Hallo verloskundige, Ik wil even uw mening over deze kwestie. Ik verloor al een aantal dagen wat vocht en vertrouwde het niet helemaal. Mijn man vond dat ik de verloskundige moest bellen, dus dat heb ik gedaan. Ze kwan vanmiddag langs om het eea na te kijken, om te zien of het geen vruchtwater was. Maar als eerste ging ze het hartje luisteren. De afgelopen weken al 4x bij de VK het hartje geluisterd, dus ik zei nog, dat zit wel goed. Nou NIET DUS! Geen hartje te vinden met de doptone. De VK wilde dat ik meteen mee ging naar de praktijk. Daar aangekomen een andere doptone geprobeerd. WEER GEEN HARTJE TE VINDEN! Ik raakte in paniek en begon heel hard te huilen. Vroeg of hij dood was. Ze maakte een echo en ik mocht niet mee kijken. Tot mijn grote opluchting lag hij daar vrolijk te bewegen en het hartje klopt goed!!!!!! Ze zij dat zij geen verstand heeft van echo's en dat ze niet veel erop kan zien, maar hij lag goed te bewegen en het hartje was duidelijk zichtbaar. Nu is mijn vraag, vinden jullie het ook raar dat het wel op de echo te zien is, maar niet met de doptone? Normaal heeft ze hem in 1 x! Heb aanstaande vrijdag de 20 weken echo, maar ben zo bang dat er iets mis is, en dat het hartje niet hard genoeg klopt om het met de doptone te horen! Maar hij bewoog wel! Zo das eruit! En dat op 1 januari Alvast bedankt!
hoi wat een nare gebeurtenis zeg, wat moeten jullie geschrokken zijn! Gelukkig blijkt alles goed te zijn. Met het hartje van het kindje heeft dit niets te maken, hij of zij heeft gewoon wat meer naar achteren gelegen waardoor het hartje wat lastiger te vinden was. Dat gebeurt wel eens vaker. Als een kindje aan jouw buikzijde ligt dan heb je het hartje meestal zo gevonden, maar als ie meer aan jouw rugzijde ligt is het soms echt even zoeken. Het is dan inderdaad gebruikelijk om een echo te maken, want je moet wel weten waar je aan toe bent. Maar nogmaals, dit heeft niet te maken met de kwaliteit van het hartje van jullie kind, het is niet zo dat het niet heeft geklopt toen ze het niet kon vinden, maar gewoon dat het kindje er niet handig voor lag. Hoop dat je gerustgesteld bent nu! Mirjam