Vervelend Cheerio zou fijn zijn geweest als het allemaal schoon en afgesloten zou zijn. Sterkte met de curretage, komt goed!
Wat ontzettend vervelend Cheerio dat je toch gecuretteerd moet worden, maar wat lang moet je er nog op wachten!!! 5 aug dat is meer dan 2 weken! kan het niet eerder of wou je het zelf? er zit dus nog restweefsel, en dat moet eruit anders kan het gaan ontsteken, heb je nog krampen/rugpijn of bloedverlies? Het curetteren zelf is zo gebeurt, ik had bij mijn missed abortion ook gekozen voor curettage, maar wou een week wachten om mijn lichaam de kans te geven het zelf aftenstoten, want ik bloede al wel en had vreselijke krampen, na een week non-stop weeën (was uitgeput) echo gehad: het zat er gewoon nog, toen spoed curettage gehad, het was een zeer moeilijke curettage, maar na een week ''viel'' het stuk weefsel wat ze er niet uit kreeg er zelf uit en 3 weken later kreeg ik mijn menstruatie alweer en maand later was ik alweer zwanger... het is effe kut maar je lichaam is dan helemaal schoon en kan eindelijk helen, zolang er restweefsel zit, is opnieuw zwanger worden onmogelijk. Heel veel succes en sterkte! Fijn dat het met de andere dames zo goed gaat!!
Tnx dames...ja ik vind er ook telkens een tijd overheen gaan hoor! Nu zat er tussen de controles ook al 3 weken...dus mijn miskraam is gewoon al een maand geleden vastgesteld. Maar had dus voor die afspraak van gister ook 2 X gebeld of het echt niet eerder kon. Zei diegene die de telefoon opneemt dat ik die afspraak maar het beste kon laten staan en dat er dus met geen mogelijkheid eerder een plekje te krijgen was . En nu was dit ook de eerste datum die mogelijk was ... Heb op zich niet echt last...ben alleen sinds paar dagen weer wat helderder bloed verloren. Was namelijk al donker en dacht dus dat t wel goed zat. Nu heb ik wat lichte buikpijn maar niet noemenswaardig hoor. Is het heel ongewoonlijk dat er zoveel tijd overheen gaat?? Ben t wel erg beu hoor!
Ik vind het wel lang duren idd....zoveel verloren tijd... na de curretage ook nog weer een paar weken... Ik zou gewoon gaan overdrijven, dat je ontzettend veel buikpijn hebt. Lijkt me toch dat dat eerder moet kunnen. Je bloed dan ook al zo lang, lijkt me toch niet gezond....
Het is niet ongewoonlijk maar vind het wel te lang duren in combinatie met hoelang je al bezig bent, restweefsel kan een infectie veroorzaken dat moet voorkomen worden en je wil verder toch? nu blijf je maar ermee je wil verder met helen (lichamelijk en geestelijk) nu duurt het weer langer bijna onmenselijk!! Ik zou precies zoals BamRenate zegt: dat je het niet meer trekt lichamelijk en geestelijk, het is nu al erg genoeg, soms denk ik weleens; beseffen gynaecologen wel wat een impact een miskraam en de nasleep wel heeft op de vrouw? eigenlijk triest dat je het nog erger moet maken dan het al is, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk, maken ze er maar spoed van kom nou!! is er geen ander ziekenhuis?
Inderdaad, ik had de dag na mijn slechte echo een afspraak met de gyn en de dag daarna kon ik al terecht voor een curettage. 1,5 week later had ik mijn nacontrole. Daarna was mijn cyclus ook weer snel op gang. Is er geen ander ziekenhuis waar je misschien geholpen kan worden? Ik kan me voorstellen dat je het snel achter de rug wilt hebben...
Ik heb nog gebeld...maar eerder ging echt niet. Mocht het zo zijn dat er volgende week een plek vrij komt dan bellen ze me op. Eerlijk gezegd ben ik ook ff klaar met overal zo achteraan "moeten" zitten. Heb het daarmee zo gehad ....bedrijven en instellingen 😝. Is al iets waar ik in het verleden al vaak tegenaan ben gelopen. En ik ben dan maar een zwakkeling denk ik...maar ben daar serieus zo klaar mee. Int verleden al vaak energie overal in gestoken en er geen stap mee vooruit komen. Ik herpak me daarin wel weer...maar eerder in een situatie bij een ander. Ben wel angstig ook ervoor, misschien dat ook dat meespeelt dat ik niet "meer" probeer. Lees diverse verhalen over het amphia in Breda Maar dank voor jullie steun/reacties! Toch prettig om mijn ei kwijt te kunnen bij personen die het als geen ander begrijpen
Lucht hier maar je hart, het is al erg genoeg zonder dat je zolang moet wachten, en je bent geen zwakkeling ik vind je juist heel sterk!! Kan je niet een ander ziekenhuis proberen? het achterna zitten is ind heel vermoeiend en voelt als onbegrip tenminste zo voel ik het zelfs!! hoe kunnen ze nou verwachten dat wanneer een vrouw eindelijk zwanger is en het aller ergst gebeurt (want dat is het gewoon een miskraam) dat ze nog zolang moet wachten tot ze door kan met helen, en tot nu toe deal je er mee hoe moeilijk ook, dus nooit meer over je zelf zeggen zwakkeling! want je bent beresterk en ook hier ga je sterk uitkomen en als het achter de rug is komt die positieve test er gewoon weer!! let maar op wij vrouwen zijn sterk volk en geven niet zomaar op! Ik stuur je heel veel digitale knuffels toe, want ik begrijp je als geen ander. xoxo
Dankjewel hotsiflots ! Uhm op ziekenhuizengebied ben ik ook zo groen als gras . Zou niet weten waar te beginnen als ik naar een ander ziekenhuis zou willen...huisarts..Zorgverzekering ..ziekenhuis zelf? En ik heb sowieso geen beeld van welk ziekenhuis "beter" zou zijn. Denk dat ik het nu maar zo laat...2 weken zijn op zich zo om toch. Zorg gaat sowieso hard achteruit in Nederland Hoop dat ik het maar 1 keer hoef mee te maken ! Hoe gaat t met jou? Heb je wat meer rust nu de afgelopen dagen?
