Zwanger worden en alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je alles goed doorleest kun je er ook uit opmaken dat de (beperkte) kinderen ( 3) die deze stempel opgedrukt kregen voortkwamen uit een zwangerschap waarbij de moeder veel tot zeer veel ( 2 flessen wijn per dag) dronk....

en Autisme en ADHD kwam voor bij het
    syndroom van Asperger (een stoornis in het autistisch spectrum) ,
    Van de 24 kinderen hadden er 10 ADHD en 2 het syndroom van Asperger,
    maar of je daar nou echt uit kunt opmaken dat dat door het alcoholgebruik komt, de een zegt van wel de ander zegt van niet, ADHD wordt tegenwoordig zo vaak en gratis en voor niets opgedrukt bij kinderen die maar een beetje afwijken van andere kinderen (drukker zijn) zelfs mijn eigen ha zegt dat ze er tegenwoordig heel soepel mee zijn om kinderen ritalin voor te schrijven omdat deze iets drukker zijn dan de "normale"kinderen, kinderen mogen tegenwoordig ook gewoon geen kind meer zijn vindt ik, als ze maar iets te druk zijn worden ze al gewaarschuwd dat ze zachtjes moeten zijn, doen ze te druk moeten ze naar boven, hebben ze iets vaker ruzie dan andere zitten ze in de hoek...

er zijn zoveel onderzoeken gedaan maar er is er niet 1 die daadwerkelijk aan kan geven als jouw kind geboren wordt dat het door jouw voeding kwamt tijdens de zwangerschap, of door dat 1e glaasje wijn dat je gedronken hebt...want waar komt het dan van dat al die vrouwen die zo gezond leven, niks drinken niet roken dat die een kindje baren met een afwijking?????

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm tja.. ik drink al sinds januari eigenlijk veel minder
    en ik meot zeggen.. kan er niet zo mee zitten
    het went vanzelf

en natuurlijk heb ik ook weleens een baaldag
    maar er zijn ook andere dingen dan een lekker wijntje :)
    ik maak tegenwoordig graag smoothies enzo
    en ik moet zeggen... die zou ik harder missen dan wijntjes :)

en als je 1x in het half jaar een keer een pestbui hebt en jezelf 1 glaasje inschenkt.. valt het allemaal wel mee denk

daarenetenge.. als ik evt. zwanger ben.. denk ik dat ik best streng voor mezelf ga zijn
    i mean.. ALS er iets gebeurd.. dan ga je je leven lang dat ene wijntje te veel zwaar betreuren
    tja..d an doe ik het liever gewoon goed

3. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik ben gelukkig geen drinker
    als ik een keer in de 2/3 maanden een glaasje drink is het veel
    mijn mannetje drinkt eigenlijk ook niet dus dat is ook wel fijn

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zelf heb bij beide zwangerschappen niet gedronken, ja bij de 2e,
    2 slokjes apfelcorn die voor mijn neus werd neergezet toen we een weekendje weg waren naar valkenburg, maar aangezien een glaasje apfelcorn net 4 slokjes is, en ik er echt geen trek in had..(had ook geen moeite om niet te drinken)

maakt het mij verder niet zo heel veel uit om niks te hoeven drinken tijdens de zwangerschap, maar ik ben er wel van overtuigd dat het echt geen kwaad kan als er een keer iets is en je drinkt voor de gezelligheid een glaasje mee.

daarbij van de 1e was het trouwens wel zo dat ik in maart stopte met de pil in april gewoon mijn periode kreeg en een weekend weg ben geweest met aardig wat vieuxtjes erbij en ook nog eens koninginnedag, terwijl later bleek dat het de 1e ronde dus al gelijk raak was ondanks dat ik toch ongesteld werd.....

en beide kinderen zijn zo gezond als een vis....dus ja het is net als met roken dat je kans op longk hebt, en weet ik veel wat nog meer, er zijn teveel dingen waar de kans tot het krijgen van k is dat je het eigenlijk niet eens al meer wilt weten want zou je daar bij stil blijven staan heb je gewoon geen leven meer volgens mij.. ;)

5. sim

sim Niet meer actief

nou ik vind zelf dat er wel verschil zit tussen drinken en of roken tijdens de zwangerschap en de andere risico's die je zou lopen als je buiten de deur komt, kijk dat zijn naar mijn mening risico's waar je ongewild aan bloot gesteld word en het roken en drinken tijdens de zwangerschap kies je zelf voor dus kies je zelf ook voor de risico's die er aan vast zitten. ik vind dit iets anders als in een trein zitten of langs een weiland lopen, dan kun je inderdaad beter 9 maand binnen blijven en je kinderen net als michael jackson opvoeden, roken en drinken tijdens de zwangerschap is gewoon slecht en dat is algemeen bekend.
    als je je regels heb en je wilt graag een glaasje drinken moet dat gewoon kunnen...

