Hallo meiden, Mijn verstandskies wordt er vandaag uit gehaald, onder 1 kant. Maar ik weet dus niet of ik zwanger ben, nu weet ik dat ik naderhand alleen paracetamol mag. Maar kan zo'n verdoving nou echt geen kwaad als ik wel zwanger zou wezen.. Foto is waarschijnlijk niet nodig (hoop ik) aangezien ze allebei door zijn en je ze gewoon kan zien zitten, daardoor zegt de tandarts dat het ook niet zoveel pijn gaat doen? Ze moeten er echt allebei uit.. nu 1 en na de bruiloft de andere dat lukt ook niet meer voor 6 juni om ze er allebei uit te halen, wil ik ook niet riskeren dat ik met een ontstoken kaak loop. Hebben jullie hier ervaringen mee?
ja alle verstandkiezen zijn getrokken en ik kwam thuis en zat meteen weer tosti te eten... had nergens last van.... heb de ibrufen die ik kreeg alleen eerste dag ingenomen en verder niet ze zijn bij mij allemaal apart getrokken, ben ik mooi vanaf! vond het reuze meevallen... alleen de laatste kregen ze moeilijk eruit en die geluidjes die je dan hoort zijn het meest irritant van allemaal maar ik zou ff aan de chirurg voorleggen hoe en wat? laat je het in ziekenhuis doen of bij de tandarts? ik ben in ziekenhuis geweest ideaal... by the way ik trouw 3 juni hihihi (we hebben een eigen topic in de lounge staan voor de mensen die trouwen)
dank je wel iggy lover voor het snell antwoord, Ik neem in ieder geval voor de zekerheid dan alleen paracetamol. Iboprufen werkt trouwens toch niet bij mij.. (imuum voor!) Hoop dat ik je volg en ook gewoon tosti's kan eten thuis haha O ja in het ziekenhuis.. En ik zal ook eens kijken bij de lounge, sla die eigenlijk altijd over..
Ik was wel niet zwanger met trekken van kiezen...maare onder is niet heel leuk. Grote kans dat het gaat ontsteken... hou dat goed in de gaten! Je wil niet dat dat over slaat in je bloed! Drink geen melk of andere zuivel produkten (zitten veel bacterieen in die het daar wel gezellig vinden) Hou de wond goed in de gaten.. Ik heb wel een verdoving gehad tijdens me zwangerschap bij de tandarts kan geen kwaad maar ze doen het liever niet..als je toch op de foto moet ..gewoon ff zeggen dat de mogenlijkheid bestaat...krijg je misschien wel een loodschort voor of ze doen het niet.
oh ja mimi ik ben echt een angsthaas wat betreft tandartsen maar die verstandkiezen vielen me echt 100% mee en tis dat ik ze niet meer heb maar zou het fluitend weer doen... mn pa heeft het bij d etandarts gedaan en die was wel veel minder happy ermee het schijnt echt dat het een groot verschil is of de tandarts of ziekenhuis het dus doet...
IK ga zeker zeggen dat de mogenlijkheid bestaat, dat ik zwanger zou kunnen zijn.. Want met een evt. foto wil ik een loodschort. liever geen foto. Ik heb wel al gelezen dat ik als ik thuis ben er gelijk een washandje met ijsklontjes opdoe, aan de buitenkant, om evt. zwelling tegen te gaan. Morgen avond kinder reanimatie cursus (ik ben gastouder) en donderdag avond afspraak bij de ambtenaar van de burgelijke stand.. haha zie je me al zitten. sliss jwha, we hebbbben elkaarsss lerrrreen kennen bij een vvvvrrriend van onssssssss. haha
hahaha leuk he? ja wij moeten nog afspraak maken die beste man zou ons bellen maar toch effe zelf achteraan gaan denk ik
Ja gewoon zelf bellen, ik ben meestal van de ik zie wel wanneer ze me bellen maar nu niet.. Heb al gebeld of mijn jurk snel klaar is (is bij de coupeuse), terwijl ze had gezegd duurt 3 weken.. haha heb nu geen geduldt... Ben ook bij '" wie gaan er trouwen dit jaar". dit is een beetje off- topic.
