust deze cyclus geen ovulatietesten gebruikt omdat de kans op een eigen eisprong toch heel klein is.

Zijn er hier eigenlijk nog meer meiden die ook (nog) niet zwanger zijn?

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn eerste echo was goed. Mooi stevig kloppend hartje en goede lengte voor termijn. Gyn was heel positief.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,2 KB
      Weergaven:
      1
  3. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Gefeliciteerd!!!!! wat fijn!!

4. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Prachtig nieuws! Gefeliciteerd ❤

Hier begint de vermoeidheid echt toe te slaan.. ik werk fulltime en slaap slecht..
    Maar heb het ervoor over hoor :D

5. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wauw! Mooie echo hoor!!

Hier zijn moeders voor moeders net langs geweest en had een knaltest hoor!
    Die had ik met mijn bbz totaal niet dus ik ben hier al zo ontzettend blij mee!
    Nog een nachtje slapen en dan is de echo. Gelukkig al in de ochtend. Ik hoop zo erg dat het goed zit ^^.

6. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat fijn nieuws lees ik allemaal <3

veel plezier en succes bij de echo morgen Sandywich

Hoe was jou echo? BamRenate?

7. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    #527 BamRenate, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
    Echo was goed, kleintje gaf mooie kopstoten hihi, ook het hartje voor het eerst gehoord. Het myoom ligt niet bij de placenta, dus dat is gunstig. Wel het advies om in het ziekenhuis te bevallen ivm verhoogde kans op bloedingen. Maar dit was sowieso het plan, heb al te vaak gezien hoe het mis kan gaan na een bevalling. Ik zou dus niemand adviseren om thuis te bevallen.

Met 30 weken volgt nog een extra groeiecho.

Mooie echo elphaba!
    En prachtige kinderwagen hotsiflots!

Bovenste foto is het myoom, onder de kleine Smurf!

Bijgevoegde bestanden:

8. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Mooi Renate:D Gelukkig dat het er allemaal gunstig uitziet

Is thuis bevallen echt zo gevaarlijk (als je geen medische reden hebt voor het ziekenhuis?) Het lijkt mij juist zo fijn thuis :p

9. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik wil ook in ziekenhuis bevallen. Zou veel te bang zijn dat thuis iets mis gaat

10. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Het is natuurlijk een keus die je maakt om thuis te bevallen en het meeste gaat goed. Ik werk op de uitslaapkamer en wil niemand bang maken hoor, maar ik zie natuurlijk de dingen die niet goed gaan....waarbij sommige vrouwen echt liters bloed, soms zelfs al het eigen bloed verliezen...thuis ben je dan echt te laat. Maar goed ik ben dus erg bevooroordeeld.... Maar er kan zoveel mis gaan, ik vind het gewoon niet prettig om thuis te bevallen en al helemaal niet bij een eerste kind. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

11. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik sta open voor de mening van andere, misschien steek ik er nog wat van op :p

Ach heb nog even te gaan om erover te denken haha

Hopelijk heb je snel duidelijkheid Tammie. :)

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ach kijk nou!! die armpjes <3 zo cute!! wat fijn dat de echo goed was BamRenate!! hopelijk gaat het myoom snel slinken ook al zit hij op een gunstige plek, het is beter bevallen in het ziekenhuis veel veiliger, stel er gebeurt wat thuis kan je in hevige pijn nog de straat op nee dank u, ik ben medisch dus sowieso ziekenhuis maar zou het een eenling zijn zou ik ook voor het ziekenhuis gaan, vooral met een eerste kind.

13. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wauw renate wat mooi!!!
    Ik wil zelf in het kraamhotel bevallen. Dan zit het medische team gelijk om de hoek en heb je toch een beetje een thuisbevalling gevoel. Een collega van mij heeft na de bevalling namelijk een zodanige bloeding gehad dat een ambulance al te laat zou zijn geweest. Ik wil als het dus even kan echt niet thuis bevallen.

