Hoi, drinken jullie helemaal geen alcohol meer sinds je probeert zwanger te worden? Ik heb af en toe een gezellige vriendinnenavond waarbij we lekker aan de drank gaan. Ik drink altijd lekker mee, en wil eigenlijk niet dat mensen in de gaten krijgen dat ik probeer zwanger te worden. Zijn jullie tegelijk met de pil ook gestopt met de alcohol? En zou het een bepaalde periode in de maand erger zijn om te drinken dan andere weken? (rond ovulatie?) Of kan ik rustig mee drinken bij deze uitjes, en hoef ik pas te stoppen als ik eenmaal zwanger ben?
In principe is er nog geen bloedband de eerste weken. Dus als je 2a3 weken na je ovulatie positief test, ben je nog ruim optijd met stoppen met drinken. Ik zou misschien wel rustig aan doen qua drank, om je lichaam net even een betere conditie te geven? Dat is misschien nog wel te doen?
Ik ben ook altijd een gezelligheids drinker geweest. De eerste maand na t stoppen met de pil dronk ik ook niks maar nu drink ik op zo'n avond gewoon 2 wijntjes ofzo. In de eerste 4 weken ofzo heb je toch geen bloedband, en als je toch weer niet zwanger blijkt te zijn baal je alleen maar meer als je er alles voor gelaten hebt. Voor hetzelfde geld duurt t nog een jaar voordat het raak is.. Of het erg is rond de eisprong weet ik eigenlijk ook niet dus daar ben ik ook wel benieuwd naar Succes iig met zwanger worden!
Ik heb ook gewoon nog drankjes gedronken. Eergisteren zelfs nog en heb vandaag licht posi getest. Zoals er boven werd gezegd is er de eerste weken nog geen bloedband en het kan ook een tijdje duren voordat je zwanger bent.
Ik kan prima zonder alcohol en vind het geen enkel probleem om het te laten staan. Maar fijn om te horen dat ik bij de avondjes uit gewoon kan drinken, zodat mijn vriendinnen niets in de gaten zullen hebben. Dank jullie wel voor de reacties!
Ik dronk geen alcohol tot ik weer ongesteld werd in ieder geval tot ik zeker wist niet zwanger te zijn. Maar ik drink niet zo veel; eigenlijk nooit soms een enkele keer een rosébiertje of een wijntje. Maar rosébier heb je nu ook zonder alchol en die vond ik erg lekker vorig jaar.
Ik drink nooit veel, maar ondanks dat we bezig zijn neem ik af en toe nog wel een wijntje. Gewoon niet te veel, en stoppen zodra je een pos test in handen hebt
Zo nu en dan maar word niet echt dronken, stop met alles zodra ik het weet. Vind dat babs later zelf die keuzes voor zichzelf mag maken als hij/zij oud genoeg is! =)
Dit doe ik ook. Ook al is er geen bloedband, het voelt voor mij niet prettig. Ik wil zo graag een baby dat ik er alles voor wil doen en als dat wil zeggen geen alcohol en iedere dag 'een half uur op de kop gaan staan' dan doe ik dat. Maar het is echt voor iedereen persoonlijk.