kheb toevallig mijn verstandskies vrijdag laten trekken.. hij zag dat er een gat in zat en mijn zenuw bloot lag maar heeft toch een foto gemaakt.. (bij de tandarts) het trekken doet idd geen pijn, alleen zoals iggylover zegt: de geluiden zijn wel erg vervelend. verstandskiezen brokkelen erg gauw af dus dat geeft heeeerlijke geluiden (NOT!) de tandarts maakt een foto om te kijken of hij verbonden met je kaak is (ofzoiets) zo niet kan hij hem er zelf uithalen, zo wel moet je naar een kaakchirurg.. Hoop dat je er wat aan hebt Greetzz
Een van mijn kiezen moest eruit toen ik zwanger was. Ik had zo`n pijn en je mag alleen maar paracetamol. Ze hebben toen ook een foto gemaakt maar dat kan geen kwaad zei de tandarts en ik heb ook gewoon verdoving gehad. En de kleine heeft er niets aan overgehouden hoor!
Je kan gerust paracetamol nemen...als je al zwanger bent dan ben je nog niet verbonden met je kindje. Met de foto moet je echter wel uitkijken en het zekere voor t onzekere nemen en het even aangeven bij de tandarts dat de mogelijkheid er is! Dan krijg je inderdaad een schort voor. Sterkte... Groetjes Debby
Ik zie trouwens dat je morgen al zou kunnen testen. Als je toevallig een test in huis hebt zou je die vandaag nog kunnen doen om iets meer zekerheid te hebben. Grote kans namelijk dat als je zwanger bent vandaag toch een licht streepje gaat krijgen op je test. Normaal zou ik dat natuurlijk niet aanraden, maar ik zulke gevallen zou ik het toch even doen.
hallo meiden dank jullie voor alle goede tips.. er is GEEN kies getrokken... wel een foto gemaakt met loodschort aan. daarop was te zien dat de kies voor mijn linkerverstandskies, door een hele grote vulling die de zenuw heeft geraakt, dood is en er ook geen bot meer onder zit, maar wel een ontsteking! Waar ik trouwens niets van voel! Dus gaan we wachten tot na de bruiloft en tot 3 maanden in de zwangerschap, als ik zwanger zou zijn. in ieder geval na de bruiloft. Dan gaat die dode kies eruit, hij laat daar mijn verstandskies zitten, die is gezond namelijk en helemaaal door en hij hoopt dat hij nog iets verder groeit als die slechte kies eruit is, zodat die een beetje mijn kies vervangt. Hij zit scheef en groeit dus direct naar de slechte kies toe, maar dan zie je dus ook geen gapend gat als de verstandskies doorgroeit. mijn rechter verstandskies onder moet er wel uit, die groeit niet verder en er zit nog een klein beetje tandvlees op, maar dit wil hij nu niet doen met die grote onsteking onder de slechte kies.. Eerst trouwen, het zit nu en dat laten we nu mooi zitten. Heb ik weer,
is heel vervelend dat gedoe bij de kaakchirurg, maar je bent nog jong en hierbij schijnt echt te gelden hoe jonger hoe minder last! ik heb ze allemaal laten trekken, maar eentje was goed, eentje was scheef doorgekomen en 2 zaten scheef onder mijn tandvlees. zag er erg tegenop, vanwege de verhalen over het geluid dat je hoort en omdat hij onder mijn tandvlees moest zijn, maar heb helemaal nergens last van gehad! geluid viel mee en ondanks dat een kies muurvast zat was ik 2x binnen 15 minuten klaar (eerste keer bovenkaak, daarna onder) het klonk in mijn geval veel erger dan het daadwerkelijk was!