Hier net de echo gehad. Helemaal voorbereid om geen hartje te zien. Roept de echoscopiste gelijk heel hard: moet je nou kijken!! Een hartje!!!
    Onze rijstkorrel is nu 5,5 mm groot en hij zit precies op de goede plek! Alles zag er perfect uit.
    Ben zo ontzettend opgelucht! Nu de echo van 7 juni weer afwachten ^^. Kijken of het is gegroeid zoals het zou moeten.

Ze zei wel dat m'n baarmoeder naar achteren stond gekanteld en dat ik daardoor wel sneller last kan krijgen van rugpijn. En dat klopt ook. Heb bij krampjes tot nu toe ook iedere keer pijn in m'n rug.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,9 KB
      Weergaven:
      1
  14. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Wat een geweldig nieuws allemaal! &#10084;

15. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat fijn dat de echo goed was Sandywich het is altijd zo mooi om dat hartje te zien kloppen!! doe maar lekker rustig aan niet veel bukken en ik raadje aan een voedingskussen aan te schaffen om s'nachts tussen je benen te liggen en de voorkant tegen je buik aan en de achterkant tegen je rug, dan heb je ondersteuning scheelt heel veel rugpijn!! ik kan niet meer zonder! en hij kan ook van pas komen na de bevalling niet alleen bij voeden, ook als je kindje ouder is voor zijn ruggetje, valt die niet snel om :D

Een kraamhotel lijkt me wel heerlijk vooral NA de bevalling maar dat is niet aan mij besteed, het is nog niet eens zeker of ik wel natuurlijk kan en mag bevallen, blijft onzeker tot de 38 weken.

16. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Mooie echo Sandywich!! Wat een opluchting hè als het hartje klopt!

Aan het begin van dit jaar zeiden we 2016 wordt ons jaar! En we zijn aardig goed op weg, hopelijk volgen de niet zwangere dames snel.

17. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zei aan begin van jaar hopen dat jaar beter eindige dan dat hij begint. Omdat we afscheid van Levin moesten nemen. En het ziet er naar uit dat het uitkomt:)

18. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    Sandwich wat n goed nieuws!

Lovexx thuis bevallen denk ook dat t afhankt hoever je bij t zh vandaan woont en hoe makkelijk n ambulance bij je is en wat je eigen gevoel erbij is. Wij wonen in n dorp. Ambulance post 10 min hier vandaan.. en t zh is 20 min rijden. Nou dan ben ik er liever al. Hihi. Maar dat is voor iedereen anders!

Hier nu ruim 12 weken zwanger. Wat bijzonder die mijlpaal. Al blijf ik Het moeilijk vinden om er op te vertrouwen etc. Ik blijf voorzichtig. Terwijl ik zo blij ben. Komt mis ook doordat ik nog steeds veel spuug. Maar ook veel zelfbescherming. Na 2,5 jaar kan ik het gewoon niet geloven dat het nu goed blijft gaan. Dat we in december als alles goed gaat papa en mama zullen zijn. Herkenbaar voor meiden?

19. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Wat fijn dat je de 12 werken bent gepasseerd! Idd een mijlpaal, maar het blijft spannend idd. Ik denk dat dat de hele zwangerschap wel blijft. Zodra je de kleine gaat voelen wordt het denk ik iets rustiger en meer genieten, ik kan niet wachten!

Gister een vrouw van bijna 60 bevallen van een tweeling (IVF buitenland) hier had ik wel moeite mee. Ze hadden al 4 gezonde kinderen.
    Ben de hele dag oproepbaar, hopelijk wachten ze nog even met bellen...

20. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Heerlijk om die 12 weken voorbij te zijn lijkt me! Hoop dat ik dat deze keer ook mag :)

De ambulancepost zit hier echt net buiten het dorp dus dat is mooi meegenomen haha. Ach, misschien wil ik straks helemaal niet meer thuis bevallen :p

Deel Deze Pagina