Zwanger worden eerste kindje na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Padmee, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Leuk hè kamertje inrichten... Ik vond het ook heerlijk om even op het kamertje te zitten, deed ik een muziekje op mijn buik hihi...

Ik was na 10 dagen 11 kilo kwijt, dus al mijn zwangerschapskilo's en 2.5 extra. Leve de borstvoeding hihi...
    Ach het hoort erbij en als je maar niet voor twee gaat eten... Ik geloof dat 1 broodje per dag extra het enige is wat je nodig hebt. Maar gewoon gevarieerd eten, komt goed.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ook enorme obstipatie, ik dronk daarom Yakult en Roosvicee Laxo, werkte zeer goed bij mij.

2. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Lin, super dat ze zo goed al in d'r eigen bedje gaat slapen! Vindt je het zelf niet spannend dat ze opeens niet meer naast je licht? Hoewel het er natuurlijk bij hoort dat ze naar d'r eigen kamer verhuist lijkt het me zo'n grote stap opeens.

Cheerio, die gevoelige tepels zijn echt bizar he. Hier ook zo erg, mijn man mag al maanden niet aan mijn borsten komen :D

Renate, oh kan ik me zo goed voorstellen. Gewoon even zitten en genieten van het feit dat je kindje daar strakjes in het bedje ligt. Dat ga ik zeker ook doen! Ook een goede tip van dat muziekje erbij, even lekker ontspannen :)

3. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Tammie las even over je vraag heen, maar heb vorige week dinsdag laten prikken...dus weer opnieuw aan het wachten ;).
    En ja die gevoelige tepels pffff haha komt ook door de kou hoor, niet normaal!

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Leuk jullie verhalen te lezen <3 gelukkig gaat alles goed.

Ik ben benieuwd hoe het met loveexx gaat ik dnek dat ze bijna moet bevallen <3

Met mij zelf gaat het redelijk goed, mijn menstruatie is eindelijk na 5 maanden weer terug.

Met de kleintjes..pfftt de eerste gaat het redelijk goed heeft savonds van 8 uur tot de volgende voeding een huiluurtje of zeg maar uren...niks helpt dan en de tweede Nandi die heeft iets waar ik nog niet achter ben ze heeft iets wat haar doet huilen in haar rug of nek, wiegelt als een wurm heen en weer me thaar rugetje alsof ze jeuk heb weetje wel, en haar schedel is ook iets mis haar fontanellen zijn al aan het dichtgroeien en als dat zo is dan moet ze geopereerd worden, gaan ze dat kleine hoofdje open maken het kan ook zijn dat ze ''gewoon'' tenger is laten we hopen dat het laatste is, ik moet over 4 weken weer een meting doen, is het niet gegroeid dan word het kinderarts...

al met al vind ik het nu heel erg zwaar, ze slapen beide heel slecht en huilen extreem veel, vooral Nandi en zit zelf steeds in de put van de zorgen, gisteren had ik zelfs het bizzare gevoel: waar ben ik aan begonnen :'(

5. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Oh vreselijk Hotsiflots...Het zit ook echt allemaal tegen. Ik wordt al gek als Emma een paar hele dagen huilt en jij zit er al maanden mee, en dan ook nog 2. Heb respect voor je hoor! Ik hoop dat ze idd tenger blijkt te zijn, je moet er toch niet aan denken....
    Voel echt met je mee, en gun je echt betere zorgeloze tijden. Dikke knuffel van mij! Xxx

6. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    pff hotsiflots het gaat ook echt niet vanzelf bij je meid. begrijpelijk dat je er soms ff doorheen zit en he ook ff niet meer weet!

tammie: ze heeft 2 bedjes 1 co sleeper bij ons en 1 ledikant op haar kamertje. ze wilde graag in slaap gewiegd worden. en dat werd steeds meer en langer.. nu laten we dr eventjes huilen.. speentje erin en met n hoop gesabbel valt ze in slaap. heel fijn

cheerio: ik gebruikte elke dag n half theelepeltje lijnzaadolie voor de ontlasting. werkte perfect!

7. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    #1127 loveexx, 26 jan 2017
    Laatst bewerkt: 26 jan 2017
    Ze is geboren hoor! :D helemaal gezond, alles erop en eraan.
    Haar gegevens zet ik liever niet online ;) maar dat snappen jullie vast wel..

Zo ik ga weer naar mn roze wolk! Haha

8. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Gefeliciteerd!! Hoe ging de bevalling??
    Geniet er van!

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Gefeliciteerd! wat fijn dat alles goed gegaan was, geniet ervan :)

10. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ach gos hotsiflots, het houdt niet over bij je :(. Ik gun je zo wat rust en genot! Hoop inderdaad heel sterk dat het idd is omdat ze wat tenger is zeg! Je hebt al genoeg gehad lijkt me zo! En het is helemaal niet raar dat zulke gedachten af en toe je hoofd binnendwalen hoor, dat is heel menselijk! Snap dat je er af en toe doorheen zit, en het niet meer ziet zitten bij weer zulke berichten. Dikke knufffff voor jou!