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey Smoekie, ik zou niet zomaar beweren dat de Jellinek kolder loopt te verkopen. Zij baseren hun advies op onder andere dit onderzoek, uitgevoerd onder 430 Deense stellen met een kinderwens.

Natuurlijk is het niet mogelijk om alle risico's te vermijden, maar als je met een hele kleine moeite de kans op conceptie aanmerkelijk kunt vergroten, dan zou ik niet weten wat daar op tegen is. Stoppen met roken en drinken zijn dingen die je makkelijk zelf kunt doen om de gezondheid van jezelf en je toekomstige kindje te verbeteren. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met de onvermijdbare risico's van het dagelijks leven, zoals uitlaatgassen, griep en het verkeer. Aan het leven gaan we uiteindelijk allemaal dood, dat is niet te voorkomen. Maar dat is natuurlijk geen reden om dan maar helemaal nergens meer op te letten. Naar mijn bescheiden mening kun je beter een paar dingen wél goed dan dan dat je alles verkeerd doet 'omdat je toch niet alle risico's kunt uitsluiten'. Da's wel erg fatalistisch geredeneerd, vind ik.

Belle.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik denk oo dat het niet alleen om de gezondheid draait

maar het heeft (denk ik dan.. en kennelijk velen met mij) invloed op de ontwikkeling

en in die ontwikkeling zitten alle vitale onderdelen zegmaar

het is niet aleen gezond of niet
    maar ook slimmer of niet, sneller of niet
    en tja eigenlijk alles wat je ooit kan doen.. zal het invloed op hebben
    en tja ik zou dan persoonlijk. liever het zekere voor het onzekere nemen

neemt niet weg dat ik nu af en toe.. toch wel een glaasje drink
    maar ik ben dan ook niet zwanger nu
    en drink het dan meestal n de eerste week als ik dus 100% zeker niet zwanger ben

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik snap jouw punt ook wel, en dit onderzoek is gedaan bij 430 deense stellen, maar als je nou redelijkerwijs hier op het forum rondkijkt, naar de vrouwen die zo gezond als een vis leven en al zolang bezig zijn en tot op heden nog niet zwanger zijn zonder echt aanwijsbare redenen heb ik zoiets van ja waar ligt het dan aan...nu hebben ze die gevolgd die wel wat dronken, maar volg er tegelijkerteid dan ook 430 die niet drinken, als je dan echt duidelijk overheersende cijfers zou hebben dat zeg maar 60% van de stellen die niet drinken wel zwanger zouden zijn in het 1e jaar tegenover 20% van de stellen die wel af en toe wat drinken, ja dan ga ik echt geloven dat je gewoon niet moet gaan drinken...

En nogmaals laat dat bovenal duidelijk zijn, dat het mij zelf zeer zeker geen moeite kost (gekost heeft) om tijdens de zwangerschap niet te drinken. Maar ik kan me wel voorstellen dat erbij zijn die zo nu en dan gezellig een glaasje wijn willen drinken of een biertje, in tegenstelling tot diegene drink ik dus cola vieux en dat is toch weer even iets zwaarder drinken dan een glas wijn of biertje heb ik gewoon bewust de keuze gemaakt om niet te drinken.

Wat stoppen met roken betreft ik was geminderd maar niet gestopt, heb ook gewoon lekker gegeten tijdens de zwangerschappen, het een kon ik beter verdragen dan het andere dus daar leer je ook van, daar heb je meer jezelf mee dan dat de kleine daar iets van merkt.

En bewuste keuze of niet het is en het blijven feiten dat er zoveel dingen zijn die schadelijk KUNNEN zijn. En het is ieder voor zich om te bepalen of hij of zij wel een glaasje wil drinken of niet, ieder heeft daar zijn eigen mening over..leven en laten leven ;)

9. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Wat je hier zegt begrijp ik niet, Smoekie. In het onderzoek is aangetoond dat ook vrouwen die 5 glazen of minder per week drinken aantoonbaar minder kans hebben op een zwangerschap dan vrouwen die niet drinken. Dat er hier op het forum kerngezonde, niet-rokende en niet-drinkende vrouwen lang op hun zwangerschap moeten wachten is een feit, maar het lijkt me niet logisch om dat in verband te brengen met de discussie over wel of geen alchohol als je zwanger probeert te worden. Dat staat toch echt los van elkaar.