Als je echt een ander ziekenhuis zou willen, zou je kunnen bellen naar ziekenhuizen zelf, maar ik denk dat als je het vol kan houden de 2 weken het beste kan uitzitten zolang je geen weeën of extreem bloed verlies krijgt, hopelijk is er eerder plek vrij. Met mij gaat het goed, merk wel dat ik erg toe ben aan de ''bevalling'' laatste loodjes hé wegen het zwaarst, zo benauwd, recht op zitten of op me rug krijg ik zowat geen adem en qua zenuwen heb ik toch elke keer weer als ik ze niet voel: zijn jullie er nog? dan lig ik effe rustig en floep bewegen ze weer, ben ik weer rustig ik moet gewoon accepteren dat ze groter zijn en dus minder ruimte hebben om te bewegen en dat ze een slaap ritme krijgen nu. Maar blijft eng, dit heb ik trouwens mijn hele zwangerschap gehad het gevoel van ''laat het aub goed gaan'' dit is mijn litteken van mijn miskraam. xoxo
Ik weet niet wat je precies gelezen hebt maar ik ben geholpen in een ziekenhuis vlakbij het amphia en heb het (zover het kan ) als positief ervaren. Je mag me altijd een PB sturen als je vragen hebt
Kan het me heel goed voorstellen dat je dat gevoel zo hebt! Maar wel fijn dat je toch telkens weer redelijk snel gerust gesteld bent! Nog ff doorbijten meis! Je bent er bijnaaaaaaa Love heb je pm gestuurd
Hier last van hetzelfde litteken hotsiflots! Slaat nergens op want alle controles zien er perfect uit. En toch merk ik dat ik nu dan stiekem denk.. eerst die 24 wk maar voorbij! Cheerio: Wat wordt je geduld etc op de proef gesteld zeg! Begrijpelijk dat je er moedeloos van word. Zh's hebben nu allemaal n zomer rooster. Dat zal de wachtijd wel vertragen. Irritant voor jou! Woow elphama en love 12 en 16 wk alweer!! Fijn!
He, lees hier allemaal positieve verhalen dat zwanger worden na miskraam is gelukt! Ben zelf nu ong 2 jaar bezig om zwanger te worden; vorig jaar zwanger geworden; maar bleek helaas miskraam bij 8 weken. Nu alweer een tijdje bezig, maar nog steeds niks Moed zakt me af en toe ook wel in de schoenen
Hoi PinkDonut, frustrerend is het hè, je wilt iets zo graag maar dan lukt het niet. Er zijn hier andere dames die erg lang bezig zijn geweest, en nu toch zwanger. Dus hou hoop en geef niet op. Wel belangrijk om er niet te veel druk op te leggen, dan lukt het vaak juist niet. Ben je al eens langs de huisarts geweest,er kan ook een onderliggend probleem zijn bij jou of je partner? Hoeft niet hoor.... Maar gemiddeld raakt iets van 90℅ binnen een jaar zwanger. Ik wens je veel sterkte, hoop dat het snel gaat lukken!!
Hi bamrenate, We zijn idd al langs ha en gyn geweest. Alle testen van mij en manlief waten goed. Heel misschien iets verhoogd tsh, maar dat moet duidelijk worden bij volgende keer bloed laten prikken. Gelukkig bestaan er forums zoals deze, zodat je je zorgen even kwijt kunt Jij trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap zie ik!
Dankje! Het is zeker fijn om hier even je ei kwijt te kunnen. Fijn dat de testen goed waren, dan moet het toch een keer gaan lukken!
PinkDonut kan me voorstellen dat de moed je soms in je schoenen zakt, het is ook gewoon klote en frustrerend als het niet lukt!! maar geef nooit de hoop op, want dromen kunnen uitkomen ben ik bewijs van. Hier kan je zorgen uiten hoor!! want we hebben het hier allemaal meegemaakt ook al zijn de meeste weer zwanger die onzekerheid blijft, en we blijven mekaar steunen, ik hoop dat je gauw een positieve test in handen zult hebben. xoxo