Het kan tot een week of vijf (dus drie weken na de bevruchting) echt geen kwaad hoor (drank, sigaretten, brie, filet etc). Toen ik vorige maand een miskraam kreeg, vroeg ik ook aan de vk of dat zou kunnen komen door wat drank enzo. Zij zei toen: als het zo makkelijk was, hadden we geen morning after pil nodig! Een miskraam ontstaat echt door een 'aanlegfoutje' en niet door je eetgewoonten. De bloedband met je 'kindje' ontstaat pas als er een placenta is (als je een week of zes zwanger bent, dacht ik) Bij mijn eerste heb ik er ook een jaar over gedaan, ben heel blij dat ik mezelf toen niet een jaar lang op rantsoen heb gezet.
Hallo! Ik heb er ook een vraag over.. Ik drink niet zo vaak alcohol, maar aankomend weekend (vrijdagavond/nacht) willen we uitgaan en een keertje 'flink drinken', (feestje). Mijn eisprong is volgens de berekeningen ongeveer volgende week dinsdag/ woensdag. En we willen ook zwanger worden, sex hebben we toch. Kan dit kwaad? Of mag ik nog drinken? Ik hoor het wel. Groetjes, Moi
Ik heb met katten gewerkt vroeger, ik at altijd rauwe gehakt als kind dus ik weer zeker dat ik taxplasmose al gehad heb, dus opzicht kan ik rauw gaan eten maar dat doe ik niet, je weet maar nooit! Ik heb er overigens rekening mee gehouden vanaf de posi test! Alcohol nam ik al niet (ja op vakantie haha) maar thuis nee...durf ik niet met nog 2 kids
ik hield overal pas rekening mee NA mijn nod, NA posi test. alcohol dronk ik al niet, maar zou ik persoonlijk niet nemen tijdens vruchtbare dagen alleen...
Als je zekerheid wilt over toxoplasmose kun je hiervoor je bloed laten testen. Dan hoef je met de kattenbak niet meer zo voorzichtig te doen. Verder moet je wel uitkijken voor de Listeria bacterie, die voornamelijk in rauwe melk zit. Maar bijna geen enkele kaas in Nederland is nog van rauwe melk gemaakt. Hooguit speciale kazen bij de kaasboer. En brie mag gewoon hoor.