Da's waar. Het enige wat ik wilde aantonen is dat alcohol wel degelijk invloed heeft. Wat een ieder met die informatie doet, is aan haarzelf.

En omdat ik nu ontzettend menstrueer en daar vreselijk van baal, neem ik lekker een glas wijn en een reep chocola. En daar moet ik het dan maar weer mee doen deze maand. ;)

Belle, slechts met mate verstandig. :D

10. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Misschien ben ik dan verkeerd bezig geweest maar ik moet eerlijk bekennen, dat ik in mijn eerste zwangerschap, op het laatst weleens een biertje heb gedronken hoor! Misschien helemaal niet goed (alhoewel dat niet bewezen is), maar had er zo'n behoefte aan, deed het niet vaak, maar ik rook ook helemaal niet en heb het idee dat het zo af en toe echt geen schade kan opleveren! En als ik straks veel later in de zwangerschap (want nu doe ik het helemaal niet) er weer behoefte aan heb, zal ik het weer doen, maar dan gewoon 1-tje, daar blijft het dan bij en dan weer een hele tijd niet!

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

Dat overmatig alcohol gebruik niet schadelijk KAN zijn, zal je mij ook niet horen zeggen hoor, en ik snap eigenlijk ook niet eens waarom ik zo aan het discussiëren ben met je hahahaha ikzelf drink niet eens tijdens de zwangerschap maar goed heb er natuurlijk wel mijn mening over...

Neem jij maar lekker een glaasje wijn en een reep chocolade meid, tis je gegund hoor, geniet er maar van hahaahhah

Groetjes

12. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Amsterdam
    Maar ze hebben in dit onderzoek vrouwen die niet drinken vergeleken met vrouwen die matig drinken (1-5 glazen per week) en vrouwen die veel drinken (5 of meer glazen per week).

Het is mijn onderzoek niet en ik heb het ook niet geplaatst om je ergens van te overtuigen, maar als je het goed doorleest (taaie kost, dat wel) dan zul je zien dat ze zelfs na het wegstrepen van rookgewoontes, dieet en andere levensomstandigheden nog steeds kunnen aantonen dat drinken een negatieve invloed heeft op de vruchtbaarheid.

Thanx! Genieten zál ik! En dat er in dit leven niets zeker is, dat weet ik maar al te goed. Maar da's een andere (razend interessante) discussie.

Cheers!

Belle.

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
  14. Johanna

Johanna Lid

19 mei 2006
    19
    0
    0
    Beste Nann,

Ik had het hier laatst met een vriendin over, en volgens haar heeft je lichaam een soort van ingebouwd systeem om de pas bevruchte eicel op een of ander manier te beschermen.
    Ze bekende me dat, toen ze nog niet wist dat ze zwanger was, ze eens dronken uit een taxi is gevallen.
    Later is ze bevallen van een mooie gezonde dochter. Zodra ze wist dat ze zwanger was, heeft ze natuurlijk geen alcohol meer gebruikt.
    Wel heb ik het idee, dat je er heel erg ziek van kunt worden. Dus dat is misschien het teken dat je lichaam de vrucht beschermd.
    Veel succes.

15. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje ik ben toch zwaar onder de indruk van deze verhalen! Zelf drink ik niet veel maar wel af en toe vooral als ik ongesteld ben. Ik vind het gewoon gezellig en ik ben al een tijdje bezig met zwanger worden dus dan denk je ook ik neem het er nog maar even van....

Wat ik ook lastig vind is dat mijn vriend het ook leuk vind om een biertje met z'n vrienden te drinken, en hij gaat het echt niet laten staan!!!

16. Niet meer actief

Jeetje wat een reacties!! Heb het toch maar niet gedaan, ik wacht gewoon voor alle zekerheid tot ik weer ongesteld word en drink dan wel een wijntje ;)

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Tuurlijk je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt!

En voor als je ongesteld bent geworden (wat we natuurlijik niet hopen) proost, hihi!

Deel Deze Pagina