Goed bedoelde opmerkingen

Discussion in 'Zwanger worden' started by xxxilse85, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Waar ik zo van baal zijn de collega's op mijn werk. Ik heb niemand iets verteld en toch krijg ik wekelijk opmerkingen...' Nou ilse jij mag ook wel een een keer' of als ok geintreseerd vraag aan een collega wanneer ze met verlof gaat krijg ik meteen naar mijn hoofd. ' zo wat een intresse, jij wil ook wel he?!?!'
    Tis nogal pijnlijk...we zijn sinds okt. bezig en het lukt nog niet. Mijn vriend zegt dat ik het me extra aantrek nu... Hebben jullie een idee hoe je er het beste op kunt reageren?????

2. In zo'n geval zou ik gewoon open zijn…. Je collega's hebben nu waarschijnlijk geen idee hoeveel pijn ze je ermee doen :(

3. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Ja, daar heb je misschien gelijk in. Ik wil echter ook niet elke dag of week de vraag krijgen: ' en is het al zo ver?'

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je moet gewoon een bijdehante opmerking tegen geven. Tegenwoordig sneer ik iedereen af.. Sinds een tijdje weten de meeste het bij ons ook wel dus het scheelt wel in de opmerkingen.
    Als ze vroegen of ik zwanger was zei ik altijd gewoon JA! Dan vroegen ze vaak ook nog of het echt zo was en dan was het afgelopen.

5. Wolken

Wolken Lid

Dec 18, 2013
    62
    5
    6
    NULL
    NULL
    Heel irritant inderdaad!! Bij mij (bijna 30) gaat het zelfs zo ver dat ze naar m'n buik kijken! Ik zie ze het gewoon doen terwijl ik met ze praat!!!!

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Pff vreselijk die opmerkingen.. Tegenwoordig zeg ik vaak gewoon waar het op staat.
    Mensen staan dan even met hun mond vol tanden en beseffen dan pas hoe vervelend zo'n opmerking kan zijn..

7. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Ik wou dat ik een gevatte opmerking achter de hand had, maar ik laat het me overkomen, voel me rot en ga weer door. 1 collega weet ervan en die is heel lief voor me en maakt af en toe een grapje. Voor de rest wil ik het ook niet zeggen want niemand heeft daar iets mee te maken vind ik...ik zal wel gevoelig reageren ofzo, ik kijk maar gewoon de andere kant op en negeer de opmerkingen.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou wel wat verzinnen :) stel je bent echt een tijdje bezig straks, dan ga je je een hele tijd rot voelen en dat word steeds erger.

9. Jen30

Jen30 Niet meer actief

"Ach, niet iedereen heeft het zomaar voor het zeggen he"

Zoiets doet het hem wel goed en zijn ze snel koest :)
    (werkt, uit ervaring!)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    je bent nog MAAR sinds oktober bezig ;) dus echt superpijnlijk moet je je het nog niet aantrekken vind ik persoonlijk, maar idd die opmerkingen... bij jou is er dan (nog) niks ernstigs aan de hand, maar mensen denken echt niet na! wij hebben 1 zoontje, die word 4 in april... en wij krijgen al vanaf zijn eerste verjaardag de vraag: wanneer komt de tweede??? Nou, die zijn we sinds deze maand aan het maken, maar dat gaat jou niks an!! Ik laat ze altijd lullig voelen, met een zielig hoofd zeggen "tja, het word niet iedereen gegund he..." of zoiets hahaha

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik heb altijd gezegd dat ik wacht tot ik groot ben of dat we er gewoon geen tijd voor hebben.

Ik ben nu 37 heb 3 miskramen gehad, asherman en alle ellende van dien. Had voor mezelf besloten me niets aan te trekken van wat mensen zeggen en heb dat ook niet gedaan. Anders is het alleen maar verdrietig voor jezelf. Die mensen weten niet wat ze zeggen.

12. liza1991

liza1991 Bekend lid

May 14, 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    ik begin er ook steeds meer moeite mee te krijgen :( snap je erg goed. ik maak ook vaak de opmerking van , bv denk je dat je het in de hand hebt ofzo. Me schoonmoeder weet van de vmk zegt ze is er iets mis dan met jou ...

je bent pas sinds oktober bezig maak je niet druk dat helpt niet bij zwanger worden .

sterkte

13. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Met mijn domme hoofd heb ik zo'n beetje iedereen die het maar horen wilde in mijn omgeving verteld dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Tsja en dan kan je niet terug :(

Daarvoor riep ik steeds dat ik daar absoluut niet mee bezig was en dat mijn vrije leventje mij meer dan lief is.... Aangezien ik nogal reislustig ben en inderdaad graag mijn gang ga vond niemand dat vreemd. Ze vroegen het dan ook niet meer, maar viel afgelopen oktober dus door de mand.

Om mijzelf te beschermen zeg ik tegen de mensen die er naar vragen dat ik er nog niet aan toe ben. Ze vragen er dan ook niet meer naar...

Maar gebeurd dat wel, dan is het mega irritant!

14. liza1991

liza1991 Bekend lid

May 14, 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    dat zeg ik idd ook ! ik ben er niet mee bezig maar als het komt dan is het welkom hifi

15. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

Feb 11, 2013
    547
    72
    28
    Heel irritant zulke vragen.mij werd er zelfs naar gevraagd tijdens een gesprek met mujn nieuwe werkgever.ik dacht wat een vraag.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het ís toch pijnlijk als je iets graag wil en (nog) niet hebt, en mensen je daarnaar vragen? Ik vind het persoonlijk vreemder als je heel zielig gaat doen als je eerste ronde net begonnen is. ;)

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    je snapt me verkeerd, ik doe niet zielig! haha, maar mensen vragen al twee jaar en ik GAF altijd dat antwoord, zodat ze wel twee x nadenken voor ze dat weer vragen aan mij, of wie dan ook.

ik maak me nog nergens druk om hoor ;)

18. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Bedankt voor de reacties dames... Zal me er beter tegen moeten wapenen...zeggen dat ik er niet mee bezig ben vind ik wel wel een goede opmerking...

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Gewoon zeggen dat zoiets niet vanzelf en meteen gaat.

Maar meis, een troost; vanaf oktober bezig zijn voelt misschien lang maar de meeste gezonde stellen hebben een jaar nodig dus nog geen reden tot zorgen!

20. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

Nov 15, 2013
    222
    36
    28
    Ja ik weer het....maar als je iets graag wil is al het wachten lang haha...maar het komt als het komt en dat is prima

Share This Page