Lin wat een dotje! :) lekker genieten hoor!

Loveexx yeeeeej! Gefeliciteerd, en genietse...blijf maar zolang mogelijk op die wolk ;).

En tnx voor de tips meiden, heb idd dat roosvicee al wat redelijk helpt ;). Uitslag nipt net binnen en alles goed :)

11. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Loveex, gefeliciteerd! Lekker van je wolk genieten meis :)

Cheerio, fijn dat je een goede uitslag (nu definitief) hebt van de NIPT! en ook al weer 15 weken zie ik. Gaat hard dan opeens he.

Lin, wat een schatje! Kan me voorstellen dat het fijn is als je dr niet steeds in slaap hoeft te wiegen. Een keertje is niet erg maar als het steeds vaker/langer wordt dan gaat het de verkeerde kant op.

Hotsiflots, echt jammer dat er toch steeds weer iets tegen zit. Je kan nooit echt lang genieten zo. Hopelijk gaat het snel helemaal goed met jullie alle 3!

HIer de uitslag van de suikertest binnen en die was helemaal goed. Bah wat was dat drankje vies zeg maar gelukkig hield ik alles netjes binnen. Dit weekend ook het kamertje zo goed als afgemaakt. Nu nog een plank ophangen, kleertjes in de kast en dan is dat alvast allemaal klaar. Wel al erg op tijd maar ik merk dat het me rust geeft dus dat is fijn. De box en co-sleeper staan nog wel in de doos maar daar wachten we voorlopig nog even mee. Wanneer hebben jullie deze klaar gezet?

12. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Haha ik had de box al met 20 weken klaar staan... Maar dat kwam omdat ik hem moest verven en dat ding is loodzwaar. Ik had een puckababy sleeper, een slaapnestje in mijn bed.
    Ze slaapt nu al een tijd in haar eigen bed en dat bevalt goed, heb je wat minder last van elk kreuntje of zuchtje.
    Ik geef alweer een tijd alleen borstvoeding en heb weer een heerlijke vrolijke baby. Ik gebruik een poedertje om de borstvoeding op te peppen en dat werkt echt! Vooral 's nachts kolf ik veel. Heb nu al weer 5 voedingen in de vriezer, geeft een beetje lucht!
    Ik weet niet meer of ik het nou al had vermeld... Maar Emma weegt nu 6360 gram en is 59 cm. Ze heeft al vaak maat 68 aan! Morgen naar de huisarts voor haar moedervlek op haar heup, die breid zich uit, dus wil graag naar een dermatoloog.

Bijgevoegde bestanden:

13. Tammie81

Tammie81 Bekend lid

8 okt 2014
    574
    119
    43
    Renate wauw met 20 weken al, ik geloof niet dat ik mijn man zo gek krijg om hem nu al op te zetten :D Leuke foto trouwens en wat een mooi pakje! Ze ziet er ook echt heel tevreden uit. Wat voor poedertje gebruik je voor de borstvoeding? Ik wil straks ook borstvoeding gaan geven dus misschien wel iets wat ik aan mijn shoplijst kan toevoegen :D

14. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Het poedertje heet galactogil... Maar ik zou het niet van te voren al aanschaffen hoor. Meestal is het niet nodig. Emma drinkt niet aan de borst en ik denk dat dat ook de oorzaak is dat de borstvoeding een beetje opgepept moet worden. Net weer 4 dozen besteld hihi...

De huisarts heeft foto's van Emma's moedervlek gemaakt, over 2 maanden weer controle en dan overleg met dermatoloog.

De laatste week huilt Emma vaak hysterisch als je de fles geeft, heel zielig. Ze heeft een wit plekje op haar gehemelte en een witte tong (tong is trouwens altijd wit dus lastig te beoordelen). Toch nystatine meegekregen om spruw te behandelen... Het is een twijfelgeval of het echt spruw is. Nu las ik op het papier van de apotheek dat naast de witte plekken een ander kenmerk is een klakkend geluid bij het drinken en dat doet ze idd ook sinds een week... Ik dacht dat ze misschien een grotere speen nodig had. Dus wellicht is het idd spruw, ik hoop dat het snel over gaat... Mijn hart breekt als ze zo hard huilt en de tranen over haar wangen rollen, en dan dat zielige lipje... Ik hield het zostraks ook niet droog haha...
    Het rare is dat ze er 's nachts geen last van lijkt te hebben?? Misschien is ze dan meer in een halve slaapmodus oid...
    Verder een tevreden dametje...

15. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Stel trouwens je wilt een kolf aanschaffen....Koop geen tweedehandse is mijn advies. Had ik wel gedaan en haperde na 2 maanden.
    De Medela freestyle is een superkolf! En er is een website waarop je een losse motorunit kan kopen, dat is gewoon de kolf voor 155 euro incl accu. Nu kost de kolf normaal rond de 300 euro, accu kost nog eens 89!
    Een kolfsetje kost 35 euro en een adapter zal ook niet heel duur zijn. Ik had voor mijn tweedehandse 150 euro betaald! Nu heb ik een splinternieuwe voor 155 incl accu...Echt bizar als ik dat eerder had geweten! En kreeg ook nog 75 euro vergoed via ziekenfonds!
    Ook een kolf niet van te voren kopen, niet iedereen heeft dat nodig en je weet ook niet of borstvoeding gaat lukken. Maar als je toch één wilt aanschaffen zou ik dus de losse onderdelen kopen.

16. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    aww hart verscheurend is dat hé dat huilen, ik huil ook weleens mee hoor! dat ''klakken'' met de tong doet mijn eerstgeboren dochter Sayuri ook, ze heeft een te kort tong riempje en witte aanslag en op dit moment zelfs zwart!!!!! op haar tong heeft ze ook maar dat is normaal. Dat witte plekje op haar gehemelte zou spruw kunnen zijn dus fijn dat je er toch voor behandelt word! ik heb als baby spruw gehad en mijn moeder zei dat het hartverscheurend was zoveel pijn ik krijste het uit en drinken deed ik absoluut niet! hoop dat de moedervlek gewoon iets onschuldigs is.

Hier gaat het weer redelijk goed Sayuri heeft weliswaar gewoon door geslapen vannacht en gisteren ingeslapen zonder huiluurtjes!!:$:$:$ ik hoop dat het over is en het de heftige 4/5 maanden sprong was.

Nandi heeft opeens weer last van darmkrampjes..oohh the horror! windjes laten, rare ontlasting, kwijlen, rode wangen en bijten op haar handjes en erbij gillen als ze haar handjes in haar mondje duwt......the fase van tandjes komen eraan...be prepared pfftt

Ze zijn nu al 5 maanden en hebben alweer maat kleding 72 :$ weer een zak met kleding weg gedaan blijf dat moeilijk vinden :D

Wat wel heel erg leuk is ze krijgen ''bewustzijn'' van elkaar <3

17. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    hihi renate aan een poedertje om de borstvoeding op te peppen ik aan een thee om de borstvoeding te remmen! ;)

Tja het ging qua gevoel niet helemaal zonder slag of stoot.. maar ik ben momenteel aan het afbouwen. Ik val af.. nog steeds en behoorlijk. het is klaar. op deze manier hou ik geen energie meer over! maar o wat vind ik het moeilijk. want M doet het er zo goed op! maar goed over 6 weken moet ik werken en dan kan het ook niet meer volledig. dus dit is goed zo!
    ik kolf nu sochtends nog en dat krijgt ze savonds. dus ze krijgt nog volledig bv

wat leuk dat ze elkaar aan het ontdekken zijn hotsiflots! leuke foto!

Renate M heeft een plekje op haar gehemelte./kaakje een puntje. bij het consultatie bureau dacht ze eerst ook aan spruw. maar ze heeft het al vanaf het begin. toen aan een tand. en uiteindelijk is het een speekselklier die verstopt zit. gaat vanzelf over met wat harder eten.

love hoe is het op je roze wolk?

tammie wat wel een tip is om een borstvoeding avond bij te wonen. ga je er met net wat meer kennis in! kan vaak via de kraamzorg!

18. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Haha...Had in het begin ook genoeg om 3 kinderen te voeden. Nou ik kolf nu weer mooi, al 8 voedingen in de vriezer en meestal 3 op voorraad in koelkast. Aangezien Emma geen kunstvoeding verdraagt moet het ook wel. En ga ik ook geen kunstvoeding meer geven, tenzij het echt niet anders kan... En ik vind het erg fijn dat ondanks lekker eten en snoepen ik alleen maar afval... Hihi denk dat ik maar levenslang borstvoeding ga produceren ;) Maar ik had dan ook wel wat reserves... En pas nog lang niet in maatje 36....Maar dat hoeft ook niet.

Gister heeft Emma totaal niet gehuild, en vanmiddag toch weer aan het gieren tijdens de fles... Heel zielig. Dus of het nou spruw is??? Geen idee... Het gaat wel iets beter heb ik het idee... Plekje en witte tong nog steeds aanwezig. Ik heb nog 4 weken verlof voordat ik weer moet werken...Dat lijkt me wel erg hectisch, helemaal als ik om 7.30 moet beginnen pffff... Emma is dan al 19 weken en mag dan ook al wat andere hapjes... Tijd vliegt!

En Lin voel je niet schuldig, je hebt je best toch gedaan met de borstvoeding, moet ook naar je eigen lijf luisteren. Heb je je dochter al wat kunstvoeding gegeven? Zou ik binnenkort wel mee beginnen om te wennen.

19. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Hotsiflots weet je al meer over het schedeltje van je dochter? Hoe gaat het verder?

20. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Die roze wolk vind ik helemaal leuk :D goed, soms is die wat minder roze maar dat hoort er vast bij :)

Moet wel zeggen dat ik soms heimwee heb naar de zwangerschap haha, nooit verwacht

Deel Deze Pagina